24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Wij zijn sinds een weekje Telenet klant met een tv box en sinds gisteren lukt het niet meer om opnames normaal af te spelen. De opname buffert om de 15 seconden en het geluid valt soms ook weg. Diagnose gedaan, maar de connectie is perfect. Wat kan de oorzaak zijn?
@Marie82 hoe is de box aangesloten??? via internet kabel of wifi????
als het via wifi is dan is dat de oorzaak, de telenet box is het best verbonden met een internet utp kabel, kan ook zijn dat je internetsnelheid te traag is of wegvalt.
Is denk ik algemeen probleem. Wij ervaren dit momenteel ook, terwijl dit gisteren wel lukte.
Zeer storend...
Hier ook problemen.
Nog maar pas overgeschakeld, de allereerste keer dat mijn vrouw naar een opname wilt kijken, en constant "bufferen", geluid valt weg, en uiteindelijk foutmelding...
Niets mis met mijn verbinding en heb ook het zwaarste pakket van Telenet.
Schande dat ik hier zelfs nog 35 euro extra aan upgrade moet voor betalen. Dit is een downgrade imo. Opnames hadden niet in de cloud mogen zijn.
Tv-box is met een kabel aangesloten. Tussen 20:00 en 21:00 normaal een opname kunnen bekijken, nadien lukte het niet meer...
Bij mij terug opgelost, maar heb vanmorgen wel een software-update doorgekregen.
Mogelijks een patch om het op te lossen bij bepaalde users...
(nog wel steeds 4.17)
Wij hebben hier gisterenavond in regio Leuven ook continue buffer problemen gehad.
Geluid viel soms weg en het beeld haperde en bleef stilstaan. Dit was een programma opgenomen op Vitaya.
Op een gegeven moment kwam er zelf een foutmelding dat mijn netwerk te traag was , de oplossing was volgens Telenet om de tv box achteraan op en af te zetten maar dit heeft niet gewerkt.
Ik heb het ooit eens opgelost door HDMI en coax kabels uit te trekken en andersom terug in te steken.... vocht ? contact ?..werkte wel🤗
hier vandaag ook weer van 't zelfde.. opnieuw bufferen!!!!
Vanmorgen ook een update gehad en sindsdien geen problemen meer gehad... hopelijk blijft het zo!
Bij mij is dit ook het geval. Na de update naar V4.17 is het regelmatig onmogelijk om opgenomen programma's door te spoelen. Dit is ook zo voor terugkijken via de tv-gids. Constant krijg je de melding 'aan het bufferen'. Vrij dikwijls hapert het geluid of vallen de onderschriften weg.
Volgens mij zeker weer eens een nieuwe bug in deze laatste versie.
Tot en met V4.16 geen enkel probleem gehad.
Hopelijk vangt Suzie van Telenet deze berichten op zodat ze de nodige diensten kan verwittigen.
Is deze patch-update automatisch gekomen of moest je er iets voor doen?
Hoe kan je zien dat je een patch op V4.17 hebr gehad?