Beantwoorden
moppersmurf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

Wanneer ik een opname bekijk en die een vijftal minuten voor het einde onderbreek, kan ik ze later niet verder bekijken, maar ben dan verplicht ze te herbekijken van van in het begin.

Da's toch niet normaal ?! 

12 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1155
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

Dat is helaas hoe het werkt. De TV-box denkt op dat moment dat je de hele opname bekeken hebt.

Bij een opname kan je echter wel gewoon doorspoelen naar het einde van het programma (bij VTM en Play zenders moet je meestal wel eerst een minuut reclame bekijken, helaas). Niet ideaal maar je kan dus wel relatief snel verderkijken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

@moppersmurf 

Bij een opname van VTM of Play moet je dan enkel de 1ste minuut reclame terug bekijken. De rest kan je doorspoelen!

Bij VRT, Canvas en Ketnet kan je alles doorspoelen.

moppersmurf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

Dan denkt de TV-box verkeerd. En dat doorspoelen doe ik dan natuurlijk wel, maar het blijft heel ergerlijk, zeker als je die stomme reclame dan ook nog eens opnieuw moet doorworstelen. Heb al dik spijt dat ik mijn digicorder ingeruild heb ! 

0 Likes
moppersmurf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

Het zou in de eerste plaats niet nodig moeten zijn om door te spoelen. Had beter digicorder niet ingeruild.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7394
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

@moppersmurf dit is hoe de TV-box het berekent. Een opname wordt als "niet bekeken" gezien zolang je minder dan 10% of minder dan 3 minuten van het programma hebt bekeken. Een opname wordt gezien als "volledig bekeken" wanneer je minder dan 10% of minder dan 10 minuten nog moet kijken van de totale duurtijd. 

Zoals aangegeven door andere Netweters kan je dan je opname opnieuw opzetten en doorspoelen. Enkel het reclameblok in het begin kan je niet doorspoelen. Om door te spoelen kan je trouwens ook de pijl-toetsen gebruiken (zo maak je grotere sprongen) of je kan met de stembediening aangeven hoe ver je wil doorspoelen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

moppersmurf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

Dat weet en doe ik allemaal, maar zeg me nu niet dat dit normaal is hé !? De enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat het technisch niet in orde is. Een opname is een opname en dan moet je niet met procenten gaan goochelen. De enige oplossing die ik momenteel zie is de pauzeknop induwen, maar da,s dan ook maar mogelijk als het voor maximaal een aantal minuten is, want gezond gaat dat ook niet zijn. Niet voor de tv, de tv-box en je energiefactuur!

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1625
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking


@moppersmurf  schreef:

De enige oplossing die ik momenteel zie is de pauzeknop induwen, maar da,s dan ook maar mogelijk als het voor maximaal een aantal minuten is, want gezond gaat dat ook niet zijn. Niet voor de tv, de tv-box en je energiefactuur!


Dat moet je ons eens uitleggen hoe de pauzeknop "ongezond" kan zijn voor

  1. het TV toestel
  2. de TV-Box
  3. jouw energiefactuur ??
@moppersmurf  schreef:

De enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat het technisch niet in orde is. Een opname is een opname en dan moet je niet met procenten gaan goochelen.


Nu je weet hoe het systeem in elkaar zit (zie uitleg @Suzy  <10% = "niet" gezien, >90% = "helemaal" gezien) kan je niet meer spreken van een technisch probleem, maar "by design" (een instelling waarmee je dus rekening kan houden).

Een frustratie gespaard 😀

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

MOPPERsmurf.... What's in a name....

moppersmurf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

a: inbranden tv-scherm

b: da's mij overtuiging en waarom zou het wel gezond zijn?

c: stroomverbruik

 

Als dit het "systeem" is "by design" dan blijf ik er bij dat dit slecht ontworpen is. Je gaat me niet wijsmaken dat dit technisch niet beter kan. En als het instelling is, zoals u beweert, moet die instelling toch kunnen worden aangepast naar 0% en 100% me dunkt.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7394
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

@moppersmurf dit is zo ingesteld, omdat er standaard een stuk voor en na het effectieve programma wordt opgenomen.

Als deze opname instelling op 0% en op 100% zou staan, zou je als klant ook altijd 100% moeten kijken (dit wil dus ook zeggen reclame na het programma of al een deel van het volgende programma) voor je de automatische meldingen te zien zou krijgen om bijvoorbeeld de opname na het bekijken te verwijderen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

moppersmurf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

Hoe dan ook, ik vind het maar niks. Met de digicorder had je dat probleem helemaal niet. 

Alles draait gewoon om commerce en geld.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opname verplicht te herbekijken bij kijkonderbreking

@moppersmurf 

Je kan beide toestellen niet vergelijken en hetzelfde verwachten,

ze werken beiden via een ander systeem om opnames te doen, de digicorder werkt met de harde schijf en de tv box werkt via een cloud opname waarbij elk programma 1 maal opgenomen wordt op een server en iedereen die dat opneemt of opvraagt bekijkt dezelfde opname.

Elk dus een andere werkwijze hoe ze omgaan met een opname en niet zo simpel om dit in de cloud aan te passen voor elk zijn eigen wensen.

dit is nu eenmaal de eigenschap van cloud opname.

als je terug wenst naar de digicorder kan je terug gaan, maar al je opnames in de cloud ben je dan ook kwijt want deze zullen niet op de digicorder gezet worden.

elk voordeel heeft ook zijn nadeel, en elke klant ervaart dit op een andere manier.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.