Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Idee: TV-Box zonder coax

Weer eens een ideetje in de groep gooien; wat TADAAM (Telenet spinoff) doet interesseert me toch wel zeer hard. Wat ik hier even wil uitpikken: de TV-Box zonder coax. Ik vind hier echter geen info meer over terug op de website; logisch met zo'n goede Smart TV app. 

 

Ik zoek namelijk al lang naar een moderne oplossing voor mijn tweede TV op de slaapkamer waar geen coax aanwezig is. Aangezien 2020 voor de deur staat, ben ik ook niet echt van plan nog een coax kabel naar boven te leggen. 

 

Huidige (hopelijk tijdelijke oplossing): AirPlay via de Telenet TV app & VRT NU naar de Apple TV. Beeldkwaliteit is zeker niet slecht, maar gebruiksgemak is eerder laag te noemen. 

 

Hopelijk toekomstige oplossingen:

  • Native Apple TV app (Telenet TV en/of VRT NU) 
  • TV-Box zonder coax 

De TV-Box zonder coax lijkt me nog een beetje te veel van het goede en verwacht ik niet binnenkort. Maar van die Apple TV app blijf ik toch écht hopen dat deze er zit aan te komen. Over de YUGO Apple TV app (ook van Telenet) lees & zie ik enorm goede dingen, nu maar hopen dat ik ook a la 2020 naar TV kan kijken. 

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
15 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Idee: TV-Box zonder coax

@m-jan20 er zal een tijd komen dat zenders enkel nog gestreamd gaan worden op je tv box, zenders via kabel tv zoals we het nu kennen zal een einde krijgen te bestaan, reden, 

de kabel geraakt vol en veel zenders gaan over op streaming, wat de toekomst word, en zo kan er veel meer aanbod zijn ook, 

maar dan moet die kabel stabieler worden en sneller.

het eerste dat we mogen verwachten is een 4K tv zender van Sporting dat ze nu al even testen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Idee: TV-Box zonder coax

@Master-Magic er zaleen tijd komen dat de tv-box overbodig wordt. Zenders zullen rechtstreeks gestreamd worden naar je smart-tv. 

Als je reeds een smart tv hebt, dan kan je er trouwens al (zeer) beperkt van genieten.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Idee: TV-Box zonder coax

Wel, geloof het of niet, maar dit werkt nu al.

Je kan niet live kijken, maar wel heel kort nadat het programma gestart is (enkele seconden).

Voorwaarde is wel dat je een formule hebt met Terugkijk TV.

 

Dit is al getest in Nederland door klanten van Ziggo, met de Media Next (dezelfde box als die van Telenet).


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Idee: TV-Box zonder coax

terugkijk tv en play on demand werkt dus via ip (internet streaming) dus in theorie kan het wel.

maar wie gaat dit nu al doen als die maar 1 tv box heeft, als je er 2 hebt dan is het een ander verhaal, dan kan je zelf opnames bekijken op een 2de tv als die via Wifi of UTP is aangesloten zonder dat de coax kabel inzit in die tv box 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Idee: TV-Box zonder coax

Ja, maar hier gaat het weldegelijk over een tweede TV.

Voor de eerste TV zou ik ook sowieso opteren voor coax. Terugkijk TV werkt niet voor 100% van de zenders/programma’s.

 

Ik denk wel dat je in principe alle programma’s kan opnemen en dan herbekijken op slechts 1 TV box zonder coax. Dat gebeurt allemaal in de cloud. Te proberen 😉

Maar dan nog verre van ideaal.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Idee: TV-Box zonder coax

Het kan inderdaad nu al door opnames te plannen of Terugkijk TV te gebruiken met paar seconden vertraging. Toen wij vorig jaar in oktober de TV Box kregen voor te testen waren er grote problemen waardoor activatie enkele dagen kon aanslepen. Daardoor konden we niet live tv kijken via de kabel, maar on demand kijken via de TV Theek lukte wel volgens de installateur. Wij kwamen toen 's avonds op het idee om een opname te plannen en met enkele seconden vertraging te bekijken, wat dus inderdaad lukte zonder dat de box al geactiveerd was.

0 Likes
a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Idee: TV-Box zonder coax

Ik denk dat Telenet een kans heeft laten liggen bij de introductie van de nieuwe DigiBox.

Als je de coax die binnenkomt in je huis verbind met een box/receiver. Vandaar vertrek je met een netwerkkabel of wifi het signaal verdeeld naar een Digibox(en) die enkel netwerk aansluiting heeft. Nu moet je waar je overal televisie wil ook een coax hebben, het kan anders.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Idee: TV-Box zonder coax

@a167314 Dat is nu juist een kenmerk van kabel-tv. Het televisiesignaal (dvb-c) komt via de kabel en kan hierdoor door elk toestel dat een antenne-aansluiting en een dvb-c tuner heeft, bedienen.

 

Op het internet vind je systemen die het dvb-c signaal draadloos kunnen doorsturen. Ik meen me te herinneren dat er hierover nog een post geweest is. 

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Idee: TV-Box zonder coax

Wat ik een paar keer tegenkom: 

  • "TV over internet kan nu al, met bv. terugkijk-tv" --> Weet ik, maar de TV-Box moet wel nog aangesloten zijn via coax + deze manier zou even gebruikt(on)vriendelijk zijn als het casten. 
  • €9/maand op alleen opnames/terugkijktv te kijken -> nee dank u 🙂 
  • Het draadloos doorsturen van de coax verbinding --> lijkt me ook niet echt een 2020-ideale-oplossing 

Dat het kàn, weten we al (Netflix, YouTube, Telenet TV app, Terugkijk-tv, opnames in de cloud, ...). Nu nog toegankelijk maken m.b.v. Smart TV apps. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Idee: TV-Box zonder coax

@m-jan20 vanaf een 2de tv box van telenet kost de huur 4 euro en geen 9 euro, de eerste box is aan 9 euro 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Idee: TV-Box zonder coax

@m-jan20 Terugkijktv en opnames bekijken: geen coax nodig, echt niet.

 

3 dagen terugkijktv is inbegrepen in Wigo en Wigo Home.

De huur van de eerste tv box is doorgaans inbegrepen in je formule. Huur 2de box: 4,53 euro.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Idee: TV-Box zonder coax


@Steven-E  schreef:

@m-jan20 Terugkijktv en opnames bekijken: geen coax nodig, echt niet.

 

3 dagen terugkijktv is inbegrepen in Wigo en Wigo Home.

De huur van de eerste tv box is doorgaans inbegrepen in je formule. Huur 2de box: 4,53 euro.


36 uur terugkijk-TV, geen 3 dagen.

 

Met Play heb je 7 dagen.

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Idee: TV-Box zonder coax

Sorry, ja 36u. Ik tel in halve dagen 😉

Maar ook 36u is voldoende om quasi live te kijken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Idee: TV-Box zonder coax

Dan lijkt de Telenet TV app & VRT NU casten voorlopig nog de voordeligste/gebruikersvriendelijkste manier. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes