Beantwoorden
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Mail: switch naar telenet TV box

Zoals velen heb ik een mail gekregen om te "switchen" naar een tv-box.

Gewoon op een button klikken, en.... 


Maar als ik dat doe, moet ik een afspraak maken?????

Heb al met de helpdesk van telenet gebeld. Daar zeiden ze, dat, als je 1 tvbox bestelt, dit automatisch herkend wordt en er geen technieker gestuurd wordt. (wat ik ook wil, ik zal de tvbox wel zelf installeren)

Nu, als ik dan de "afspraak" maak, krijg ik de melding 

"Je koos ervoor om je toestel(len) door een Telenet-technieker te laten installeren bij je thuis."

met een bevestigingsbutton erbij. Daar klikte ik nog niet op, omdat dit niet is wat ik wil.

Hoe kan ik de tvbox gewoon laten opsturen, zonder dat er een technieker meekomt? 

mvg,

stefan

Tags (1)
17 reacties
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Mail: switch naar telenet TV box

Misschien iets voor @Suzy ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail: switch naar telenet TV box

@stefanu 

 

De CM geniet momenteel van een welverdiende vakantie.

 

EDIT: wat niet wil zeggen dat er geen moderatie is, er zijn wel degelijk moderators aanwezig die een oogje in het zeil houden.

Ik zou echter eerst uw vraag eens schriftelijk voorleggen aan Telenet. Dat kan gemakkelijk via messenger of WhatsApp. En zelfs Twitter. Wellicht zal je daar een beter antwoord krijgen dan via de telefoon.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Mail: switch naar telenet TV box

Ik had de vraag gesteld via de website van Telenet. En toen werd ik wat later gebeld. Bedankt. Ik zal jouw voorstel proberen. 

Erg dat als je een vraag stelt via de website van Telenet zelf, en iemand van de  helpdesk terugbellen, dat die persoon niet helpt.

Jij, alvast bedankt

everwaes
Ex-Moderator
Berichten: 24
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up? Topicwurm!

Mail: switch naar telenet TV box

Hi @stefanu , 

 

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er sowieso een technicus meekomt voor de installatie. Je mag ons zeker via social media even contacteren zodat we dit verder kunnen nakijken. 

 

Wat je ook kan doen, is langsgaan in een Telenet-winkelpunt om de TV-box af te halen.

 

We bekijken alleszins graag even of dit effectief een foutje is in het systeem want dat is uiteraard niet handig zo. 


Ellen | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Mail: switch naar telenet TV box

Wel, 

heb ook contact gehad via whatsapp en messenger. Daar kunnen ze ook niet echt helpen, en stellen ze ook voor om anders de tvbox zelf op te halen.

Ik begrijp echter niet dat eerst Telenet een mail stuurt die stelt dat je de tvbox nu gemakkelijk kan krijgen, want ze sturen je hem zelf op. Als je dit dan wil laten doen, dan blijkt dat dit toch weer niet zo vloeiend verloopt. 

Ik wil gerust de bestelling doorlopen. Maar, als de technieker dan aan mijn deur staat, zal ik hem onverrichter zaken moeten terugsturen. Als hij het is die ook de tvbox mee heeft, kan hij die dan enkel afgeven. zou toch wat spijtig zijn.

0 Likes
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Mail: switch naar telenet TV box

Update: 
Blijkbaar wordt er, als je via de website van telenet de "switch naar tvbox" wilt doen, zowieso een technieker meegestuurt. 
Heb dit dus laten weten via messenger/whatsapp. Na lang wachten, kreeg ik dan toch antwoord.
Uiteindelijk zouden ze zelf er voor zorgen dat de tvbox opgestuurd werd, en werden mijn gegevens gevraagd. 
Weer een dag later, kreeg ik weer een bericht, dat ze het niet in "hun systeem" konden aanvragen.

Ik ben nu klant van telenet sinds telenet is opgericht. Bijna elke keer als er iets gevraagd wordt, is het een lijdensweg... Gelukkig heb ik niet dikwijls iets nodig... 

Oplossing : "ga zelf de tvbox halen in een telenet-winkelpunt." Tja, waarom ze dan vanuit telenet dan mails sturen met als boodschap 'bestel de Telenet TV-box nu ook vanuit je luie zetel …' is mij een raadsel....

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail: switch naar telenet TV box

@stefanu 

Dat klinkt inderdaad allemaal niet geheel logisch ... Dat zou veel beter moeten / kunnen zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Mail: switch naar telenet TV box

Het grappige is dat een paar jaar terug, ik plots de tvbox toegestuurd kreeg.

Na een week elke avond met de helpdesk (met de nodige wachttijd) gebeld te hebben, kwamen we er achter dat toen mijn modem niet compatibel was. Dus, kon ik zelf de tvbox terugbrengen.

 

0 Likes
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Mail: switch naar telenet TV box

Heb het uiteindelijk opgegeven. 

22 december stuurt Telenet en mail dat ik vanuit 'mijn luie zetel' de tv box kan laten opsturen.

In realiteit, na telefonisch contact met helpdesk, met contact via Messenger, via Whatsapp, ....

Komt het er op neer: 'ga de tvbox zelf ophalen' 

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mail: switch naar telenet TV box

neem de modem mee of trek een foto van de label

dat ze in winkel duidelijk weten wat je nu hebt

0 Likes
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Mail: switch naar telenet TV box

Ik weet niet wat de bedoeling van jouw oplossing is. Maar Telenet weet welke modem ik heb, een kijken dit op afstand opvragen ook...

0 Likes
CarlDT
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Hoort wie klopt daar? Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Mail: switch naar telenet TV box

Hallo, mag ik even vragen wat die e-mail over een switch naar de tv-box inhield? Heb zelf niks ontvangen. Onlangs wel gepolst of ik als trouwe klant mijn digicorder niet kon inruilen zonder langs de kassa te gaan voor 50 euro inruilkost. Bedankt, Carl

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail: switch naar telenet TV box

@CarlDT 

 

Er zijn veel trouwe klanten die dat graag zouden willen, maar helaas pindakaas, de kassa moet rinkelen ..


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BennyDB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Mail: switch naar telenet TV box

Zelfde verhaal hier... besteld volgens Telenet vanuit mijn luie zetel (mail van 10/12/2021)

Direct email bevestiging gekregen van mijn bestelling dat die binnen  de 5 dagen ging geleverd worden.

We zijn intussen een maand verder en enkele telefoons met de klantendienst maar nog steeds geen TV-box gezien... Ze kunnen zelfs geen bestelling terugvinden in het systeem en in het laatste gesprek was er zelfs sprake van 70€ per box... Ze zijn goed op de hoogte bij de klantendienst, eventjes verwezen naar de webpagina waar ze spreken van 50€ ongeacht het aantal boxen én gratis levering aan huis. Soit, dossiertje opgemaakt en nu wachten tot ze mij terugbellen, kan zeker week duren... 

0 Likes