24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20685
vragen
|
Ik krijg altijd witte lijn boven in scherm en achtergrond blijft zwart bij opstarten VRT max of Go play App en soms tijdens kijken naar live tv wordt beeld ook even zwart voor enkel seconden.
Digi box is naar meerdere keren reset op vraag van Telenet medewerker, is vervangen door nieuwe digibox (nieuw model ) op aanraden van medewerker telenet.
Maar nu na 2 weken nieuwe box terug zelfde probleem, op mijn andere digi box heb ik probleem niet.
Netwerk test gedaan en deze zegt alles OK, box is verbonden met netwerk kabel.
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: witte lijn boven in scherm en achtergrond blijft zwart
Heb je de HDMI kabel ook vervangen?
Als je de 2 TV-boxen wisselt, verschuift het probleem dan mee naar de andere TV of blijft het op de originele TV?
PS: Aangezien je spreekt over VRT Max & GoPlay heb je geen Digibox maar een TV-box. Gebruik die naam om verwarring te voorkomen.
Trek alle kabels eens uit en steek terug
Vervang de HDMI kabel door een nieuwe
Heb ik al gedaan is eerste wat ik doe als telenet niet werkt of moeilijk doet, telenet support zegt dat ik modem moet vervangen.
Laat ze 1 opsturen een modem 2 dagen later heb je hem
Voor de oude modem kan je een label printen als het moet als hij de te oud is hij voor de bak
via de link zie het
Terug werkt Go play en VRT max app niet op IP box.
Modem is nu ook al vervangen, HDMI kabel ook al blijft zelfde.
Klik eens op huisje
ga dan naar tandwiel (rechts bovenaan )
Dan naar systeem
Dan diagnose
Wat zegt hij na de test
Systeem diagnose zegt zeer Goed geen fouten.
Anders eens uitlogen uit de vrt app en de play app
Bij mij werkt hij perfect op de tv box ip
@peearn het probleem waarbij je in de Go Play- en VRT MAX-apps een zwarte achtergrond te zien krijgt met bovenaan een witte lijn, is helaas een gekend issue. Hier wordt achter de schermen aan gewerkt. Normaal zou het probleem reeds op te lossen moeten zijn door een factory reset van de TV-box. Zou je eens kunnen proberen je TV-box terug naar de fabrieksinstellingen te brengen?
Hallo Suzy
Ik heb al meermaals reset gedaan, dan moet men alle logins terug activeren.
Vandaag voor 3 maal dat IP box zegt dat er geen internet verbinding is maar alle andere apparaten die internet gebruiken werken wel
Als het zo blijft denk ik na om weg te lopen na +20 jaar Telenet gebruiker.
Raar kijk eens de utp kabels eens na en wissel eens van poort als het gaat of test het eens bij vriend .... die ook telenet modem heeft om te zien dat het daar ook is
@peearn bedankt voor je terugkoppeling, maar dat lijkt me wel een andere melding dan dat je initieel in je start topic benoemde. Daar sprak je over het zien van een zwarte achtergrond met een witte lijn in 2 specifieke apps en ook dat je netwerk in orde leek te zijn. De actie hierboven, zou dat probleem specifiek moeten oplossen. De melding die je nu krijgt, lijkt me een andere oorzaak te hebben, die hier los van staat.
Wanneer ik een van de twee apps open, verschijnt er een zwart scherm met een witte horizontale streep over het scherm. Verder gebeurt er niets, en ik kan niets doen. De TV-box is aangesloten via een Ethernet-kabel met een stabiele en sterke verbinding. Ik heb de TV-box al herstart, maar het probleem blijft zich voordoen. Vreemd genoeg werkt VTM GO wel zonder problemen.