Beantwoorden
Jan14
Professional Weetjesweter
Berichten: 49
De vlam zit erin. π-DAY! Say what?! On a roll...

Opnames bufferen

Probleem is er weer...

Tags (1)
0 Likes
24 reacties
Zino
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Handje vol! Netjes! Mooi, mooi!

Opnames bufferen

Hier is het nu helemaal van de pot gerukt met dat bufferen. Zowat elke 20 seconden is het 20 seconden bufferplezier en dat wordt gelardeerd met korte haperingen tussendoor. Leuk is anders.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames bufferen

@Zino 

Persoonlijk hebben wij er hier geen last van gehad. Al moet ik zeggen dat ik geen tv zat te kijken op het ogenblik van uw post.

Je kan best het volgende eens proberen:

Je hebt verschillende mogelijkheden.

Even een lijstje.

Uitschakelen tv-box met knop achteraan. 15 sec wachten om terug in te schakelen.

Terug naar fabrieksinstellingen (in instellingen van tv-box)

Hele systeem uitschakelen (modem inbegrepen) en terug inschakelen in de volgorde van modem naar tv-box.

Als je een niet algemeen probleem hebt, heb je een persoonlijke oplossing nodig.

Als dat herstarten geen oplossing geeft zal je toch terug naar Telenet moeten gaan voor hulp.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zino
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Handje vol! Netjes! Mooi, mooi!

Opnames bufferen

@louishufk. Dank je voor je antwoord en suggesties. Op het ogenblik dat ik de post plaatste, had ik die echter allemaal geprobeerd. Ik vergat er echter wel bij te vermelden dat ik TelenetTV aan het kijken was op mijn desktop. (Niet via WiFi en het ding is ook niet direct 'boecht van Dunaldi').

 

Deze ochtend lijkt het probleem spontaan de geest te hebben gegeven. 😀 De pc is nochtans gewoon blijven draaien.

Robolero
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Opnames bufferen

Sedert enkele dagen heb ik te maken met de melding : Aan het bufferen. Na een tijd gaat de opname verder maar na enkele ogenblikken stopt de opname weer. Hier is niet na te kijken natuurlijk wel jammer zo een nieuw systeem dat dan toch niet op punt staat ofwel over belast. Ik heb even gekeken bij meldingen van andere kijkers en dat blijkt toch een veel voorkomende fout te zijn.

Graag enige uitleg hierover maar nog liever een oplossing. Ik heb niets aan een systeem dat niet of slecht werkt.

Van Cranenbroek Robert

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames bufferen

@Robolero is je box aangesloten via de utp rechtstreeks naar de modem of via wifi ????

het word niet echt aangeraden om je box via wifi te hebben aangesloten staan wegens mindere snelheid en problemen met streamen van je opnames en op aanvraag bestanden via de telenet box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ronny6310
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Opnames bufferen

Hier ook regelmatig "aan het bufferen", vanavond nog verscheidene keren. Zoals reeds gemeld in eerdere mails vooral op zondagavond, maar niet exclusief.
Sommige opnames lukken, andere niet (TV1)
Alle aangereikte acties ondernomen maar zonder resultaat. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames bufferen

@Ronny6310 

Je kan enkele dingetjes doen om dat terug in orde te krijgen. Heb je die geprobeerd en lukt het niet direct is er nog maar een manier. De moeilijkste, geduld hebben. Maar dat is nu net hetgeen we het minste hebben.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
av01
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Opnames bufferen

Klopt.

Zondagavond rond 22u begint de miserie altijd ... ook meestal TV1.

 

Gisteren 1/12 : continue 1 seconde spelen - 10 seconden bufferen - met ertussen een foutcode CS22xxxx (uw verbinding is te slecht) - terwijl op dat moment 'internetten' geen issue is. Volgens mij zijn de streamingservers te licht en/of regelmatig overbelast.

 

Dit gaat er volgens mij niet op beteren , want ik veronderstel dat er meer en meer tv-boxen worden geinstalleerd.

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames bufferen

@av01 

Hier komt die melding ook wel eens voor. Ook de melding dat je een opname niet kan bekijken. Maar bij een tweede poging lukt het meestal wel. Hout vasthouden dat het zo blijft, maar gezien de opmerkingen hier is dat niet zo zeker.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ronny6310
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Opnames bufferen

@louishufk wat mij het meeste stoort is dat men het bij telenet blijkbaar normaal vindt dat men mensen laat betalen om een tv-box af te halen die niet volledig bedrijfsklaar is. 
Mijn "geduld hebben" begon al toen ik een nieuwe 4K tv probeerde te laten functioneren met de digicorder. Via-via moet ik dan constateren dat ik een nieuwe tv van +1000 Euro enkel kan gebruiken als een "simpele" HD-tv omdat de digicorder geen 4K ondersteunt. En dat terwijl dat bedrijf voor zijn klanten,met een digicorder, 4K tv's verkoopt tegen verminderde prijzen.
Als ik dan telenet contacteer, doet men eerst nog of hun neus bloedt en laat men mij een half uur testjes uitvoeren om dan te constateren dat de digicorder effectief niet 4K-klaar is.
Men raadt mij dan doodleuk aan om de instellingen van de tv gewoon op HD-kwaliteit terug te plaatsen. M.a.w. ik had dan evengoed mijn oude tv kunnen behouden. Als 2de oplossing zegt men mij dat ik in mijn geval (???!!!) een tv-box mag afhalen. Maar dan wel mits betaling van 35 Euro. Kortom, een hoogtechnologisch telecom-bedrijf van die omvang loopt achter de feiten van de technologie aan. 
Wanneer je dan met de tv box een aantal toestellen wil registreren om telenettv te bekijken, blijkt dat je geen enkel cookie op die toestellen mag verwijderen of je hebt na een week al je toegestane limiet van te registreren toestellen bereikt en je kan dan bijna 3 maanden wachten om er eentje uit te gooien en opnieuw te beginnen. Dus langs de ene kant drukt men erop om toestellen regelmatig te checken op malware, virussen, ... en langs de andere kant is hun systeem daarop niet voorzien en moet ik kiezen tussen veiligheid en "flexibel" tv-kijken.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik maandelijks een behoorlijke som betaal voor hun diensten, maar dat die diensten totaal niet klantvriendelijk zijn. En bij telenet weet men dat, maar het zijn blijkbaar enkel ambetante mensen die daar iets over zeggen.
En voor ik het geijkte antwoord krijg: Overstappen naar de concurrentie is geen optie. Ik wil gewoon waar ik voor betaal zonder dat ik mij moet opwinden over de kwaliteit van het product.

0 Likes