24751
netweters
|
152352
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo een kennis vertelde me dat er een nieuw model digicorder met cloud functie is, en als je deze wilt omruilen je nog eens 35 euro extra moet betalen zelfs als je je huurt. Waarom? ik ben al jarenlang trouwe klant en dan nog eens extra 35 euro betalen?
Als dat zo is...doe ik het niet.
Ik ben helemaal akkoord met @Wheng.
Wat ik het ergste mis:
-2 x vooruitspoelen met geluid.
-Automatisch zappen bij een herinnering.
Voor de rest: I ❤️ my TV-box!
Anderzijds is het zo dat er een groot verschil is tussen de Digicorder en de TV-box en dit toch een beetje een schok is als je overschakelt.
Ik kan me dus ook voorstellen dat je terug wil naar de Digicorder zoals @Smile .
Dat is zijn goed recht. Dat is alleszins veel beter als met je TV-box blijven zitten en je dan maar blijven ergeren.
In de plaats van persoonlijke voorkeuren en in mindere mate manieren waarop zaken kunnen gedaan worden, zie ik liever een lijst met alle verschillen tussen de twee toestellen.
Ik denk dan iets in de stijl van:
TV-box | Digicorder | Opmerkingen | |
afmetingen | ? | ? | |
uitzicht | geen display | display | |
aansluitingen | coax-in | coax-in en -out | |
standen | slaap/diepe slaap | ||
Profielen | Ja, aantal? | neen | |
Ouderlijk toezicht | ? | leeftijdscategorie | |
Gelijktijdige opnames | +20 | 2 | |
Opnames | Enkel via programmagids Begintijd instellen niet mogelijk Geen opname radio Opnames in cloud bewaard Opname bekijken enkel met internet |
Instellen met begin- en eindtijd Radio opnemen mogelijk Opnames lokaal bewaard Opname bekijken zonder internet mogelijk |
|
DLNA | neen | ja | mogelijk bied tv DLNA |
Zulke lijst moet niet vermelden wat er nog in de toekomst bij zal of kan komen. Het gaat om de situatie nu. Indien er wat verandert, dan moet de lijst aangepast worden. De lijst moet ook niet gevuld worden met problemen die gebruikers ervaren tenzij het een algemeen probleem is. Dit wil zeggen dat elke gebruiker bij een zelfde handeling hetzelfde probleem zou hebben.
@janne_man we appreciëren het dat je een lijst wil maken van de verschillen tussen TV-box en digicorder. Heb jouw tekst even overgezet in een tabel om het wat overzichtelijker te maken.
Hier vind je trouwens ook de grootste verschillen tussen TV-box en digicorder. 😉
Dank u @Suzy om mijn slordige layout proper te zetten (ondertussen heb ik het tabelicoontje gezien😃). Hetgeen op de webpagina van Telenet staat is goed. Het toont belangrijke verschillen. Indien nu die 'Andere' iets concreter zou zijn dan een globale vermelding dat er andere verschillen zijn, was het prima. Ik denk dan bijvoorbeeld aan volgende zaken (voor zover ik dat juist begrepen heb, want ik heb geen tv-box):
Dat de basislogica fundamenteel verschillend is, is enkel belangrijk om zaken te begrijpen. Voor de modale gebruiker is het echter belangrijk om te weten hoe iets kan gebruikt worden.
U schreef:
"Voordeel tv-box: kijken zonder coax. Dat kan ook met de digicorder."
Kunt u dit misschien uitleggen aub want er zijn duizenden mensen overgeschakeld naar andere verdeler omdat je geen tv kon kijken zonder coaxkabel.
U zegt nu dat dit wel mogelijk is.
Dit maakt mij heel blij.
Kunt u even uitleggen, hoe? 🙂
Ik veronderstel dat je de vraag aan mij stelt.
Ik meen dat jij geschreven hebt dat een voordeel van de tv-box was dat er geen coax nodig was.
De tv-box heeft wel degelijk een coax aansluiting nodig, maar er is geen coax verbinding met de TV.
Deze verbinding die er wel kan voorzien worden bij de digicorder, dus van digicorder naar tv, is er niet noodzakelijk.
Misschien kan jij mij nu ook eens uitleggen waar je de info gehaald hebt i.v.m. die duizenden mensen die om de coax reden overgestapt zijn.
Groeten
Door gewoon te googelen en al de forums af te gaan 😉
@louishufk schreef:De tv-box heeft wel degelijk een coax aansluiting nodig, maar er is geen coax verbinding met de TV.
In een vorige post schreef je:
Hierbij geef je impliciet de informatie dat er geen coaxaansluiting nodig is om de TV-box te laten werken (tenzij je een rechtstreekse uitzending wil zien)?
De vraag is nu eigenlijk: is er wel of niet een coax noodzakelijk om de TV box werkende te krijgen?
Ik zie hier bijvoorbeeld het gebruik van de TV Box als 2de toestel in een slaapkamer waar je geen coax hebt, maar waar je wel alle alle cloud opnames zou kunenn bekijken (die je hebt geprogrammeerd op de 1ste TV Box) ?
@louishufk schreef:
Misschien kan jij mij nu ook eens uitleggen waar je de info gehaald hebt i.v.m. die duizenden mensen die om de coax reden overgestapt zijn.Groeten
Ik denk dat hij het heeft over de vele klanten die overgestapt zijn naar Proximus TV, omdat ze geen coax hebben liggen naar de plaats waar ze TV willen kijken (vb 2de toestel in slaapkamer).
Dit is inderdaad één van redenen waarom mensen overstappen naar Proximus ....
Een TV-box heeft effectief een coax-aansluiting nodig, ten eerste om geïnstalleerd te geraken en ten tweede om alle functies te benutten. Zonder coax-verbinding kan je namelijk geen live-tv kijken. Opnames, terugkijk-TV en alles in de TV-theek werkt via internet, waardoor een UTP-verbinding noodzakelijk is om al die functionaliteiten te gebruiken.
Telenet adviseert tegenwoordig aan klanten zonder coax in een slaapkamer of andere ruimte om gebruik te maken van de TV-app/Yelo Play app en te casten naar bijvoorbeeld een Chromecast. Dan moet je eenmalige investeren in bijvoorbeeld zo'n Chromecast en je kan er alles mee dat je in de app kan.