25.487
netweters
|
157.361
antwoorden
|
21.257
vragen
|
Mijn buurvrouw is ook klant bij Telenet (TV + Mobiel), maar geen internet (heeft ze helemaal niet nodig)
Nu kreeg zij onlangs volgende mail met het voorstel om haar AD2200 digicorder te ruilen voor een TV-box waarvoor ze dan ook internet dient aan te schaffen.
Ze betaalt momenteel voor TV+Mobiel rond de 50€/maand.
De digicorder vervangen door TV-box en overschakelen naar abonnement met internet er bij zou dus betekenen dat ze bijna het dubbele zou moeten betalen
Akkoord ze heeft dan internet, maar daar heeft ze niks aan. Ik denk trouwens dat er nog een heleboel (voor iets oudere) klanten zijn in hetzelfde geval.
Ik de mail van telenet zie ik nergens dat er eventueel alternatieven zijn. Iemand daar weet van?
Ja, @flip1953 Telenet steekt wat toeren uit ze.
Klanten met een gekochte Digicorder en kabelabonnement betalen nu 21,93 euro per maand voor tv.
Dan krijgt een familielid opeens een leuke brief van Telenet: JE DECODER MOET VERVANGEN WORDEN
Familielid belt 015 66 66 66 en krijgt All Internet en TV aangesmeerd voor 79,01 euro per maand.
Duur hé, da menske kijkt alleen wat naar VRT 1.
Allicht heeft de betrokken persoon enkel het tv abonnement en geen huur decoder. Dan is de maandprijs 21,93 euro. Als men niet over alle informatie beschikt is de kans groot dan men veronderstelt en zo de verkeerde kant uitgaat. (heb ik ook soms voor).
Als dat telefonisch gebeurt is, onmiddellijk herroepen.
Spijtig dat er misbruik van gemaakt wordt weer bij de oudere
Nieuwe klanten betalen 68,63 euro easy internet + tv
https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/internet-tv.html
Als haar toestel nu kapot krijg ze een andere met alles op en aan
Een vraag over hetzelfde.
Als je nu easy internet + tv iconic hebt, dus incl huur digicorder. Kan je dan je digicorder binnenbrengen en zeggen dat je enkel tv wilt?
Kan je dan bvb via app (op pc/tablet) nog tv kijken, 7d terugkijk tv en opnemen in cloud?
Of moet je daar effectief tv flow voor hebben, en kan je die ook zonder van easy naar all internet te moeten gaan?
Neen de app is met de decoder verbonden zonder toestel kan je wel naar
Maar al de rest werkt niet meer daar zal +- 22 euro per maand voor betalen
Denk dat je mij verkeerd begrepen hebt.
Als je tv flow hebt, dan kan je toch kijken via streamer op tv, app op tablet/pc ?
Ok, en mijn oorspronkelijke vraag was dus of dat ook het geval is als je een digicorder binnen brengt om te schrappen en zegt dat je enkel tv wilt, kan je dan nog iets kijken via de app?
Aangezien je wel voor tv betaald, maar geen "tv-flow" neemt.
Blijft je login van je oude "iconic" geldig of niet?
En kan je ook tv-flow nemen terwijl je easy internet ipv all internet?
Als je uw Digicorder binnen brengt blijft uw tv contract nog altijd lopen. Binnenbrengen is één zaak contact opzeggen is een andere zaak. "Om te schrappen" begrijp ik als opzeggen. Als je uw tv contact opzegt heb je geen tv meer.
Welke contracten heb je nu bij Telenet? Is je overeenkomst zo dat je elke maand enerzijds betaalt voor tv en anderzijds voor huur van de Digicorder of is het een tarief Digicorder inbegrepen. In het eerste geval kan je in principe de huurovereenkomst van de Digicorder stopzetten. Tenzij je nu reeds over een geactiveerde ci+ beschikt kan je met je tv enkel nog het compact signaal bekijken In principe zou de telenet tv app of telenet.tv nog altijd moeten blijven werken. Weet dat je dan niets kan opnemen. Wil je toch nog kunnen opnemen, wissel dab de Digicorder voor een tv-box.
Mijn schoonmoeder heeft momenteel easy internet + tv iconic, dus tv incl huur digicorder.
Als ik het goed begrijp is er geen mogelijkheid om goedkoper te kunnen tv kijken via "tv-flow" aangezien je dan verplicht bent over te stappen op "all internet ipv easy".
Dat klopt zal een beetje meer zijn per maand maar je hebt dan onbeperkt internet
Mee besparen zal je niet doen en je heb een paar zenders maar met de tv-flow