Beantwoorden
Wimme46
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

Plots vastgesteld dat mijn opnamecapaciteit 15% hoger was?

Ik heb mijn DIGIBOX sinds een 2 tal jaar en de opnames voor juli 2022 die 5 j zouden blijven zijn nu ook gewist?

als ik kijk wat er nog van opnames op staat resten mij nog enkele dagen om deze allemaal te bekijken.

naar ik begreep zouden de "oudere opnames" beschikbaar blijven gedurende de destijds ingestelde periode (5jaar)?

met welke stilzwijgende reden neemt telenet telkens een dergelijke beslissing?

dat minuscule deeltje op de cloud die ik inneem zal niet het verschil maken.

dan kan je evenzeer mijn niet verbruikte internetgigabytes die ik maandelijks "verlies" ook compenseren!

UITLEG AUB!

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Opnames TV box pre-juli 2022 worden automatisch weg!

 

0 Likes
16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

@Wimme46 

Ik neem aan dat je bedoeld de tv box ? in je titel zeg je tv box in je zin zet je digibox. Dit zijn twee verschillende toestellen dus de vermelding dient ook correct te zijn om geen misverstanden te krijgen. 

Maar het is vermeld geweest dat er opnames gaan verdwijnen die er langer dan een jaar op staan daar heb je ook een bericht van gekregen. Hier staat zelfs de uitleg van onze moderator die het bevestigd. Het complete topic kan je hier terg lezen. 

patrick37_0-1677910923269.png

In de tijd is er toen ook een email geweest , heb deze ook gehad en daarin stond ook de aankondiging. 

patrick37_1-1677911051639.png

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch


@Wimme46  schreef:

 

met welke stilzwijgende reden neemt telenet telkens een dergelijke beslissing?

dat minuscule deeltje op de cloud die ik inneem zal niet het verschil maken.

Omwille van kostenbesparingen om de winst te maximaliseren.

Jouw minuscuul deeltje in de cloud maal 1 miljoen klanten is wel een aanzienlijke kost waarop Telenet kan besparen.
Daarnaast zorgt het beperken van eigen opnames ervoor dat abonnementen met Terugkijk TV of Streamz meer klanten zullen verleiden.
Op Streamz kan je namelijk ook oude Vlaamse tv-programma's van 5 jaar geleden tegen betaling herbekijken.

0 Likes
Wimme46
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

Ik bedoel inderdaad TV box.

ik heb deze van februari 2022 dus mijn opnames zijn zeker niet echt oud.

1j is wel weinig...

telenet speelt het altijd op hun manier en nee dit aandeel in de cloud is zelfs voor hen niet veel.

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

@Wimme46 

Als je het topic gelezen hebt zie je en lees je ook dat de mening verdeeld zijn. 

Maar goed dit is een beslissing die gemaakt is en daar kun je als klant niet heel veel aan doen en terug draaien gaan ze vrees ik niet doen. 

Dat stukje is niet veel op de cloud dat klopt maar ja we zullen ons maar neerleggen bij de beslissing die is gemaakt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

Als je een decoder van een provider huurt, bepaalt de provider de spelregels.
Niet naïef zijn.

Enige mogelijkheid dit te omzeilen is eigen opname-apparatuur gebruiken die het tv-signaal kan decoderen.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch


@Wimme46  schreef:

 

UITLEG AUB!


Hoofdletters staat voor roepen op een forum.

Dus niet roepen aub. Wij zijn ook maar Telenet klanten die andere Telenet klanten willen helpen.

Ik heb de TV-box meer dan 4 jaar. Ik ben ook geschrokken toen Telenet vorig jaar de bewaartijd terug bracht van 5 naar 1 jaar.

Maar in de praktijk heb ik daar geen last van. Ik bekeek mijn opnames reeds in de chronologische volgorde dat ik ze opnam.

Dan is dit helemaal geen probleem en neen @Ex-Netweter ik heb daardoor helemaal niet de behoefte om nu een streamingdienst te nemen. Nooit gehad trouwens.

Series neem ik zelfs helemaal op voordat ik ze kijk zodat ik ze ook gewoon kan "bingen".

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

Pak nu de serie "Nonkels".

Als de oude spelregels nog van kracht waren en je had die serie opgenomen, was die serie vandaag nog steeds gratis beschikbaar.

Met de nieuwe spelregels moet je een abonnement op Streamz nemen om "Nonkels" nog te kunnen zien.

