25.390
netweters
|
156.507
antwoorden
|
21.166
vragen
|
Mijn buurvrouw is ook klant bij Telenet (TV + Mobiel), maar geen internet (heeft ze helemaal niet nodig)
Nu kreeg zij onlangs volgende mail met het voorstel om haar AD2200 digicorder te ruilen voor een TV-box waarvoor ze dan ook internet dient aan te schaffen.
Ze betaalt momenteel voor TV+Mobiel rond de 50€/maand.
De digicorder vervangen door TV-box en overschakelen naar abonnement met internet er bij zou dus betekenen dat ze bijna het dubbele zou moeten betalen
Akkoord ze heeft dan internet, maar daar heeft ze niks aan. Ik denk trouwens dat er nog een heleboel (voor iets oudere) klanten zijn in hetzelfde geval.
Ik de mail van telenet zie ik nergens dat er eventueel alternatieven zijn. Iemand daar weet van?
Alternatieven zonder internet biedt Telenet niet aan, ze kan (of jij samen met haar) kan altijd de klantendienst contacteren en horen wat de mogelijkheden zijn.
Ze kan nog wel even verder met haar huidige Digicorder. (4-5 jaar normaal, maar dit kan wijzigen). Ze zal mogelijk wel toegang tot bepaalde zenderpakketten verliezen (bvb Play Sports vanaf 1 december) als ze die al gebruikt.
Die mail is reclame, trap niet in die val!
Als er geen datum in die mail van Telenet staat waarop je huidige decoder niet meer zou werken, moet je decoder helemaal niet vervangen worden.
De Digicorder blijft zeker nog functioneren tot in het jaar 2030.
Beste Dirkvv, laat je a.u.b. niet vangen, want je ben zo idd het dubbele kwijt.
Als er internet aan te zou komen, laat de dame zelfstandig beslissen en help haar. Want voor je het door hebt, beslist een Telenet medewerker het voor jou en is het contract al opgemaakt.
We hebben hier met iemand die we kennen, gezien en die oudere persoon kan niks met t internet doen.
Zoals je zegt ze is al klant de digicorder wordt gewoon vervangen door een tv box ip meer niet
De modem dat ze nu heeft voor Dtv wordt vervangen door een nieuwe model meer niet
Gebruikt je geen internet dan blijft het zo geen internet gebruik
Voor nieuwe klanten wordt een bundel gemaakt tv en internet dat kan niet anders
Telenet kan internet niet zomaar verplicht opleggen aan klanten. Voor klanten die in hun huidige contract enkel tv en/of mobiel hebben en geen internet wensen, bijvoorbeeld omdat de digibox vervangen moet worden, dient Telenet een passende oplossing te voorzien.
ik heb al gans het jaar verschillende van die e-mails gekregen,
ik heb ook nog een digicorder.
telenet probeert haar klanten te stimuleren tot omwisseling.
@_Bear_79 schreef:Telenet kan internet niet zomaar verplicht opleggen aan klanten. Voor klanten die in hun huidige contract enkel tv en/of mobiel hebben en geen internet wensen, bijvoorbeeld omdat de digibox vervangen moet worden, dient Telenet een passende oplossing te voorzien.
Wishful thinking.
Jij hebt een contract met Telenet van "onbepaalde duur", dat door beide partijen op ieder moment opgezegd kan worden.
Het einde van DVB-C (TV over coax) nadert, je kan je dus beter met de realiteit verzoenen.
Net zoals de Proximus klanten de diensten over hun hun koperlijn (VDSL2) zullen zien verdwijnen, enkele jaren nadat fiber beschikbaar wordt in hun straat. Wie niet wilt overstappen, zal geen internet meer hebben.
@dirkvv schreef:Mijn buurvrouw is ook klant bij Telenet (TV + Mobiel), maar geen internet (heeft ze helemaal niet nodig)
Nu kreeg zij onlangs volgende mail met het voorstel om haar AD2200 digicorder te ruilen voor een TV-box waarvoor ze dan ook internet dient aan te schaffen.
Ze betaalt momenteel voor TV+Mobiel rond de 50€/maand.
De digicorder vervangen door TV-box en overschakelen naar abonnement met internet er bij zou dus betekenen dat ze bijna het dubbele zou moeten betalen
Zoals de vorige posters schreven: je kan wachten tot DVB-C volledig van de coax vedwijnt. Volgens het huidig bekend tijdschema is dat Q1/2030 (maar dat kan nog veranderen?).
Daarna zal het inderdaad - of we het graag hebben of niet - niet meer mogelijk zijn om bij Telenet (of gelijk welke andere provider) TV te kijken zonder internet.
Ben geen klant bij Telenet.
De klant moet ook niets. In die e-mail staat nergens dat de kenmerken of voorwaarden van het huidige contract worden gewijzigd vanaf een concrete datum.
Die e-mail heeft geen enkele contractuele betekenis en is gewoon reclame.
Wel heel vorte reclame, pure bangmakerij.
De klant moet just niks. Je kan je Digicorder perfect behouden tot in 2030.
Dat klopt het moet niet
Er staan zelf fouten in er wordt korting geven maar de werkelijke prijs staat er niet bij dit mag niet
Is niet duidelijk wat je zou betalen en wat je krijgt
Geeft een schik effect daar mee verlies je klanten en deze hebben ze nu echt nodig wand de tv gaat hard achteruit kwaa abonnees
@luc55 schreef:Er staan zelf fouten in er wordt korting geven maar de werkelijke prijs staat er niet bij dit mag niet
Is niet duidelijk wat je zou betalen en wat je krijgt
Ze zeggen toch uitdrukkelijk om contact op te nemen? Dan vertellen ze de prijs.
Er is immers niet 1 prijs, die hangt af van welk product je neemt. De korting is geldig op zowel All-Internet + TV als Giga Internet + TV en dan hangt het er nog vanaf of je ook telefonie hebt of niet.
Volgens mij valt deze actie trouwens onder de categorie persoonlijke korting, daar moet de referentie prijs niet getoond worden.
Ze gebruikt geen internet dus er moet een vanaf prijs bij staan
Dit moet er zeker bij staan na de eerste factuur zal er discussie zijn over deze zaken die niet nodig zijn
Dit is zeker geen persoonlijke korting. De mail vermeldt tot tweemaal toe "exclusieve promo" maar dat is gelogen.
Iedereen krijgt momenteel zes maanden 25 euro korting op All/Giga Internet + TV: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/internet-tv/
Dat "je decoder moet vervangen worden" zoals de mail vermeldt, is ook dikke zever.
Als je tevreden bent met je Digicorder is er geen enkele reden om je Digicorder te vervangen.
Voor klanten die geen internet van Telenet hebben of willen voorziet Telenet ook "een oplossing op maat", concreet een tv-abonnement met een TV-box zonder de verplichting om een internetabonnement te nemen, zoals aangegeven op https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/tvbox-omruilen.html