Beantwoorden
dirkvv
Freshman Beetjesweter
Goed gevonden! Netjes! Primeur! En we zijn vertrokken!

Je decoder (AD2200) moet vervangen worden

Mijn buurvrouw is ook klant bij Telenet (TV + Mobiel), maar geen internet (heeft ze helemaal niet nodig)
Nu kreeg zij onlangs volgende mail met het voorstel om haar AD2200 digicorder te ruilen voor een TV-box waarvoor ze dan ook internet dient aan te schaffen.
Ze betaalt momenteel voor TV+Mobiel rond de 50€/maand.
De digicorder vervangen door TV-box en overschakelen naar abonnement met internet er bij zou dus betekenen dat ze bijna het dubbele zou moeten betalen
Akkoord ze heeft dan internet, maar daar heeft ze niks aan. Ik denk trouwens dat er nog een heleboel (voor iets oudere) klanten zijn in hetzelfde geval.
Ik de mail van telenet zie ik nergens dat er eventueel alternatieven zijn. Iemand daar weet van? 
WhatsApp Image 2025-09-13 at 10.56.37.jpegWhatsApp Image 2025-09-13 at 10.56.52.jpeg

Tags (1)
4 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Alternatieven zonder internet biedt Telenet niet aan, ze kan (of jij samen met haar) kan altijd de klantendienst contacteren en horen wat de mogelijkheden zijn.

Ze kan nog wel even verder met haar huidige Digicorder. (4-5 jaar normaal, maar dit kan wijzigen). Ze zal mogelijk wel toegang tot bepaalde zenderpakketten verliezen (bvb Play Sports vanaf 1 december) als ze die al gebruikt.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Roy78
Professional Beetjesweter
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Die mail is reclame, trap niet in die val!

Als er geen datum in die mail van Telenet staat waarop je huidige decoder niet meer zou werken, moet je decoder helemaal niet vervangen worden.

De Digicorder blijft zeker nog functioneren tot in het jaar 2030.

K-330
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

Beste Dirkvv, laat je a.u.b. niet vangen, want je ben zo idd het dubbele kwijt. 
Als er internet aan te zou komen, laat de dame zelfstandig beslissen en help haar. Want voor je het door hebt, beslist een Telenet medewerker het voor jou en is het contract al opgemaakt. 
We hebben hier met iemand die we kennen, gezien en die oudere persoon kan niks met t internet doen. 

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Zoals je zegt ze is al klant de digicorder wordt gewoon vervangen door een tv box ip meer niet 

De modem dat ze nu heeft voor Dtv wordt vervangen door een nieuwe model meer niet 

Gebruikt je geen internet dan blijft het zo geen internet gebruik

Voor nieuwe klanten wordt een bundel gemaakt tv en internet dat kan niet anders