Beantwoorden
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders

Heeft er iemand zicht op de hoeveelheid opnames je kan doen?

Veel technische gegevens kan ik niet vinden.

 

Bij de tv-box kan je tot 200 uur opnemen.

Een digicorder heeft een opslag van 500 GB, maar ik kan niet vinden hoeveel uur dat is.

Meneer Google geeft me verschillende resultaten. Afhankelijk van hoe een harde schijf geformatteerd is, kan je tussen de 70 en 125 uren opnemen op 500 GB.
Geen idee of deze cijfers kloppen...

 

Ik heb nu 3 digicorders in gebruik en heb dus 3 x 500 GB opslag (natuurlijk niet helemaal, want zo 'n decoder begint raar te doen als je te weinig ruimte over hebt).

Maar als ik overstap naar 3 TV-boxen, heb ik 'maar' 200 uur. Net hetzelfde als een klant die 1 box heeft.

 

Kan ik besluiten dat ik beter m'n digiboxen kan houden?

Hoewel ik me afvraag of ik 200 uur opname nog ooit verwerkt krijg. 😉

0 Likes
17 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders


@RuZ  schreef:

Een digicorder heeft een opslag van 500 GB, maar ik kan niet vinden hoeveel uur dat is.

Meneer Google geeft me verschillende resultaten. Afhankelijk van hoe een harde schijf geformatteerd is, kan je tussen de 70 en 125 uren opnemen op 500 GB.
Geen idee of deze cijfers kloppen...


Als je ervan uitgaat dat je meestal HD zenders opneemt, en de bitrate die Telenet gebruikt (vb één HD is ong. 9500 kb/s) dan is een opname ongeveer 4.3 GB/uur (9500 kb/s * 3600 / 8 ). Met 500GB heb je dus max 116 uur ...

Dus de cijfers kloppen 😊


@RuZ  schreef:

Kan ik besluiten dat ik beter m'n digiboxen kan houden?

Hoewel ik me afvraag of ik 200 uur opname nog ooit verwerkt krijg. 😉


Als de totale opname capaciteit je enig criterium is, dan is je besluit correct 🤔.

Maar zoals je zelf zegt: wanneer ga je ooit 3 * 125 uur opname bekijken?

Ex-Netweter
 

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders

@RuZ 

Er is ook nog een nuance (in jouw voordeel) bij de TV-box.

Als je 100% (200 uur) hebt bereikt zullen eerder geplande opnames toch opgenomen worden!

Ik heb het nog niet geprobeerd maar zo kan je over de 200 uur gaan!

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders

@flip1953 uwen uitleg over bitrate is niet van toepassing voor een TV-box 😉 alle zenders worden opgenomen in de zelfde "kwaliteit", zenders die op de kabel een beduidend slechtere beeldkwaliteit hebben omdat ze amper bandbreedte krijgen zijn in cloud opname veel beter van beeldkwaliteit. is niet zoals een digicorder dat hij gewoon het DVB-C signaal opneemt...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders


@Ex-Netweter  schreef:

@flip1953 uwen uitleg over bitrate is niet van toepassing voor een TV-box 😉 


@Ex-Netweter Waar lees je dat ik het over de TV-box heb?

Bitrate en disk space zijn natuurlijk niet relevant voor de TV-box.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders

@flip1953 neen maar je geeft hier een ganse technische uitleg maar de twee systemen kun je dus totaal niet vergelijken met elkaar, niet de hoeveelheid uren opname je kan doen, het aantal opnames tegelijk en ook de manier waarop het gebeurt...

 

en Telenet beweerd dat het maar 200uur zijn maar dit is in de realiteit wel een pakje meer, als ik zie wat ik nu van opnames heb staan dat moest ik met mijn digicorder niet doen.

 

en als @RuZ wil vasthouden aan zijn digicorders is dat zijn goed recht maar het is een kwestie van tijd dat de ondersteuning zal stoppen en dat het een TV-box zal zijn of niks, binnen een paar jaar zal het wel van dat zijn als het niet eerder gebeurd. Proximus heeft de klanten ook zo iets geflikt paar jaar terug... en test aankoop en al de rest zal mogen staan roepen en wat met de gekocht exemplaren daar lacht Telenet eens goed mee, kijk maar naar de eerste generatie van de digibox en digicorder...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders

@flip1953 en nog iets, nooit ondervonden dat een opname van een HD zender meer plaats nodig had dan een opname van een SD zender 🤔 laat staan hoeveel bitrate de zender had.

 

een opname was een opname bij de digicorder...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders


@Ex-Netweter  schreef:

... maar je geeft hier een ganse technische uitleg maar de twee systemen kun je dus totaal niet vergelijken met elkaar, niet de hoeveelheid uren opname je kan doen, het aantal opnames tegelijk en ook de manier waarop het gebeurt...


Een ganse technische uitleg ???

Ik probeer gewoon - bij benadering - een schatting te maken hoeveel opname uur een digicoder harde schijf van 500 GB kan bevatten. 

 

Dat was de vraag van de TS.

Dat er nog veel andere verschillen en voordelen zijn van de TV-Box is evident, maar dat was de vraag niet ...

 

PS - Als jij het dan zoveel beter weet, zeg ons dan gewoon hoeveel uur je kan opnemen op een digicorder????

 


@Ex-Netweter  schreef:

en Telenet beweert dat het maar 200uur zijn maar dit is in de realiteit wel een pakje meer, als ik zie wat ik nu van opnames heb staan dat moest ik met mijn digicorder niet doen.


Om beide te vergelijken (kwa opnamecapaciteit) kan ik niet anders dan voortgaan op de cijfers die Telenet geeft 🤔

Hoeveel opname uur heb je dan staan???

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders

@flip1953 ik heb wel iets beter te doen dan dat 😉 maar het aantal uur opnames dat ik nu heb zal zeker rond de 100 zijn en ik zit nog niet aan 40%

 

en plezant e schrijf fouten verbeteren, als je u gelijk nie kunt halen gaan we zo beginnen niet 😁

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders


@Ex-Netweter  schreef:

een opname was een opname bij de digicorder...


Inderdaad het is in beide gevallen een opname. Het grote verschil is echter de hoeveelheid ruimte die het bestand op de harde schijf inneemt, afhankelijk van de kwaliteit.

Met andere woorden, je kunt meer uren opnames in SD kwaliteit hebben dan bij HD opnames, omdat de beperkende factor de grote van de HD is in de digcorder.

 

Bij de TV-box is dit niet het geval. Daar telt Telenet gewoon de lengte van de opnames, ongeacht de kwaliteit. Althans, zover we weten is dat het grval.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders

@Arnie nogmaals ik heb dat nooit gemerkt dat een opname van HD zender met een hoge bitrate meer plaats nodig had op de schijf van de digicorder dan een opname van HD zender met een lage bitrate om maar te zwijgen van een SD zender...

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders


@Ex-Netweter  schreef:

@RuZ 

Er is ook nog een nuance (in jouw voordeel) bij de TV-box.

Als je 100% (200 uur) hebt bereikt zullen eerder geplande opnames toch opgenomen worden!

Ik heb het nog niet geprobeerd maar zo kan je over de 200 uur gaan!

 


Dat betwijfel ik. Je kan zoveel programmeren als je wil, maar ik denk dat de oudste verwijderd worden. Ik heb zoiets voorgehad toen er tijdens een verlof veel opnames van een soap herhaald werden . Mijn opnames zegden toen 98% ofzo en ik was enige opnames kwijt....

Ik let nu iets beter op en met het maximum voor afleveringen van soaps moet het makkelijker zijn.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders

@Theo2 

Dan stond automatisch verwijderen aan?

Je kan dit uit zetten!

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders

Nu wel, ik weet niet of dat bij vorige versies van soft kon....is al een jaar geleden...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnamecapaciteit TV-box vs digicorders


@Theo2  schreef:

@Ex-Netweter  schreef:

@RuZ 

Er is ook nog een nuance (in jouw voordeel) bij de TV-box.

Als je 100% (200 uur) hebt bereikt zullen eerder geplande opnames toch opgenomen worden!

Ik heb het nog niet geprobeerd maar zo kan je over de 200 uur gaan!

 


Dat betwijfel ik. Je kan zoveel programmeren als je wil, maar ik denk dat de oudste verwijderd worden. Ik heb zoiets voorgehad toen er tijdens een verlof veel opnames van een soap herhaald werden . Mijn opnames zegden toen 98% ofzo en ik was enige opnames kwijt....

Ik let nu iets beter op en met het maximum voor afleveringen van soaps moet het makkelijker zijn.


https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/opnemen-met-de-telenet-tv-box/

 

 

Is je cloud vol? Dan kan je geen nieuwe opname meer plannen.

 

 

 

 

0 Likes