Beantwoorden
wimvan
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Kan dit ? PC via tv-box casten naar de TV ?

Ik vermoed dat menigeen hier wel even aan dacht.

Onlangs heb ik een oeroude digirecorder omgeruild voor de nieuwere TV-box.  Een handig geheel ,alhoewel er volgens mij toch wel een paar itemms gebruiksvriendelijker kunnen gedaan worden.  Maar dat is een andere vraag.

Met de digicroder kon ik geen doorlus maken en kon ik de PC niet casten naar de TV, tenzij gebruik te maken van chromecast gekoppeld op de HDMI-poort.  Helaas, ik heb maar 1 HDMI-poort en dat betekende continue switchen van kabels achter de TV en is die optie heel snel afgevoerd.

Maar met het installeren van de TV-box kwam deze gedachte weer boven.  Kan ik de PC casten naar de TV via de TV-box waarbij er dus geen HDMI-connectie tussen PC en TV moet gemaakt worden ?

Dit zou toch in feite moeten mogelijk zijn ?  Soms is het leuk oude beelden, foto's te kunnen tonen op de TV en in feite bestaan er nu TV-boxen (Android-based) waar dit mogelijk is.  Zou me verbazen dat de TV-box van telenet die optie niet heeft.
Alvast dank om dit toch even te lezen.

0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan dit ? PC via tv-box casten naar de TV ?

@wimvan 

Dat zal niet lukken. De TV-Box ondersteunt geen DLNA.

0 Likes
wimvan
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Kan dit ? PC via tv-box casten naar de TV ?

Spijtig, maar dank voor die korte maar wel betekenisvolle antwoord.  Toch een verloren kans bij Telenet.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan dit ? PC via tv-box casten naar de TV ?

@wimvan @janne_man 

Heb eens gezien vanuit Telenet tv .be en merk dat je wel verbinding kan maken met je tv box. 

Schermafbeelding 2022-07-31 om 10.48.54.png

 

Als ik dan een programma opzet heb je onderin een keuze menu staan :

Schermafbeelding 2022-07-31 om 10.57.14.png

 Als je op de drie puntjes klikt krijg je dit scherm 

Schermafbeelding 2022-07-31 om 10.57.38.png

 

Dus je kan streamen vanuit de website naar de tv heb het net ook getest en het werkt. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Kan dit ? PC via tv-box casten naar de TV ?


@wimvan 
Helaas, ik heb maar 1 HDMI-poort en dat betekende continue switchen van kabels achter de TV en is die optie heel snel afgevoerd.

De gemakkelijkste oplossing volgens mij, is een eenvoudige 3-poorts HDMI switch.

Je hebt er met een manuele bronselectie, of automatisch, of met een afstandsbediening.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Kan dit ? PC via tv-box casten naar de TV ?


@patrick37  schreef:

Dus je kan streamen vanuit de website naar de tv heb het net ook getest


De TS wil foto's/video's vanop zijn PC (harde schijf) streamen naar zijn TV...

DNLA support zou inderdaad handig zijn. Of ingebouwde Chromecast functionaliteit...

Maar ik denk niet dat zoiets op de prioriteiten lijst zal komen, als je ziet hoeveel problemen er nog op een oplossing wachten..

 

0 Likes
wimvan
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Kan dit ? PC via tv-box casten naar de TV ?

Dit wist ik ook alhoewel ik daar helemaal geen nut in zie.  Iets casten naar de TV waar je met je tv-box ook zonder casten aan kan.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan dit ? PC via tv-box casten naar de TV ?

@wimvande tv box ondersteunt dat niet buiten enkel de tv app, 

de digicorder ondersteunt wel nog foto en film van op pc of nas, heeft te maken met licenties voor de codecs enz.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes