Beantwoorden
Chrileba
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

Heeft de Telenet IP-box nog een audiouitgang?

Heeft de Telenet TV-box IP nog een audio uitgang ?

Nu kan ik met de huidige TV-box, TV en muziekzenders weergeven langs mijn stereo installatie.

Ik vind nergens iets over de aansluitingsmogelijkheden bij de Telenet TV-box IP

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Telenet TV-box IP

13 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Chrileba als je een echte tv box hebt en geen digicorder versie dan kan je die behouden, daar zijn al zenders op enkel streaming zonder het DVB-C gebruik voor die enkele zenders, met de tijd ga je alle zenders via streaming ontvangen, dus geen probleem voor de toekomst en geen IP Tv Box nodig.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

De TV-box-IP heeft geen audio uitgang maar er bestaan wel HDMI audio extrators.

HDMI 4K HDMI Splitter, 2 in 1 uit 2 X 1 HDMI Audio Extractor Distributeur, 2 naar 1 HDMI Audio Conve...

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Geen audio op enkel stroom en Hdmi poort op 

Chrileba

Deze is bij Telenet te koop "Lindy HDMI 4K60 audio extractor"

https://www2.telenet.be/residential/nl/toestellen/details?productId=3302744&productName=Lindy%20HDMI... 

Ik zal deze dan moeten kopen denk ik, omdat ik op mijn audioversterker geen SPDIF aansluiting heb.

Op site van Amazon is er meer info https://www.amazon.com.be/-/en/StarTech-HD202A-Hdmi-Audio-Extractor/dp/B07PXT21VD/ref=asc_df_B07PXT2...

hyperlink invoegen is mij niet gelukt.

https://www.amazon.com.be/-/en/StarTech-HD202A-Hdmi-Audio-Extractor/dp/B07PXT21VD/ref=asc_df_B07PXT2... 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Chrileba waarom zou je dat doen als je nog een tv box hebt waarmee er geen probleem is, of heb je nog een digicorder met harde schijf er in ???

met de gewone tv box kan je gewoon blijven verder werken zoals nu, je bent niet verplicht over te gaan op de IP tv box als je al een tv box hebt.

Master-Magic | Krak

Chrileba

Op de TV-box nu zit nog een coax-kabel .

Iedereen moet toch veranderen van Tv-box

De laatste nieuwe Tv-box is volledig langs het internet.

Heeft ook andere in en uitgangen.

Daarom mijn vraag of ik de nieuwste Tv-box nog kan aansluiten op mijn huidige stereo-installatie.  

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

@Chrileba  schreef:

Iedereen moet toch veranderen van Tv-box.  

Neen, enkel klanten met een Digibox of Digicorder "moeten" veranderen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Master-Magic
Professional Superweter

@Chrileba daar ben je fout in zoals @WG94 al meldt, je zit met je tv box goed en moet niet veranderen.

Master-Magic | Krak

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@WG94 @Master-Magic 

Ik wil graag de vraag van @Chrileba  anders formuleren.

De oude (wat is oud?) tv-boxen hebben blijkbaar ook een audio uitgang. Gebruiken deze tv-boxen de audio uitgang enkel voor het dvb-c signaal of ook voor wat gestreamd wordt.

Ik vermoed dat daar de ongerustheid zit van @Chrileba 

Als Telenet het uiteindelijk bij één platform wil houden, zouden op termijn alle tv-boxen met dezelfde software moeten werken, wat dan inhoudt dat enkel wat gemeen is aan de diverse tv-boxen nog ondersteunt gaat worden.

Master-Magic
Professional Superweter

@janne_man dit wordt voor alle geluidsbrobnen gebruikt op de tv box.

dus geen probleem, 

vrees dat sommige mensen het bericht tv box als de nieuwe beschouwen enkel en dat sast de verkeerde interpretatie wordt gezien.

Master-Magic | Krak

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

@janne_man  schreef:

De oude (wat is oud?) tv-boxen hebben blijkbaar ook een audio uitgang. Gebruiken deze tv-boxen de audio uitgang enkel voor het dvb-c signaal of ook voor wat gestreamd wordt.

TV-box v1 (optisch S/PDIF & 3,5mm) & TV-box v2 (enkel optisch S/PDIF) hebben een audio out. Zoals reeds gezegd heeft de TV-box IP dat niet, maar dat kan met een HDMI Audio Extractor opgelost worden (hierboven ook al gelinkt).

Uiteraard spelen de audio uitgangen van TV-box v1 & v2 alles af, maar dat vroeg @Chrileba helemaal niet.

Of Telenet ooit de audio uitgangen op TV-box v1 & v2 uit zal schakelen, kunnen wij onmogelijk voorspellen, tegen dan zijn die toestellen waarschijnlijk toch allemaal al versleten.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Chrileba  schreef:

Op de TV-box nu zit nog een coax-kabel .

Iedereen moet toch veranderen van Tv-box

De laatste nieuwe Tv-box is volledig langs het internet.

Heeft ook andere in en uitgangen.

Daarom mijn vraag of ik de nieuwste Tv-box nog kan aansluiten op mijn huidige stereo-installatie.  

Misschien moeten we wat meer uitleg geven aan  @Chrileba waarom hij zich geen zorgen moet maken ...

• de oude TV boxen werken inderdaad op coax en via IP.
  • de nieuwse TV boxen alleen via IP.

Telenet is bezig met DVB-C af te bouwen, en nu zijn er al verschillende zenders niet meer zichtbaar via DVB-C (coax). Maar de "oude" TV-boxen nemen dan gewoon de stream via IP. Dat is de reden waarom er gezegd wordt dat je niet verplicht bent om over te gaan naar de IP boxen.

Wanneer DVB-C (via coax) afgeschaft wordt, zullen de oude boxen dan gewoon verder blijven werken met het streaming signaal via het netwerk (=IP).

Master-Magic
Professional Superweter

@flip1953 en dit hebben ik en nog iemand anders al paar keer gezegd, dus ja, die zou het nu toch al moeten weten.

Master-Magic | Krak