Beantwoorden
PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Hoe ondertiteling standaard uitschakelen in TV app?

Hallo, de ondertiteling staat standaard aan bij het bekijken van programma's en dit zowel in de Telenet TV app als in de browser. Dit zowel in Chrome als in Egde. Is er een manier om die instellingen te wijzigen, zodat de ondertiteling standaard uit staat? Ik denk toch dat er nog steeds meer goedhorende dan slechthorende mensen zijn die tv kijken, niet ...? Vreemde keuze om ze dan toch als standaard aan te zetten. 🤔 Thx!

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe ondertiteling standaard uitschakelen in TV app?

@PP13 

Heb je dit gemerkt bij terug kijk tv of bij je opnames ? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Hoe ondertiteling standaard uitschakelen in TV app?

Nee, tijdens het live kijken, bvb. WK voetbal.

Op mijn TV box had ik dat ook in het begin, maar eens je dat daar uitschakelt, blijft het ook uitgeschakeld...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe ondertiteling standaard uitschakelen in TV app?

@PP13 

Ok dan heb ik de test goed gedaan , want via live tv heb ik die ondertitels namelijk niet. Heb ook eens rond gekeken om ze uit te zetten maar zie niet direct een optie. Je kan wel eens kijken bij je instellingen , login via de browser , rechtstaat je profiel , klap dat open , neem instellingen. 

Kijk daar eens bij : toegankelijkheid , staat daar iets aangeschakeld ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Hoe ondertiteling standaard uitschakelen in TV app?

Bedank, had ik ook al nagekeken. Stond uitgeschakeld ... 😕Telenet.JPG

0 Likes
PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Hoe ondertiteling standaard uitschakelen in TV app?

Opgelost en niet opgelost. Ik heb contact opgenomen met de Helpdesk en na enig opzoekwerk wist men mij te zeggen dat die ondertiteling NIET kan uitgeschakeld worden in de TV app. 😮 Ze vonden het eigenlijk ook wel onlogisch en gingen intern voorstellen om deze standaard UIT te schakelen.

0 Likes
PeterDB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Hoe ondertiteling standaard uitschakelen in TV app?

Ondertussen is het al maart 2023 Die ondertiteling staat nog steeds standaard op "aan" bij opstarten telenet app. Héél vervelend !

0 Likes
Pascal_L
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Hoe ondertiteling standaard uitschakelen in TV app?

De helpdesk…. tja…. dan ga je nog zééééér lang mogen wachten.

0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Hoe ondertiteling standaard uitschakelen in TV app?

Dit klopt inderdaad voor de meeste ondertitels. Doorgaans zijn deze al ingebrand in de content die we aangeleverd krijgen en in dat geval kan je ze dus niet uitschakelen.

Sommige zenders (bv. History Channel) bieden de optie om ze in of uit te schakelen wel aan.

ondertiteling TV-app.PNG


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Hoe ondertiteling standaard uitschakelen in TV app?

Dag Lieselot, ik heb het voor alle duidelijkheid over de ondertiteling voor doven en slechthorenden. Ik heb het zonet nog even gecheckt en er lijkt ondertussen "een systeem" te zijn dat bepaalt wanneer die ondertiteling standaard aan of uit staat. Bij bvb "De Ideale Wereld (Canvas)" stond de ondertiteling standaard uit en heb je een groter keuzemenu voor de ondertiteling zelf (zie vb. 1). Anderzijds stond de ondertiteling bij bvb. "Een echte job (VTM)" wel standaard aan (zie vb. 2). Er is dus al iets veranderd, maar het staat nog niet op punt. Tijdens het afgelopen WK stond de ondertiteling bij alle voetbalwedstrijden ook standaard aan en dat was gisteren bij Duitsland-België bvb. ook niet meer zo. Maar ik lig er niet wakker van hoor. Ik vind het gewoon de omgekeerde wereld: de ondertiteling staat standaard aan, maar als je dat niet wil moet je ze uitschakelen ... 🤔  

 

vb.1vb.1vb.2vb.2

0 Likes