24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb een nieuwe tv box aangesloten op HDMI aan mijn tv. De soundbar op Arc HDMI van mijn tv. Wanneer ik de tv opstart verloopt dat in verschillende stappen (zie foto's)Soms heb ik ook geen geluid. Soms gaat het beeld even weg om dan verder op te starten (zie foto's) Het hele proces duurt om en bij de halve minuut om uiteindelijk tv te kunnen kijken. Mij lijkt dat niet erg normaal en wat zou de oorzaak zijn van dit moeizaam opstarten van de tv telkens weer ?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: TV start op in verschillende stappen.
druk afstandsbediening
Huisje dan naar tandwiel
dan Systeem
zet de stand by timer op 24 uur
en stand by op snelle start
Ik heb laatst gebruikte ingang gesellecteerd maar opstart verandert niet. Juist dezelfde "opstartstappen"als voorheen.
Stand by op 24 u gezet + snelle start actief.....geen verschil, integendeel nu gaat de tv 4 keer een 2 tal seconden op zwart met rechtsboven eerst tekst: Tuner1....Horizon.....TelenetTVBox1 Daarna is tv kijken mogelijk. Het Google scherm komt wel niet meer in beeld.
In de tv kan je zetten dat ze eerst de tv laten zien
En niet het Google scherm
Kan je ook eens een andere Hdmi kabel proberen
Wel raar dat springen naar zwart beeld
De indruk dat hij niet weet wat de tv moet doet
Zou ook eens aan de fabrikant vragen
@luc55 lees eens goed, het google scherm komt er niet meer op bij het opstarten 😉
het is eigen aan dit merk dat het niet goed verloopt zoals het moet, zijn hier al enkele topics over de TCL problemen....
Klopt
Wel raar dat er problemen zijn de TCL telenet tv
TCL zal er toch eens naar moeten zien geen goede reclame
Zou dit een firmware probleem zijn ? Update ? Of zou ik hiermee moeten leren leven ?
Heb HDMI 's reeds vervangen 😣
@e10 Vrees dat dit eigen is aan dit merk, een andere HDMI kabel zal dit probleem niet oplossen,
misschien TCL eens aanspreken en dit aankaarten zodat dit misschien met een update kan aangepast worden, maar vrees ervoor dat dit kan opgelost worden, als een winkel uitbater dat deze tv’s verkoopt al zegt dat ze er veel problemen mee hebben dan zegt dat misschien wel genoeg.
ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een andere tv en zag deze ook staan omdat ze goedkoper zijn en de opties dat ze hebben in de duurdere prijsklasse meestal vind, maar als ik zo lees zal ik deze aan de kant schuiven en een ander merk kiezen.
Ja vraag me af of een Samsung, LG of Philips ook dit "probleem" hebben.
Ik heb een Philips (die daarvoor was ook een Philips en die daarvoor ook). Die is niet aangesloten op een tv box, maar is wel verbonden met een Marantz A/V-receiver die automatisch opspringt als ik de tv opzet. Dat geeft heel even een zwart scherm (denk dat dat normaal is voor een smart tv, die andere modellen hadden dat ook), maar dan heb ik onmiddellijk beeld en een korte melding 'ARC actief'.
Ik ken mensen die TCL hebben en geen klachten hebben wel dit model niet
TCL en hisense tv's zijn in America vs zijn heel grote merken samen met de rest die we hier kennen
Best wachten op meer info van TCL
Wel een beetje raar dat we opzoeken meer info over de tv en niets vinden
Dat de info bijna niet te vinden is en zeker de verkoop wordt enkel hier gedaan
Wij denken al een tijdje dat deze tv niet voor deze markt is
Klopt maar zeer kort 1 keer een sec je merkt er eigenlijk niets van
Tja heel raar. Bij mij zeker 4 maal even op zwart scherm, soms maar zelden 1 of 2 keer op zwart. Er komt op het zwarte scherm ook steeds rechtsboven de tekst: Tuner1 dan Horizon dan TelenetTVbox dan weer TelenetTVbox. Daarna is tv kijken mogelijk. Volgens mij schort er iets met de samenwerking TelenetTVbox/decoder en TCL tv.
Ik vraag me af of ik de TelenetTVbox/decoder kan afkoppelen en dan rechtstreeks via de TelenetTV app kan kijken. Ik heb namelijk ook internet van Telenet (Oneup)
Al vraag ik mij af of ik via de TelenetTV app evenveel kan als via de decoder. Ik spreek dan over evenveel tv kanalen, opnemen, terugkijktv 7 dagen etc...