Beantwoorden
Cedric84
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Hoe afstandsbediening TV-box koppelen aan Medion?

Het lukt me maar niet om de afstandsbediening van de tv box te koppelen aan mijn medion p15504.

 

Ik heb al verschillende merken geprobeerd het enige dat ik aan het werk krijg is de mute knop.

 

Dit is zeer vervelend aangezien ik nu terug 2 afstandsbedieningen nodig heb als ik het geluid wil regelen.

 

Iemand suggesties?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Tv box afstandsbediening koppelen

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe afstandsbediening TV-box koppelen aan Medion?

@Cedric84 de afstandsbediening van de tv box werkt inderdaad niet voor alle toestellen. Het kan dus zijn dat het niet mogelijk is. Hetgeen je wel kan doen is een universele afstandsbediening kopen (bijvoorbeeld de Logitech harmony) Deze kan je koppelen met veel meer toestellen in je huis. De nieuwe Harmony afstandsbedieningen kunnen niet alleen IR aan maar ook radiosignaal. Zo moet je niet altijd richten naar je toestellen. Je kan trouwens maar 1 afstandsbediening per TV-box gebruiken, dus moest het toch lukken met je tv box afstandsbediening, kan je niets meer extra koppelen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe afstandsbediening TV-box koppelen aan Medion?

@kristofDW wel even op wijzen dat ze gestopt zijn met deze harmony toestellen te produceren, en veel winkels hebben deze niet meer, misschien 2de hands wel nog maar denk dat die prijzen ook zullen stijgen er van.

ondersteuning gaan ze wel nog doen zolang nodig denk ik dan zo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe afstandsbediening TV-box koppelen aan Medion?

@Master-Magic inderdaad maar Logitech blijft de devices ondersteunen. Er zullen wel alternatieven komen,maar daar heb ik nog niets van gehoord.

Dus zolang je de toestellen kan krijgen 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe afstandsbediening TV-box koppelen aan Medion?


@kristofDW  schreef:

... knip ...

Dus zolang je de toestellen kan krijgen 🙂


Dat is het hem nu juist. Ik heb persoonlijk nog niet gezocht, maar ik heb toch al gelezen dat ze bijna nergens meer te verkrijgen zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe afstandsbediening TV-box koppelen aan Medion?

Ik heb zelf nog geen TV-Box (ben nu al een jaar aan het wachten), maar vroeg me af of deze geen HDMI-CEC ondersteunt.

Mijn satelliet ontvanger doet dat bijvoorbeel wel, waardoor ik deze met de afstandsbediening van de TV bedienen kan. Dat is op zich geen universele / programmeerbare afstandsbediening, maar HDMI-CEC maakt deze koppeling mogelijk.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe afstandsbediening TV-box koppelen aan Medion?

@Arnie  

Ik heb wel de tv box en die ondersteunt het zeker. Heb dat ook in gebruik 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes