Beantwoorden
PBR
Experienced Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ondertiteling Disney+ te hoog via TV-box

Hallo,

Als ik DISNEY PLUS bekijk via de app in de TVBOX, dan staat de onderteling te hoog. Het lijkt wel middentiteling.

Als ik de DISNEYapp van mijn Smart TV gebruik is dat echter prima en staat de ondertiteling mooi onderaan. Eveneens op de PC en laptop.

MAW de TELENET-DISNEY-APP plaats de onndertitels NIET beneden. Hoe komt dat? Ik moet bij DISNEY dus steeds overschakelen naar de APP van mijn Smart TV.

Omdat de TVBOX verbonden is met mijn soundbar en de TV niet, heb ik geen klank via mijn soundbar als ik de app DISNEY kies.

Weet iemand een oplossing?

Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: ONDERTITELING DISNEY PLUS 

0 Likes
19 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Erg ja, maar uiteindelijk een Disney probleem; zij maken die app niet Telenet.

Op LG WebOS ben ik ook niet tevreden van de app, bij ondertitels zonder achtergrond is er bvb geen deftige rand/schaduw rond de letters (ondanks wel ingesteld). 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

En dan is de vormgeving van de ondertitels via de TV Box al fel verbeterd tegenover in het begin van de app een jaar geleden via Telenet. Ik gebruik momenteel idd liefst een Google TV Chromecast aangezien daar de ondertiteling duidelijk leesbaar is met rand- en schaduweffecten zonder een achtergrond en de ondertiteling dan ook mooi gecentreerd op het scherm verschijnt. Jammer dat Telenet een platform gebruikt dat voor vele app-makers als niet rendabel wordt beschouwd om veel tijd en energie in te steken.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@PBR bedankt voor de foto's. Het lijkt niet zo simpel zijn dit te reproduceren aan onze zijde. Alle informatie die we van jullie krijgen is dus waardevol. Welke TV-box heb je precies, de V1 (met aan/uit-schakelaar achteraan) of de V2?

@WG94 @PBR zouden jullie ook een 3-tal voorbeelden van films/series kunnen geven waarbij jullie dit opmerken? Of is het effectief zo dat bij elke asset die jullie via de Disney+-app op de TV-box kijken de ondertitels zo uitgelijnd staan?

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@Suzy  schreef:

@PBR bedankt voor de foto's. Het lijkt niet zo simpel zijn dit te reproduceren aan onze zijde. Alle informatie die we van jullie krijgen is dus waardevol. Welke TV-box heb je precies, de V1 (met aan/uit-schakelaar achteraan) of de V2?

@WG94 @PBR zouden jullie ook een 3-tal voorbeelden van films/series kunnen geven waarbij jullie dit opmerken? Of is het effectief zo dat bij elke asset die jullie via de Disney+-app op de TV-box kijken de ondertitels zo uitgelijnd staan?

@Suzy hier hebben we alleszins een V1-box en hebben het bij alle titels op Disney+. Uiteraard valt het vooral hard op bij de titels die het volledige scherm gebruiken (16:9). Bij films in de verhouding 21:9 (met dus bovenaan en onderaan een zwarte balk) valt dit minder op aangezien de ondertitels dan zowat onderaan het gebruikte beeld staan.

0 Likes
ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@Hofkens @PBR @WG94 We hebben ondertussen wel feedback ontvangen van onze collega's. Dit is uiteraard erg vervelend, al ligt de oorzaak hierin bij Disney+. Via Telenet kunnen we hier jammer genoeg weinig aandoen. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator