Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Haperingen in beeld Play Sports

Gisteren en vandaag viel het mij op tijdens het bekijken van een voetbalwedstrijd op Play Sports 1 (Brugge-Eupen op vrijdag en de wedstrijd van Arsenal op zaterdag) dat de bewegingen van de bal niet altijd vloeiend werden weergegeven. Ook na terugspoelen keerden dezelfde haperingen in beeld terug op precies dezelfde momenten. Echter, wanneer ik dezelfde wedstrijden opvroeg via terugkijk-tv, waren er geen haperingen in beeld te zien. Dus haperingen bij live tv, maar niet bij terugkijk-tv. Hoe valt zoiets te verklaren?

0 Likes
14 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Haperingen in beeld Play Sports

@orton 

Het is mogelijk dat de resolutie gebruikt voor opnames lager is dan voor life of terugkijktv.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tjappe1
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Haperingen in beeld Play Sports

Ik merk sinds vorige week net hetzelfde op. 

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Haperingen in beeld Play Sports

Op dit moment is het zeer opvallend in de live uitzending van KV Mechelen - Cercle Brugge op Play Sports 3. De balbewegingen zien er vaak uit als in halve slow motion, haperend en de bitrate lijkt op terugkijk-tv gewoon hoger te zijn dan op de live uitzending. Zeer vreemd

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Haperingen in beeld Play Sports

@orton je merkt dit op de TV-box zelf op? Of bekijk je de wedstrijden via de TV-app of -website? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Haperingen in beeld Play Sports

Het is tijdens het bekijken via de tv-box dat ik de mindere beeldkwaliteit opmerk en dan meer bepaald op Play Sports 1 en in zelfs nog sterkere mate op Play Sports 3. Het lijkt alsof de bitrate op die zenders verlaagd is. Op Play Sports 6 daarentegen (waar wedstrijden uit de Belgische competitie worden heruitgezonden) is de beeldkwaliteit wel in orde. En ook op VIER (waar zaterdagavond de samenvattingen werden getoond) is het beeld goed.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Haperingen in beeld Play Sports

Dat is omdat play sports1 en 3 op 1 mux zitten, en de filmzenders zitten daar ook op, in totaal zijn het 6 HD zenders en 1 sd zender, waarschijnlijk word de bandbreedte over de zenders bij te snelle beelden niet goed verdeeld waardoor de beeldkwaliteit minder kan zijn, een andere reden kan zijn dat de bron van waar ze het halen in mindere beeldkwaliteit is zodat het minder goed beeld is.

 

maar als de op aanvraag en terugkijk beter is van beeld dan kan het zijn dat het de eerste optie zal zijn met teveel HD zenders op 1 mux en te snelle beelden en foute verwerking.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Haperingen in beeld Play Sports

Dat lijkt mij een aannemelijke verklaring. Ik heb het vandaag nog eens gecheckt en het is nog steeds het geval: de beweging van de bal wordt niet altijd vloeiend weergegeven bij passes, er is duidelijk blokjesvorming wanneer een speler voorbij de LED-boarding rond het veld loopt, ... En dat op Play Sports 1, 2 en 3. Op Play Sports 6 (een kanaal met herhalingen) loopt alles daarentegen mooi, zoals het moet. Misschien kunnen de bevoegde technische diensten toch eens controleren of de kanalen 1 tot 3 voldoende bitrate krijgen, want ik zou zo denken dat dit niet het geval is. Het beeld is op deze manier echt niet HD-waardig

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Haperingen in beeld Play Sports

@orton bedankt voor alle informatie. Ik heb dit eens doorgestuurd naar enkele collega's die dit vervolgens verder onderzocht hebben. Blijkbaar hebben ze iets gevonden dat het gedrag dat je aanhaalde kan veroorzaken en wordt dit wel zo snel mogelijk opgelost.

 

Meer details heb ik helaas niet gekregen, maar ben je alvast op de hoogte. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Haperingen in beeld Play Sports

Ik neem aan dat het probleem nog niet opgelost is? Ik merk nog steeds dezelfde haperingen van de bal in beeld bij het bekijken van de wedstrijden op Play Sports 1 tot 3.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Haperingen in beeld Play Sports

@orton vrijdag was het inderdaad nog niet opgelost. Zodra ik een seintje krijg dat het opgelost is, laat ik iets weten hier. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Haperingen in beeld Play Sports

@Suzy  Ik merk dat het probleem dat ik hierboven beschreven heb, zich nog steeds voordoet op de genoemde Play Sports-zenders (o.a. de haperingen van de bal). Nochtans zou dit toch "zo snel mogelijk opgelost worden"? Is het dan zo ingewikkeld om het in orde te krijgen?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Haperingen in beeld Play Sports

@orton klopt, dat is de info die ik de vorige keer heb doorgekregen. Heb vandaag nog eens om een update gevraagd en blijkbaar is het probleem toch vrij complex gebleken en kan het een langere tijd duren om dit op te lossen (ze konden me niet zeggen hoelang).

 

Het probleem heeft trouwens niet enkel betrekking op de Play Sports kanalen. Maar het wordt wel getriggerd door veel beweging op het scherm, waardoor het meer zichtbaar is op de sportzenders. Maar het zou niet continue voorvallen.

 

Zodra ik te horen krijg dat het opgelost is, zal ik hier een update plaatsen, maar dit kan dus wel een tijd duren.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Haperingen in beeld Play Sports

@Suzy  Vanavond merkte ik het probleem opnieuw op, ditmaal op de zender Q2, bij het bekijken van de wedstrijd Club Brugge - Galatasaray: een aantal keer duidelijk merkbare "stutter" (haperingen) in de balbewegingen. 

 

Wordt er eigenlijk nog gezocht naar een oplossing voor dit (gekende) probleem?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Haperingen in beeld Play Sports


@orton  schreef:

Wordt er eigenlijk nog gezocht naar een oplossing voor dit (gekende) probleem?


@orton uit de info die ik op 30/08 heb ontvangen was duidelijk dat ze ervan op de hoogte waren. Maar ook dat de oplossing niet zo simpel bleek te zijn. Ze konden me helaas echt niet vertellen hoe lang het zou duren om dit op te lossen, maar wel dat eraan gewerkt zal worden. Sorry! 😞 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes