De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Er stelt zich een probleem met een aantal opnames.

Ze staan nog tussen de lijst van de opnames maar kunnen niet geopend worden--> foutcode CS2218.

 

Na telefonisch contact met telenet beweerde de persoon dat mijn tv-box een verkeerd ip adres zou ontvangen en hiervoor een technieker moest langskomen.

Onmogelijk naar mijn mening, indien het ip adres foutief zou zijn zouden alle opnames niet te bekijken zijn alsook problemen bij opvragen uit de tv-theek.

 

De technieker die enkele dagen later langs kwam bevestigde mijn vermoeden. Geen enkel probleem met ons systeem. Het probleem ligt vermoedelijk bij de server waar de opnames opgeslagen worden.

Het was kwestie van de opnames te verplaatsen naar een goeie server.

Dossier aangemaakt en dit zou verder opgevolgd worden.

 

Er is vanalles geprobeerd: power reset, factory reset, modem reset, ....

 

We zijn nu 2 a 3 weken verder en het probleem stelt zich nog steeds, het aantal opnames waar dit probleem zich stelt neemt nog toe.

Na telefonisch contact met de helpdesk voor een ander probleem blijkt mijn dossier al gesloten.

Zo gaat het natuurlijk niet opgelost geraken.

 

Nog mensen met dit probleem?

Tags (2)
Beantwoorden
16 reacties
Highlighted
Community Manager
Berichten: 2754
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party! π-DAY!

@NickB, ik had jouw post en dossier eens doorgestuurd naar één van de engineers en hij heeft het individueel even bekeken. Men kon deze foutmelding op 3 verschillende momenten bij je terugvinden, maar het had blijkbaar niets met het netwerk te maken. Blijkbaar gaat er iets fout op het moment dat de licentie wordt aangevraagd (achterliggend) om de opname te mogen bekijken. 


Het werd intern doorgegeven om verder te onderzoeken met jouw dossier en melding als voorbeeld. Of er een oplossing specifiek voor deze opnames zal komen, dat weet ik niet. Maar men neemt het mee in het onderzoek. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

@SuzyBedankt om dit nogmaals door te sturen.

De 3 tijdstippen die u vermeld zullen vermoedelijk de 3 keren zijn dat ik het programma heb proberen afspelen na de factory reset.

In totaliteit heb ik dit al 15 a 20 maal geprobeerd.

 

Het probleem stelt zich echter permanent.

Het is begonnen met 1 opname die niet af te spelen was en foutmelding CS2218 gaf, ondertussen komen er enkel opnames bij waar dit probleem zich ook stelt.

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Weetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Je eerste full page! It's your third party! Primeur!

Vanaf vandaag kan ik mijn opnames ook niet meer bekijken 

wa moet ik nu doen want vind dit maar niks CS2212 komt er op te staan 

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Even een update.

Vandaag telefoon gekregen van telenet omtrent de vele problemen.

Het probleem met opnames die niet (meer) te bekijken zijn en foutcode CS2218 geven zou niet op te lossen zijn.

De opnames zijn dus verloren.

 

Een tip was om de opname te bekijken via de app omdat dit volgens een ander werkingsprincipe gaat, maar helaas lukt dit ook niet.

 

Graag wat feedback van andere testers met dit probleem.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Leesbeest! En we zijn vertrokken! Mooi, mooi!

@Suzy 
Misschien niet 100% hetzelfde probleem, maar sinds deze week kan ik bepaalde opnames via de app niet meer bekijken. Ik krijg de melding dat de opname niet beschikbaar is.
Ook zie ik 2 verschillende data - beschikbaar tot 13 april, terwijl de opname pas gebeurde op 15 april...

screenshot1-1.pngIMG_0279.png
Via de box werkt het wel bij mij.

Mvg, Steven

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
It's your first party! Follow the reader, reader! Twee handen vol! Je eerste full page!

Ik heb dit probleem ook! Ik krijg ook foutmeldingen en kan sommige opnames niet bekijken. Krijg foutmelding CS2217 of CS2218

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 2754
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party! π-DAY!

@djbearish @Ypsilon kunnen jullie even oplijsten welke opnames/programma's er niet afspelen op de TV-app, maar wel op de TV-box? Dan geef ik het door aan de personen die het aan het nakijken zijn.

 

Bij mij staat de datum onder de opnames trouwens ook fout (dit geef ik dus ook zeker door), maar de opnames spelen bij mij zonder problemen af. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
It's your first party! Follow the reader, reader! Twee handen vol! Je eerste full page!

Bij mij gaat het over Gert Late Night, De Mol en Undercover. De Box begint te bufferen rechtsboven het scherm en dan valt de opname niet meer te bekijken. Elke dag bij het opstarten van de Box krijg ik een zwart scherm enkel een herstart verhelpt dit probleem. Voor de 4.15 update had ik deze problemen allemaal niet. Een probleem wat wel achter de rug is, is wanneer ik overschakel naar een ander HDMI kanaal (bv. Apple TV) dan “overheerst” de Box niet meer. 

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 2754
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party! π-DAY!

@Ypsilon bij jou situeert het probleem zich op de TV-box. De vraag hierboven was gericht op opnames die op de TV-app niet willen afspelen.  

 

Ik kijk trouwens zelf ook naar De Mol en Undercover via opnames, maar heb hier zelf nog geen problemen mee ondervonden. Vreemd dat deze bij jou beginnen bufferen! En met een herstart bedoel je via de aan/uit schakelaar achteraan? Heb je al eens terug naar fabrieksinstellingen geplaatst via het menu sinds je deze problemen ervaart? 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
It's your first party! Follow the reader, reader! Twee handen vol! Je eerste full page!

Ik zal eens proberen met terug te keren naar fabrieksinstellingen. 

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

@Suzy 

Hier zijn er ook terug een aantal problemen bij gekomen.

Opname die begint te bufferen en code CS2217 vertoont.

Opnames die in de lijst de volledige duurtijd aangeven maar bij afspelen slechts een gedeelte lijken opgenomen te zijn.

Het programma opvragen via de terugkijk functie biedt geen oplossing, hier is het probleem identiek.

 

Zonet met de helpdesk gebeld, er is terug een dossier geopend.

Er is nog niet geweten wat de oorzaak is en wachten af als er nog gebruikers dit probleem hebben.

 

Het betreffen volgende opnames:

23/4 - Vier -  Gert Late Night: naar einde van opname bufferen en code CS2217

23/4 - Een - Van Gils & gasten: volgens lijst duurtijd 45 min, in werkelijkheid slechts 14 min

23/4 - VTM - Succesrijk vlaamse ondernemers: slechts 1.30 min opgenomen.

 

Via de TV app is nu geen enkele opname te bekijken. Foutmelding: Deze sectie is niet beschikbaar

 

Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 2754
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party! π-DAY!

@djbearish  schreef:

@Suzy ...Ook zie ik 2 verschillende data - beschikbaar tot 13 april, terwijl de opname pas gebeurde op 15 april...


@djbearish, dit werd uitvoerig getest en de datum heeft niets te maken met het eventueel niet afspelen van de opname. We hebben gemerkt dat de TV-app het jaartal dat er nog achter staat niet weergeeft. Er zou dus eigenlijk apr. 13 2024 moeten staan. De engineers bekijken hoe ze dit zullen aanpassen/verduidelijken. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Hi there!

Wij hebben al 2 weken ook die CS2218.

Geen enkele opname kan bekijken.

Herbekijken kan ook niet maar dan is er de code CS2118.

 

Als ik dit hier allemaal lees heb ik maar weinig hoop op een oplossing.

 

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Allesweter
Berichten: 1797
De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! It's your third party! Netjes!

@PascalC 

Reset uw tv-box eens.

Doe dat met de knop achteraan de box.

15sec wachten voor terug inschakelen.

Als het probleem dan niet verdwenen is, terugzetten naar fabrieksinstellingen. (Te vinden in instellingen tv-box).

Nog niet opgelost? Volledig systeem herstarten. Opstarten vanaf de modem en verder naar tv-box.

Nog niet OK? Bellen naar klantendienst.

 

Nog een kleine opmerking: Je zit op een topic van maanden oud. Het is niet zo dat deze problemen al maanden aanslepen. Zoiets kan terugkomen, maar blijft niet hangen.

Uw probleem is straks opgelost.

Groeten

 

 

  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden