Beantwoorden
KrisD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

hoe kan ik bvb het nieuws van de lokale zender gratis uitgesteld bekijken ? Gezocht maar toch niets gevonden online dat mij kon helpen.

Tags (1)
0 Likes
14 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

@KrisD 

Ik zie volgende mogelijkheden:

  1. Vermits de regionale zenders doorgaans hetzelfde gedurende 24 uur herhalen, in die tijdsspanne rechtstreeks op de zenders kijken (de vernieuwing gebeurt doorgaans pas in de loop van de namiddag, dus de volgende dag in de voormiddag zie je dat van gisteren)
  2. Kan je niet binnen de 24 uur kijken, neem dan op
  3. Als je een internetverbinding hebt, kan je allicht ook kijken op de website van die zender

Elke lokale zender is verschillend.

0 Likes
KrisD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

ja, OK, dank voor uw antwoord maar wat zou ik dan moeten doen voor de zender één ( 1 ) VRT bijvoorbeeld ? Dat moet toch nog lukken in de telenetmenu !

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

@KrisD  Ik denk niet dat dit zomaar gratis kan. Heb je play of streamz dan wel. Anders niet. Zie op de volgende link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-terugkijk-tv/ 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KrisD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

hartelijk dank voor uw bericht,

Voor ik met de nieuwe TV-box werkte kon dat gratis opvragen, nu ben ik niet meer zo zeker maar ik ben er toch van min of meer van overtuigd dat het kan !

Telenet-terugkijkTV geknipt.jpg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

@KrisD  

Ik heb even jou link terug gevonden op de klantenservice. Je moet daar ook wel door klikken op die link zodat je te weten komt dat je uiteindelijk bij de pagina komt dat er staat dat je Play of Streamz nodig hebt. Je afbeelding die je laat zien zijn half compleet. Die heb ik  namelijk ook gewoon den maar dan komt het :

Schermafbeelding 2021-01-26 om 11.18.24.png

 

Schermafbeelding 2021-01-26 om 11.19.03.png

Schermafbeelding 2021-01-26 om 11.19.31.png

Schermafbeelding 2021-01-26 om 11.20.01.png

Dus had je door geklikt op die foto of link dan had je geweten dat je inderdaad gratis kan kijken als je voldoet aan Play of Streamz. Ja dan is het gratis dat je daar gebruik van kan maken. Anders is het niks gratis wat je kan terug kijken tenzij je het opneemt. Ook met de Digicorder dien je te beschikken over play of streamz en dan heb je 7 dagen terug kijk tv. 

 

Moest je een over een Wigo beschikken en enkel een Wigo dus geen Streamz en Play dan heb je recht op 36 uur gratis terug kijk tv. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

@KrisD 

Wel dat zou toch moeten lukken. Ik kan het niet zeggen voor de TV-Box, die heb ik niet. Ik weet dat ik de zeldzame keren dat ik dat gebruik steevast moet zoeken om de gratis versie te hebben en niet de betalende op de Digicorder. Ik heb even gezocht op de Digicorder en mogelijk kan de lange weg je voldoende inspireren om het te vinden op de TV-Box: Tv-Theek, A la Carte, Zenders, één/Canvas, Nieuws en duiding, Journaal

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

@patrick37 

Er zijn "betalende" zaken in A la Carte aan nul euro. Zoals je kan zien op de afbeelding die je gepost hebt dat je geen pincode moet ingeven als het gratis is (kolom bestelling tegen betaling).

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

@janne_man  

Dat is de kolom van de digicorder dat had ik gezien. Maar wat er precies in zit dat weet ik niet heb al lang geen digicorder meer.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender


@KrisD  schreef:

hoe kan ik bvb het nieuws van de lokale zender gratis uitgesteld bekijken 


Als je zenders zoals ATV bedoelt, deze bieden inderdaad geen Terugkijk-tv uit. Dit is een keuze van de zender zelf, om dit niet aan te bieden aan Telenet. Ook die "gratis nieuws uitzendingen beschikbaar stellen in de TV Theek", is een keuze van de zenders. Meestal kan je wel op de website van de lokale zender het nieuws herbekijken, en dan casten, bijvoorbeeld.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KrisD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

dank voor uw bericht !

Dat deed ik wel degelijk al.

Ja klopt ! ik héb ook doorgeklikt, maar het filmpje stopt bij "films" of "series" en ik keek ook door naar "ZENDERS" maar daar staat de lokale zender niet tussen en keek / zocht ook al naar de nationale zender "één" maar het stopte daar, ik kon niet verder en vond het dus ook niet...

Op de tenelet-website ook de zenders gevonden die terugkijktv aanbieden maar dàt is eigenlijk mijn vraag niet. Ondertussen paar keer gebeld met Telenet... 3 mensen aan de telefoon wisten zeiden dat dat nooit heeft bestaan ! ook vragen naar hun achterban / Backoffice / bij de slimmere mensen bracht geen duidelijkheid. Die mensen zijn niet goed ingelicht en keken blijkbaar zelf enkel via "straemz" of andere betalende pakketten !

0 Likes
KrisD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

ik probeer dit een uit ! dank u wel

0 Likes
KrisD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

dank voor uw bericht !

Dat deed ik wel degelijk al.

Ja klopt ! ik héb ook doorgeklikt, maar het filmpje stopt bij "films" of "series" en ik keek ook door naar "ZENDERS" maar daar staat de lokale zender niet tussen en keek / zocht ook al naar de nationale zender "één" maar het stopte daar, ik kon niet verder en vond het dus ook niet...

Op de tenelet-website ook de zenders gevonden die terugkijktv aanbieden maar dàt is eigenlijk mijn vraag niet. Ondertussen paar keer gebeld met Telenet... 3 mensen aan de telefoon wisten zeiden dat dat nooit heeft bestaan ! ook vragen naar hun achterban / Backoffice / bij de slimmere mensen bracht geen duidelijkheid. Die mensen zijn niet goed ingelicht en keken blijkbaar zelf enkel via "straemz" of andere betalende pakketten

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

Op de TV-box kan je net zoals op de digicorder gratis naar het nieuws kijken van zowel VTM als één. Het aanbod van de regionale zenders is verschillend per regio (of dat merk toch op wanneer ik zelf in de TV-theek hiernaar op zoek ga). Ik zie bij sommige een uitgebreider aanbod dan bij anderen. Of je het regionale nieuws ook gratis kan bekijken is me niet duidelijk.

 

TV-theek > Zenders > Eén/Canvas > Het Journaal

TV-theek > Zenders > VTM > Het Nieuws


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

KrisD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gratis uitgesteld kijken naar nieuws op (lokale) zender

zeer hartelijk dank voor uw bericht ! ik kijk één dezer dagen eens of dat inderdaad zo lukt !

vele groeten,

kris