Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Nieuwe afstandsbedieningcodes nieuwe Loewe op TV-Box

Een tijdje terug is het merk Loewe van eigenaar veranderd in Duitsland en heeft sindsdien een hele nieuwe lijn tv's op de markt gebracht. 

Na wel meer dan 30 jaar hebben ze ook de IR codes van hun afstandsbedieningen veranderd. Waar ze vroeger dezelfde "RC5" codes gebruikten zoals Philips, lijkt het nu echt iets merk eigen te zijn.

Vooral bij de nieuwe TV-Box van Telenet zou het leuk zijn mochten die codes mee geïmplementeerd worden. Tot 3 maand geleden was dat nog niet het geval.

Weet er iemand of daar bij Telenet plannen rond zijn en dat die TV-Box afstandsbedieningen kunnen geupdated worden zodanig dat ze in zo'n geval die nieuwe IR codes kan opnemen?

Benieuwd...

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5848
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe afstandsbedieningcodes nieuwe Loewe op TV-Box

@raverke95 

Als het de bedoeling is om de afstandbediening van de tv te koppelen aan je tv box dan is dat niet mogelijk want de tv box kan maar één afstandbediening koppelen en dat is al gedaan die van de tv box zelf. Je kan daarmee wel je tv bedienen maar dan houd het ook op dus je kan je geluid regelen maar andersom is die mogelijkheid er dus niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Nieuwe afstandsbedieningcodes nieuwe Loewe op TV-Box

Dat gaat nu juist niet: de TV-Box afstandsbediening is NIET aan de tv's te koppelen, net omdat Loewe nieuwe IR codes gebruikt en de Telenet afstandsbediening die codes niet kent.

De eigenaar van zo'n tv moet dus nu ook zijn originele tv afstandsbediening gebruiken om de tv aan/uit te zetten en het geluid te regelen.

 

Ik vraag me dus af of die TV-Box afstandsbedieningen kunnen geupdate worden.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5848
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe afstandsbedieningcodes nieuwe Loewe op TV-Box

@raverke95 

Zelf vermoed ik niet dat de afstandbediening een update krijgt. De tv box heeft een aansluiting op het internet en dus makkelijk te updaten maar een afstandsbediening niet dus vandaar dat ik vermoed dat die geen update krijgt en kan krijgen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Nieuwe afstandsbedieningcodes nieuwe Loewe op TV-Box

Potentieel zou het kunnen, want ze werkt toch via bluetooth? 

Ergens gaan ze wel iets moeten doen hopelijk. 

In NL wordt geopperd dat de KPN boxjes hun afstandsbediening een update zouden (of reeds hebben) krijgen...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe afstandsbedieningcodes nieuwe Loewe op TV-Box

@patrick37de afstandsbediening krijgt ook updates door via de updates van de box 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5848
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe afstandsbedieningcodes nieuwe Loewe op TV-Box

@Master-Magic 

Ok weet ik dat ook weer want ik was hier dus echt niet zeker van 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Nieuwe afstandsbedieningcodes nieuwe Loewe op TV-Box


@Master-Magic  schreef:

@patrick37de afstandsbediening krijgt ook updates door via de updates van de box 😉


Dan toch, wat ik al vermoedde. Kans is dus bestaande dat ze op die manier op termijn die nieuwe Loewe tv's toch gaan kunnen bedienen. 😀

Zou top zijn, want kennis heeft er zo eentje in de pipeline staan en wou ook zo'n nieuwe TV-Box.

0 Likes