24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo, sedert geruime tijd ( ongeveer 1 jaar) kampen we met wegvallende ondertitels bij opgenomen programma's . De ondertitels werken een korte tijd en vallen dan weg. Soms komen ze na een tijd terug (meerdere minuten), maar in de meeste gevallen helemaal niet. Meestal is dit op de Franse TV (Frankrijk 2-3 ) en Duitse TV (ARD/ZDF).Nooit op Nederlandstalige Belgische zenders. Laats hebben we een reeks gezien waar dit probleem enkel bij de laatste aflevering was (zeer vervelend). Soms hebben we de indruk dat er beterschap is maar als snel vervalt dit. Kan hier echt niets aan verholpen worden? Het probleem doet zich niet voor bij rechtstreekse uitzendingen. Alle gesuggereerde oplossingen in verband met kabels enzo lijken me niet zinvol daar de ondertiteling bij de meeste zenders wel werkt. Hartelijk dank
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: TV box-Wegvallen ondertitels van opgenomen programma's
Is een probleem met de computer server is al aan bod geweest (oplossing ?)
Digicorders hebben het probleem niet omdat een eigen schijf hebben
@Timmerwerf kan je eens een 3-tal voorbeelden bezorgen van opnames waarbij je dit opmerkt? Dus effectief naam van het programma, datum en tijdstip van de uitzending en de zender waarop het werd uitgezonden? Daarnaast zou het handig zijn om te weten welke jouw instellingen zijn op de TV-box voor ondertitels.
Dan kunnen we dit eens doorgeven aan de collega's van de TV-box, al kunnen we geen garanties op een oplossing geven, je bent de enige die dit meldt op dit moment.
Hallo,
Al sinds we overgeschakeld zijn van digicorder naar tvbox (onmiddellijk na lancering van de 1ste generatie tv box) kampen we met dit probleem en hebben we dit al verschillende malen aangekaart bij telenet waar ze telkens uit de lucht vallen en in eerste instantie voorbeelden hiervan willen hebben om daarna de schuld op de zender te steken (de zender ondersteunt 'dit?' niet). Vreemd als bv slechts 1 episode van de serie dit probleem heeft en dat in dezelfde episode de ondertiteling soms terug komt en dat we dit met de digicorder nooit hebben gehad. Ondertussen betalen we er de volle pot voor. Ik hoop dat er meer mensen dit aankaarten zodat er snel schot in de zaak komt. Mvg Marc
Ps ik heb hen al voorgesteld een test te doen met de nieuwste tv box maar kreeg hierop een negatief antwoord.
@marc27 heb je al eens de tv box gewisseld voor een andere??? kan misschien aan de gebruikte box liggen, ik weet dat dit op de V1 box in het begin veel voorkwam, de V2 die ik ook heb gehad had dit amper of nooit.
het zijn meestal de Duitse of engelse of franse zenders dat dit voor hebben.
die gebruiken allemaal een andere ondertiteling voor gebruik, soms speciale tekens dat het probleem veroorzaakt.
spijtig dat dit nog voorkomt op bepaalde tv boxen.
Hallo,
Bedankt voor je reactie
ik heb er zelf 2 en beide tv boxen hebben hetzelfde probleem (indien het probleem natuurlijk aan de tv box ligt) kan bv ook aan de cloud opslag liggen of ...?
Ter info de speciale tekens (accenten enz) in de Franse ondertitels worden als spatie getoond wat geen groot probleem is. Ik heb geen ervaring met Duitse of Engelse ondertiteling.
Vriendelijke groeten
Marc
Hallo, gelieve te noteren dat het steeds over opgenomen programma's gaat en dat er dus geen tijdstip van uitzending is. Bij mij gaat het over alle Franse tv zenders (Belgie/Frankrijk geen idee over Luxemburg) en alle series/films hierop uitgezonden. Ik heb specifieke titels doorgegevens aan de klantendienst van telenet maar zonder resultaat zie m'n vorige berichten) Volgens mij heeft het ook geen zin vermits het probleem niet aan een specifieke zender, serie/film of episode ligt. Mvg Marc