Beantwoorden
Niki
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Ondertitels teletekst blijven staan

Viel me op bij het kijken van de opgenomen versie van Kamp Waes:

 

Wij hadden de ondertitels (vroeger teletekst ondertitels) opgezet. Deze bleven te lang "staan". Hierdoor kwamen ze onterecht over de ondertitels die één zelf bij het programma zette.

 

Kamp Waes heeft namelijk voor een deel ondertitels voorzien door één, en voor een deel niet. De afstemming tussen beide lijkt niet in orde.

28 reacties
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ondertitels teletekst blijven staan

Ik heb bij opgenomen programma's dat de ondertiteling kartelig is en dan bedoel ik dat de ondertiteling niet strak wordt weergegeven en niet plezierig is om naar te kijken.

Bij rechtstreeks tv kijken is dit niet het geval.

PS: niet de teletekst voor slechthorenden hé. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ondertitels teletekst blijven staan

@Guyke1 

Er is een duidelijk verschil tussen de zuiverheid van ondertiteling bij een live uitzending en een opname. Bij een opname lijkt de omgeving van de ondertiteling bezaaid met spikkels.

Hopelijk wordt dat beter.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ondertitels teletekst blijven staan

Dan ben ik toch niet de enige die het merkt en dit is zo al lang trouwens.

En komt dit alléén voor bij de tv-box of ook bij de andere decoders?

Maar er mag wel snel iets aan verbeterd worden want dit is niet plezierig kijken.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ondertitels teletekst blijven staan

@Guyke1 dat is door de compressie van de opnames, is hier al eens verteld geweest 😉 

daar kan je niet veel aan doen, op de cloud word er teveel gecomprimeerd zodat de bestanden probleemloos opstarten en afspelen vrees ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ondertitels teletekst blijven staan

Dan vind ik de nieuwe tv-box zeker géén verbetering!

En raar dat ze zoiets niet kunnen verbeteren.

0 Likes
jafrac1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Ondertitels teletekst blijven staan

ben vandaag bij mijn zoon geweest die proximus tv box heeft, dit probleem van overlappende ondertiteling heeft hij niet! hoe kan het dat het bij telenet dan zo lang duurt, en dat het nu nog niet is opgelost? kijk anders eens gewoon af van proximus? hoe zij dat doen

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ondertitels teletekst blijven staan


@jafrac1  schreef:

ben vandaag bij mijn zoon geweest die proximus tv box heeft, dit probleem van overlappende ondertiteling heeft hij niet! hoe kan het dat het bij telenet dan zo lang duurt, en dat het nu nog niet is opgelost? kijk anders eens gewoon af van proximus? hoe zij dat doen


De decoders van Telenet en Proximus draaien op volledig andere software. Het kan dus zijn dat het probleem oplossen bij de Telenet-decoders echt een pak moeilijker aan te pakken is dan bij Proximus. Het is echt niet zo dat je snel even een punt of komma moet veranderen om alle problemen op te lossen. Dit zit soms echt heel complex in mekaar.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ondertitels teletekst blijven staan

Heb ook gemerkt dat het bij "terug kijkTV" ook niet optimaal is!

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Ondertitels teletekst blijven staan

Even inpikken, de laatste week heb ik regelmatig dat de ondertitels behoorlijk tilt slaan, bij 2 lijnen tekst worden de volgende lijnen weergegeven met vooraan en achteraan nog woorden van de vorige lijn.Dit voornamelijk bij thuis op één en bekijken van opname.Bij andere Nederlands gesproken programma's en op alle zenders valt op dat wanneer een zin uitgesproken is en er geen nieuwe volgt de tekst van de laatste blijft staan en niet snel genoeg verdwijnt als er opnieuw gesproken word.

0 Likes
JongeKet
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Ondertitels teletekst blijven staan

Tja, je kan ook niet echt op voorhand weten wat ze gaan zeggen & mensen die traag lezen moeten het ook kunnen lezen.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ondertitels teletekst blijven staan

@Silverwing 

Bij "niet live" weergave via de tv-box is er nog steeds een probleem met ondertiteling. Telenet weet het en dat zal wel het begin zijn van er iets aan doen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JongeKet
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Ondertitels teletekst blijven staan

Ik denk dat jij mij eigenlijk wou taggen maar, tja Telenet moet natuurlijk het oplossen aangezien wij (als Netweters) niet binnenkunnen in hun codering & enzovoort. Aangezien als iedereen het kon dan was het geen Telenet meer maar (Slechte)Weternet, want iedereen gaat dan dingen verwijderen of fout doen enz. 🤣

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ondertitels teletekst blijven staan

@JongeKet 

Als je een antwoord specifiek aan een bepaalde persoon wil geven moet je de @ typen in het tekstveld. Dan kan je uit de lijst kiezen aan wie je het richt. Dat geeft minder verwarring als er meerdere personen bij betrokken zijn.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JongeKet
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Ondertitels teletekst blijven staan

Ja, dat weet ik zelf ook.

0 Likes