Beantwoorden
Simpelweg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?

Ik ben sinds 5/01/2022 overgeschakeld van TV box (dewelke ik ingeleverd heb)naar Ci+ module.

Voordien had ik een Wigo bundel. Nu wil ik mijn bundel laten aanpassen en op voorstel van de klantendienst naar een One for2 (2 sims) Klopt het dat ik om nog digitaal tv te kijken via mijn Ci+ module ook nog tv iconic + €20/mnd moet bijnemen om digitaal verder te kunnen kijken terwijl het kabelsignaal toch digitaal is en ik nu nog eens surplus moet gaan bijbetalen hiervoor?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Ci+digitaal verus tv iconic

0 Likes
12 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?

Ja dat klopt.

Om digitaal TV te kunnen (mogen) kijken, heb je een kabelabonnement nodig.

Dat betaal je nu ook, want het is inbegrepen in je Wigo bundel.

 

Bij One for 2 (2 sims) is er geen TV inbegrepen.

Bij de extra optie Iconic TV (20€) is het kabelabonnement inbegrepen, alsook de huur van één TV-Box.

 

Als je One neemt zonder kabelabonnement heb je geen recht om TV te lijken via de coax (dus ook niet via CI+, zelfs ook niet het Compact Signaal).

Jouw CI+ kaart zal in principe gedeactiveerd worden, en er bestaat een kans dat een filter geplaatst wordt op jouw aftakking. Zonder die filter kan je wel nog altijd de (onversleutelde) zenders van het Compact Signaal ontvangen).

Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?

Aangezien het analoge signaal is weggevalen/verwijdert zal er geen filter meer geplaatst worden vermoed ik zo. Dat TV abonnement zal uiteraard wel nodig zijn als de persoon ook TV wil.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?

@Placido  De filter zal wel nog geplaatst worden.  Telenet geeft je geen gratis TV. Het kan misschien even duren voordat ze de filter plaatsten. Dus als je geluk hebt, kan je nog een hele tijd gratis kijken. Je bent dan in feite een zwartkijker. Maar de filter zal uiteindelijk geplaatst worden.

 

@flip1953  Als de filter is geplaatst kan je de onversleutelde zenders niet ontvangen. Zoals ik hierboven vermeldde: denk je nu echt dat Telenet gratis TV aanbiedt?

edit: Zie het antwoord/de oplossing van @Suzy in een andere thread.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?

Volgens mij zeggen jullie toch hetzelfde?

 


@Whengschreef:

denk je nu echt dat Telenet gratis TV aanbiedt?


 


@flip1953schreef:
Zonder die filter kan je wel nog altijd de (onversleutelde) zenders van het Compact Signaal ontvangen).

 

Ik vraag me echter af of Telenet inmiddels nieuwe filters is gaan gebruiken. De oude filters werken specifiek op de analoge VHF en UHF frequenties. Het nieuwe digitale signaal zit op andere frequenties, die dicht bijde frequenties liggen die gebruikt worden voor het internet, wat het gebruik van een eenvoudig passief filter veel moeilijker maakt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Simpelweg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?

Dus heeft het eigenlijk weinig zin om verder te kijken via de Ci+ module aangezien er in het tv iconic abonnement de huur van 1 tv box inbegrepen is met 7 dagen terugkijk mogelijkheid.

0 Likes
Simpelweg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?

Zal indien ik tv flow kies bij mijn one for 2 abonnement nog kunnen verder kijken met mijn Ci+ module waarop ik meer tv kanalen heb of moet ik toch voor iconic kiezen met tv box?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?


@Arnie  schreef:

Ik vraag me echter af of Telenet inmiddels nieuwe filters is gaan gebruiken. De oude filters werken specifiek op de analoge VHF en UHF frequenties. Het nieuwe digitale signaal zit op andere frequenties, die dicht bijde frequenties liggen die gebruikt worden voor het internet, wat het gebruik van een eenvoudig passief filter veel moeilijker maakt.


Er is toch geen reden voor nieuwe filters?

 

De oude filters stammen inderdaad van de tijd van het analoge signaal (FM + analoge TV), en lieten de frequenties voor internet door, dat waren dus <65 Mhz (upload) en >400 Mhz (download). De filters moesten dus theoretisch de frequenties 65-400 Mhz "blokkeren"..

 

In de praktijk laten de filters die Telenet nu plaatst de frequenties 5-117/334-1218 door. De band 117-334 MHz wordt er dus uitgefilterd.

 

Hiermee blokkeert Telenet:

  1. het volledige Compact Signaal (290 - 298 MHz).
  2. de FTA Radio zenders (120 Mhz, 306-314 Mhz)
  3. de installatie frequentie (NIT) voor de CI+ module (332 MHz).

Er is dus geen reden voor nieuwe filters, deze doen het toch perfect?

Er worden wel nog digitale TV zenders doorgelaten (muxen >334 Mhz), maar daar zitten alleen versleutelde zenders op (en zonder TV-abonnement wordt je CI+ kaartje gedeactiveerd, toch?)

 

Telenet TOF Filter.jpg

 

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?


@Simpelweg  schreef:

Dus heeft het eigenlijk weinig zin om verder te kijken via de Ci+ module aangezien er in het tv iconic abonnement de huur van 1 tv box inbegrepen is met 7 dagen terugkijk mogelijkheid.


Dat hangt van jouw voorkeur af.

Sommige mensen gebruiken liever geen 2de bakje, en hebben een voorkeur voor de CI+ module

Je kan ook je kaartje gebruiken voor een 2de TV toestel ...


@Simpelweg  schreef:

Zal indien ik tv flow kies bij mijn one for 2 abonnement nog kunnen verder kijken met mijn Ci+ module waarop ik meer tv kanalen heb of moet ik toch voor iconic kiezen met tv box?


Neen, zoals uitvoerig in deze post al is uitgelegd, heb je met Flow-TV geen recht meer om te kijken via de coax.

Je betaalt ook geen kabelabonnement meer, dus in principe wordt jouw kaartje gedeactiveerd.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?

Weer iets geleerd. Bedankt.

Ik ging er (foutelijk) vanuit dat de bestaande filters ook de volledige UHF band (470 - 832 MHZ) filterden. In het verleden zaten er verschillende analoge TV kanalen boven de 334MHz, welke dus schijnbaar niet gefilterd werden. Dat waren bijvoorbeeld NGC, Discovery en BBC One.

 

Indien het filter ook deze hogere UHF frequenties zou filteren, zou dat problematisch kunnen zijn voor het internet (de docsis 3.0/3.1 frequentie-band).

Hier was dus wel al goed over nagedacht.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?

Ik weet niet of dit ter zake doet hier, maar wou het toch eens melden.

Ben onlangs overgestapt van van TV Box naar Flow omdat ik toch niet opneem en maar enkele zenders bekijk. Dus eigenlijk wel genoeg voor mij. Kijk Flow via Google TV en dat werkt goed hier.

Maar er was in begin een probleem met de activering en toen zei de medewerker iets over analoge TV. De rest kan je in de bijlage lezen. Ik vind het gewoon een beetje raar. Wat heeft  analoge TV met Flow te maken?  Heb de naam van de medewerker van Telenet gewist, want  dat heeft van geen belang.

 

 

TV Flow.png

 

0 Likes
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?

Hi @Ex-Netweter!

 

Ik begrijp de verwarring wel. In praktijk heeft dit inderdaad helemaal geen effect. Het is een puur administratieve aanpassing in ons systeem. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Moet je bijbetalen voor TV Iconic als je al CI+ hebt?

 

 


@Arnie  schreef:

Volgens mij zeggen jullie toch hetzelfde?

 


@Whengschreef:

denk je nu echt dat Telenet gratis TV aanbiedt?


 


@flip1953schreef:
Zonder die filter kan je wel nog altijd de (onversleutelde) zenders van het Compact Signaal ontvangen).


Inderdaad. Ik zal het op vrijdagochtend steken. Excuses @flip1953 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.