Vermenigvuldig bovenstaand voorbeeld naar 1 miljoen klanten en tientallen tv-programma's, dan zal een bepaald aandeel van de klanten toch sneller Streamz nemen.

Dus ja, dat levert voor Telenet globaal meer geld op.

En het beste van al: Telenet kan de spelregels om de zoveel tijd in hun voordeel wijzigen als ze meer geld willen verdienen.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

@Ex-Netweter 

We weten ondertussen dat jij geen Telenet klant bent en bij alles de kans grijpt om Telenet in een slecht daglicht te plaatsen.

Dus daar gaan we verder niet meer op in gaan.

Wat heeft Telenet jou misdaan om zo een Telenet Trol te worden?

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

@patrick37 

Als je alle klanten 200uur aan materiaal laat houden voor 5jaar, en iedereen heeft elks zen eigen opnames, wil zeggen iedereen verschillend, +bovenop nog is 7dagen terugkijken bijhouden van het gross wat wordt uitgezonden is dat wel heel veel.

Maar probleem zit hem niet bij de mensen maar de beloftes van bedrijven. Eerst reclame maken voor 5j dan 1jaar... Dat kan je normaal niet maken.

Normaal zeg je eerst 1jaar en zieje wat het geeft kwestie werk/capaciteit/kost.. valt dat mee trek je het op. Je kan altijd verhogen en iedereen is blij, maar direct met hoogste zwaaien om dan zogezegd af te pakken is een " No No"

Dit is iets dat telenet al van vroeger doet (andere bedrijven mss ook, maar het gaat hier over telenet) Groots inzetten, klanten vinden het geweldig aanbod, omdan maar terug naar standaard te vliegen waar ze hadden mee moeten starten. Beetje false advertisment lijkt het voor mij.

Natuurlijk kun je niet anders door te zeggen, het is wat het is, je kan er niets aan doen. "Wees blij met wat je wel hebt" mentaliteit gaat er ook niets veranderen en kunnen bedrijven maar op doen. De kracht ligt het hem net in samenhorigheid en allen tegen te werken, zodat bedrijven zien, oei dit kunnen we niet maken of verbranden onze vingers.

Ik zie je regelmatig posten, is nu zo, kan je niets aan veranderen, je kan er over blijven klagen. (Echt niet slecht bedoelt hé!) Maar dat neemt niet weg dat mensen met vragen blijven zitten of het niet snappen, groepen die dit niet accepteren... Het is nu eenmaal zo, dat ze vroeger al zeide " bij een belg mag je alles, maar van zn warm eten, tv en gazet blijfde af" Wil ik maar zeggen, de mens klaagt wel, maar zucht: pff kan er toch niks aan doen, of: den buur lost het wel op. En met die mentaliteit staan we als mens nergens meer.

(Even voor de record, dit is hier gewoon wat gedachtegang uitwisseling he, geen persoonlijke aanval of verwijt ofzo he.) ✌️

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

Als onze kat een koe was, kont ge ze melken achter de stoof. 

Als de lucht in valt zijn alle mussen dood.

Als je niet zo gretig op de TV-Box was gesprongen en bij een Digicorder bleef kon je de opnames onbeperkt behouden.

Akkoord de drie zinnen hierboven zijn flauwe zever.

Zo ook: elk voordeel heb zijn nadeel.

Met een als kan jij perfect komen waar je wilt landen, zie maar wat mijn conclusie was na mijn drie als-zinnen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

Ik meen te herinneren dat er een probleem was om tijdig een nieuwe server te hebben als gevolg van corona, de chip schaarste (brand in belangrijkste chip bakker in Taiwan) en mogelijk van dat dwarsliggend schip in het Suezkanaal. 

Zolang er geen bewijs is, dat dit een leugen is, is dit de waarheid. Dat dan toch tegenspreken getuigt enkel van de ongebreidelde fantasie van een  complot aanhanger.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

@janne_man 

"Zolang er geen bewijs is, dat dit een leugen is, is dit de waarheid. Dat dan toch tegenspreken getuigt enkel van de ongebreidelde fantasie van een  complot aanhanger."

Ik begrijp iets niet? Heb toch over dit alles niets gezegd, beweert of ontkent? Kun je ff verduidelijken?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

@DeLLiAnO sorry voor de onduidelijkheid. Mijn reactie was niet op u gericht, maar was algemeen bedoeld. 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opnames TV box voor juli 2022 verdwijnen automatisch

@janne_man 

Ah oK, kon even niet volgen vandaar de vraag 🙂

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes