Beantwoorden
belgiansatwatch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. A born reader!

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

Hallo , is  de nieuwe TV box compatibel met een TV met kaartje ? 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: TV box en TV met kaartje

0 Likes
12 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

@belgiansatwatch ja heb dit hier ook, wel vragen of ze het kaartje op een andere lijn zetten zodat je 2 digitale lijnen hebt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

Waarom deze combinatie? De zenders die je kan ontvangen met het kaartje zitten toch ook op de TV-box?

Of mis ik iets?

0 Likes
belgiansatwatch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. A born reader!

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

Het gaat natuurlijk over een 2de toestel waarin een CI module zit met een kaartje 🙂

0 Likes
Techneut017
Freshman Meerweter
Berichten: 51
Topicwurm! Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

En wat wil je precies doen? Met een kaartje heb je gewoon het basispakket zenders en kan je niet opnemen. Met een TV box heb je meer zenders en kan je wel opnemen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

@Techneut017 

Je hebt tv’s waarmee je kan opnemen en dan is een ci module ook interessant, of een andere ontvanger met ci module dat een dvb-c tuner heeft, je kan er meer mee dan je verteld 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

De zenders zijn zelfde geen verschil ook sport als je wil

De basis zenders kan je ontvangen zonder kaart van tv 1 tot tv 10 heeft geen kaart nodig

Op de tv kan je opnemen wel enkel wat aan zien bent niet zappen

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

Ik heb een smart tv met een CI+ kaartje en kan wél opnemen, pauzeren, terugspoelen, omdat er een harde schijf aanhangt. Opnemen kan zoals al gezegd enkel wat je aan het kijken bent. Opnemen kan echter ook als de tv op standby staat.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Techneut017
Freshman Meerweter
Berichten: 51
Topicwurm! Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

Oké, maar wat is precies je bedoeling? Opnames van op de tv box bekijken op de tv met het kaartje? Of wou je iets anders doen? Ik begrijp de vraag niet helemaal. @belgiansatwatch 

0 Likes
belgiansatwatch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. A born reader!

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

In eerste instantie gewoon kijken en radio luisteren en met google tv  eventueel uitgesteld en naar opnames in de cloud kijken 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

Rechtstreeks kijken met en op TV heeft zijn voordelen. Waarom twee toestellen gebruiken en energie verbruiken als het met één kan. Met enkel de tv is je privacy gewaarborgd.  Er zijn geen pottekijkers die weten naar wat je kijkt. Als je tv kan opnemen op een schijf of een snelle usb, kan je ook bij het kijken pauseren.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?


@janne_man  schreef:

Waarom twee toestellen gebruiken en energie verbruiken als het met één kan. 


Dat is een dooddoener die ik hier vaak tegenkom ...

Sedert ik Home Assistant gebruik, en mijn verbruik van individuele apparaten kan controleren, stel ik vast dat mijn TV toestel ongeveer 35 W méér verbruikt als ik rechtstreeks naar TV kijk (tuner + CI+ module), dan via HDMI met Google TV.

  • TV op HDMI, Google TV: ca 45 W
  • TV op VTM (HD) via CI+: ca 82 W

Het argument van 2 stroomverbruikers gaat dus niet altijd op! Meten is weten 🤔


@belgiansatwatch  schreef:

In eerste instantie gewoon kijken en radio luisteren en met google tv  eventueel uitgesteld en naar opnames in de cloud kijken 


Als je dan toch op je tweede toestel Google TV hebt, dan kan je evengoed ook de Telenet TV App installeren (en heb je geen CI+ meer nodig).

Met de Telenet TV App op je 2de toestel kan je bijna alles wat je met de TV-Box kan doen (rechstreeks kijken, opnames instellen, opnames bekijken, uitgesteld kijken, etc ...

Indien je extra zenderpaketten hebt besteld op de TV-Box, kan je die ook zien via de Telenet TV App (maar niet via TV met ene kaartje).

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Is de TV box compatibel met een kaartje/CI+ module?

Koop een gewone tv  met Google TV op voor telenet tv app kan je terug kijk tv gebruiken de rest gebruik je de gewone tv

Daarna kan je nog altijd zien voor kaartje of niet

0 Likes