24757
netweters
|
152450
antwoorden
|
20707
vragen
|
Probleem: ik kan "mijn-TV," dat zijn " opnames en gepland" niet meer zien.
Ik heb blijkbaar teveel toestellen. 5 st.
Drie ervan zijn echter identiek, namelijk deze computer gecombineerd met Firefox
Het is toch toestellen registratie, geen browser registratie...
Ik moet blijkbaar nog 50 dagen wachten om ze te vervangen ...
Moet ik nu terug naar Firefox voor Telenet ?????
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Theo2, wanneer je gebruik maakt van telenettv.be, gebruik je best altijd dezelfde browser op je computer en zorg je er best voor dat je cookies van deze website niet dagelijks of wekelijks gewist worden. Want dan ga je keer op keer je toestel opnieuw moeten registreren. Je "geregistreerde toestel" hangt namelijk vast aan deze cookie.
Toestellen kan je trouwens zelf verwijderen na 90 dagen.
Op dit moment neem je best contact op met Telenet via 015/66.66.66 of via Facebook/Twitter, zij kunnen je geregistreerde toestellen leegmaken. En dan kan je terug zonder problemen ervan gebruik maken.
Bij contact herkent men het probleem, kan het echter nog niet verhelpen vanop call desk, daarom dossier en wachten.
Waarschijnlijke reden zijn cookies die gewist zijn.....
Waarom men de "software" als toestel ziet is ook niet duidelijk.
Men gaat er nu twee wissen , we wachten af.
Zou het kunnen dat men onder de term cookies hier eigenlijk trackers bedoelt ?
@Theo2, hoe de nieuwe telenettv.be website kan weten of een toestel al geregistreerd is, daarvoor wordt er informatie opgeslagen in een cookie. Als je de cookies verwijderd (dus ook de cookie van telenettv.be), dan herkent de website jouw toestel of browser niet meer.
En het klopt ook dat een software update (van je besturingssysteem) er ook soms voor kan zorgen dat je een toestel/browser opnieuw moet registreren. Hoe dit komt is nog onduidelijk. Dit gedrag is hetzelfde als op yeloplay.be.
@Suzy schreef:
En het klopt ook dat een software update (van je besturingssysteem) er ook soms voor kan zorgen dat je een toestel/browser opnieuw moet registreren. Hoe dit komt is nog onduidelijk. Dit gedrag is hetzelfde als op yeloplay.be.
Ik denk een browser software update ook.....
@Suzy één van uw collega's heeft mijn lijst van toestellen gereset. Hartelijk dank.
Een nieuw toestel wordt geregistreerd bij het spelen van een video.
Nu probeer ik dat met "safari"... zegt jullie site dat video weergeven nog niet kan met Safari.
Gevolg iMac met Safari kan nog niet geregistreerd en ik kan er nog geen opnames mee plannen, noch weggooien...
Nut is minimaal... toch maar even Firefox in zwier houden...
Correctie: ik kan in Tv-gids wel een opname plannen en eventueel wissen. Maar ik kan in "mijn TV" niets zien.
idd. Maar daar had en heeft men het alleen over streamen.... dat wil ik niet doen, maar wel mijn opnames "beheren"
Maar ja ik heb Firefox nog...
Ik gebruik nu Firefox maar ben weer klem gelopen...weer drie registraties nu op computer met Firefox.
Gelukkig gaat programmeren nog, alleen streamen niet.
Zou men niet kunnen zorgen dat streamen op de ander twee apparaten iPad en iPhone nog wel kan ?
Weer bellen om te resetten ?
Pas in het bezit van een nieuwe box en van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn 2e oude digicorder in te leveren gezien de streamingmogelijkheden die er inmiddels zijn bijgekomen.
Registratie van 5 toestellen vind ik toch te weinig voor een gezin. Stel dat in een gezin van 4 iedereen via zijn mobile moet kunnen kijken en evt ook via een vaste PC. De chromecasts tellen blijkbaar ook nog als een extra registratie en zo kom je er al niet met 5 registraties. Bij deze dus een pleidooi voor extra registraties, of een flexiblere manier om te kunnen switchen. Of vrije toegang tot de telenettv site voor alle toestellen achter de modem?
Dag @Theo2 ,
Over de limiet van 5 'geregistreerde toestellen' kan ikzelf geen uitspraken doen.
Maar misschien helpt volgende feedback je wel om in de toekomst de problematiek met je browser te vermijden:
- Onze policy vereist dat je, voordat je een stream kan afspelen op een toestel (of browser), dat toestel (/browser) eerst moet registreren;
- Soms zijn er gebruikers die een bepaald toestel (/browser) enkel willen gebruiken om opnames in te plannen en te beheren: hiervoor is geen toestelregistratie nodig;
- Een workaround zou dus kunnen zijn dat je op het toestel (/browser) dat je enkel wil gebruiken voor het beheer van je opnames géén stream probeert af te spelen. Want pas dan krijg je het verzoek om toestelregistratie. Anders gezegd: wanneer je op een toestel niet overgaat tot streamen, zal dat toestel ook geen registratie-'credit' gebruiken, en blijven je 5 credits beschikbaar voor je andere toestellen (waarop je dan natuurlijk wél zal kunnen streamen).
Groeten,
Carl
TV Engineering
Zoiets probeer ik nu.
Maar het blijft gek, de iPhone en iPad nemen één geldige plaats in, mijn PC echter drie .
Dan vriest alles vast, ook als ik teug op iPhone of iPad wil streamen. Dat laatste lijkt mij niet nodig want zij zijn toch geldig geregistreerd.
Heeft het zin hier een aparte thread te starten met een pleidooi voor extra registraties of een andere manier van registreren? 5 is echt te weinig voor een gezin, zeker wanneer je ook wil casten naar bv 2 chromecasts want dan heb je dubbele registratie nodig (1 voor chromecast 1 voor mobile). Waar kunnen we dit best aankaarten?
Ik denk niet dat het zin heeft.
Er is hier voorheen al verschillende keren over gesproken maar eindigt altijd op de max 5 licenties die Telenet "mag" geven. Als het ook voor Telenet stopt bij 5 is er niets aan te doen.
Groeten