24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Beste,
Sinds wij de nieuwe tv box testen hebben wij superveel internetverbruik. Op 6 dagen tijd was onze 150 gb opgebruikt.
Heeft dit met de nieuwe tv box te maken,want wij hebben niets anders gedaan dan vroeger en toen hadden wij altijd nog veel gb over.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter@ schreef:@Theo2 hebt u dit bericht gelezen ?
Jos
Aan diegenen die geen verbruik hebben, zoveel te beter voor jullie,maar er is echt wel een probleem en telenet heeft dit ondertussen ontdekt blijkbaar. Volgende mail heb ik vanavond ontvangen:
Marc,
We hebben hier vernomen dat er een dossier open staat met betrekking tot het verbruik dat jouw nieuwe TV box maakt op de Telemeter.
Onze collega's hebben het hier al verder nagekeken en hebben inderdaad een fout ontdekt. Jammer genoeg kan het dossier pas maandag verder opgenomen worden. Onze collega's hebben wel gevraagd om jouw TV box dit weekend niet te herstarten. Zodat ze maandag de data van het hele weekend kunnen testen en nagaan waar het probleem zich precies voordoet.
Mvg,
Stijn
Bedankt Jos, maar het kwam iets te laat, ik had ze gisterenavond al afgeschakeld, ze zijn ondertussen herstart.... blijft toch opvallend hoe de ethernetaansluiting van de boxen op mijn modem heel de dag staan te "dorsen". De meting is volgens mij dus niet noodzakelijk mis er zit iets in een "loop" ofzo.
Nog zo'n stuk of zes in de straat en de coax wordt warm
@Theo2Nu weet ik niet wat u met dorsen bedoelt, ik vermoed lawaai maken of zo? in elk geval zou ik het nogmaals melden zeker omdat u spreekt van nog personen in de zelfde straat ze zouden alle moeten bellen, ook dat warm worden staat mij niet aan, heb hier gevoeld aan alle internet kabels geen enkele is of word warm, dit had u mischien eerder moeten aanhalen want normaal is dat niet.
Jos
@Ex-Netweter@ schreef:@Theo2Nu weet ik niet wat u met dorsen bedoelt, ik vermoed lawaai maken of zo? in elk geval zou ik het nogmaals melden zeker omdat u spreekt van nog personen in de zelfde straat ze zouden alle moeten bellen, ook dat warm worden staat mij niet aan, heb hier gevoeld aan alle internet kabels geen enkele is of word warm, dit had u mischien eerder moeten aanhalen want normaal is dat niet.
Jos
Jos, no panic, ik bedoelde heel de tijd op hoog tempo flikkeren.
Bij ons gaat de snelheid op vakantiedagen en namiddagen altijd al achteruit, wat wordt dat als al die boxen ook nog zoveel gaan verbruiken ? Warm worden was "symbolisch", niet echt.
Ik vind het super dat dit bestaat en ik ben heel blij dat er nog mensen waren die hetzelfde ervaarden met de nieuwe tv boxen. Ik hoop nu dat telenet dit oplost voor ons en alle anderen en dat wij persoonlijk terug over sneller internet kunnen beschikken en terug naar onze opnames kunnen kijken. Heb persoonlijk nog niets van Telenet gehoord,maar zal wel in orde komen denk ik.
Grtz.
@Ex-Netweter zeker nogmaals bellen op no 015 33 44 88 en informeren. en meld ook uw verbruik dan begrijpen ze de ernst.
Jos
@Theo2 schreef: Vanmorgen was om 9 uur mijn verbruik van vandaag bijna niks.......gisteren 9 Gig. Het was dus geen WiFi "inbreker".Nu alles weer op gezet, we zullen zien.
We zijn nu bijna 12 uur en 12 gig verder.....
Het debiet is dus redelijk continue 1gig per uur voor 2 boxen.
Lijkt mij erg slordig geprogrammeerd zoveel electronische afval.
@Theo2 Ja hier ook ongeveer 1gb voor twee boxen per uur. Maandag gaan ze mijn dossier verder bekijken en hoop dat het vlug opgelost is.
@Theo2@ schreef:
@Theo2 schreef: Vanmorgen was om 9 uur mijn verbruik van vandaag bijna niks.......gisteren 9 Gig. Het was dus geen WiFi "inbreker".We zijn nu bijna 12 uur en 12 gig verder.....
Het debiet is dus redelijk continue 1gig per uur voor 2 boxen.
Lijkt mij erg slordig geprogrammeerd zoveel electronische afval.
Er wordt blijkbaar aan gewerkt, vanmiddag had ik al 2 gig minder, zoals het er nu uitziet 4 gig op een dag minder. dat is al 20% gewonnen...nog even verder kijken jongens(en meisjes)....
Hou ze op de hoogte ook als het in orde is dat horen ze graag.
Jos
@Theo2@ schreef:
@Theo2@ schreef:
@Theo2 schreef: Vanmorgen was om 9 uur mijn verbruik van vandaag bijna niks.......gisteren 9 Gig. Het was dus geen WiFi "inbreker".We zijn nu bijna 12 uur en 12 gig verder.....
Het debiet is dus redelijk continue 1gig per uur voor 2 boxen.
Lijkt mij erg slordig geprogrammeerd zoveel electronische afval.
Er wordt blijkbaar aan gewerkt, vanmiddag had ik al 2 gig minder, zoals het er nu uitziet 4 gig op een dag minder. dat is al 20% gewonnen...nog even verder kijken jongens(en meisjes)....
Aai te vroeg geroepen 1:00 en 11 gig
@Suzywat ik zo eigenaardig vind aan jullie "helpdesk" is dat zij blijkbaar niet in het database systeem kunnen zien welke TV-box bugs al gesignaleerd zijn. Sommigen doen erg verbaast over opmerkingen op de TV-box , ontkennen dat de fout al ooit gesignaleerd is.
Nadien lees je dan hier dat al vijf of zes mensen het voor u gesignaleerd hebben.
Ik had gehoopt dat 334488 tenminste een "window" zou hebben op de database die focust op de tvbox en zijn "eigenaardigheden", natuurlijk met een verwijzing naar de klant, maar het lijkt net omgekeerd.
@Theo2, de collega's aan de lijn hebben wel degelijk een overzicht over de belangrijkste problemen die momenteel op de TV-box voorvallen, ook hebben ze een uitgebreide training gekregen over de werking van de TV-box.
Helaas hebben ze geen zicht op de volledig gedetailleerde lijst van alle issues, die soms enkel gerelateerd zijn aan specifieke merken/toestellen bijvoorbeeld, ... . Het kan dus voorvallen dat een specifiek probleem nog niet bij hen is gekomen, dat betekent niet dat niemand ervan op de hoogte is, daar mag je zeker van zijn!
Dit collega's van de back office hebben hier wel een zicht op. Dus als er iets niet duidelijk is aan de lijn, gaan de collega's met wie je belt zeker een dossier maken en komt dit bij onze back office collega's terecht. Zij staan vervolgens in contact met de engineers die gemelde problemen onderzoeken, testen en uiteraard oplossen door fixes te implementeren in volgende software releases.