Beantwoorden
Sylviane69
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Optie 'aansluitend programma' bij Terugkijk TV weg.

 
 

Aansluitend programma bij terugkijk TV

In de TV box lijkt de functie "Bekijk aansluitend programma" verdwenen te zijn. Wij gebruikten die regelmatig wanneer dezelfde serie achtereenvolgens in de tv gids staat, in combinatie met terugkijk TV. Zodra het eerste blok afgelopen is (meestal 1,5 aflevering) kwam de vraag "Bekijk aansluitend programma". Wanneer je dan OK drukte liep de aflevering die je aan het bekijken was gewoon verder.

Bij de tv box is die optie er niet. Je moet dan eerst terug het aansluitende programma opzoeken,  vervolgens starten, en dan verderspoelen naar het tijdstip na de overlapping met het vorige blok.

 

Ook een programma stoppen en later 'verder kijken' gaat niet. 

 

Komt dit allemaal nog of kan ik mijn nieuwe tv-box terug omruilen terug naar een digicorder?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Aansluitend programma

 

8 reacties
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 58
Warming up? Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Optie 'aansluitend programma' bij Terugkijk TV weg.

Ik heb ook onlangs mijn digicorder ingeruild voor een TV box, en eerlijk gezegd is dit mij nog niet opgevallen, maar het is inderdaad nuttig als een programma iets later eindigt dan ingesteld, en je gelijk kan overstappen naar het volgende programma, om het einde te zien van het huidge programma, zeker bij opnames nuttig, ik ga er een keertje op letten.

De software van de TV boxen is duidelijk totaal verschillende van deze van de Digiboxen.  Bij de TV box wordt, op het einde van bijvb. de opname van een serie, de volgende aflevering van de serie gestart, en niet het aansluitende programma.

Dus het "gedrag" van de TV box, is inderdaad duidelijk verschillend van de Digibox, en in het geval wat jij uitlegt, zal je effectief op zoek moeten gaan naar het aansluitende programma, en dan "terugspoelen" naar het einde van het voorgaande programma.

Persoonlijk vind ik dit niet opwegen tegen de voordelen van de TV box.  Ik heb 4 TV's in huis, en sinds ik ben overgestapt naar TV boxen, is elke TV in mijn huis een "smart tv" geworden (er zijn 2 "oudere modelletjes).  En persoonlijk vind ik het wel fijn om al die extra functionaliteiten te hebben.

Wat ik ook wel vaststel (nu we het over verschillende gedrag heb), is dat de TV box, het opnemen van series anders interpreteert dan de Digicorder.  Mijn vrouw neemt "familie" op dagelijks (dan kan ze dat kijken op een moment dat ik niet thuisben 😂 ).  Met de digicorder stelde je gewoon familie in op VTM, en dan "serie" opnemen, als je dat met de TV box doet, dan neemt die alle afleveringen van familie op, ook de oude seizoenen die op VTM Gold dagelijks in de namiddag worden gespeeld, en dat is uiteraard niet de bedoeling.

Ook hier is het de boodschap om met regelmaat de opnames even "op te kuisen", en "en passant" de ongewenste opnames mee te verwijderen.

Als ik na een weekje TV box de eindbalans maak, dan is wel de conclusie dat de TV box zich duidelijk anders gedraagd dan de digicorder, maar deze voor mij meer voordelen heeft dan nadelen.  Het is gewoon even wennen, en dan komt het wel goed.  Ik keer in elk geval niet meer terug naar de digicorder.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Optie 'aansluitend programma' bij Terugkijk TV weg.

@Hellothere1963  Het probleem van familie dat de middag afleveringen ook opnemen moet gemeld worden aan het team dat de EPG problemen opvolgt, kennelijk is er geen onderscheid gemaakt voor dat programma bij de nieuwe EPG Leveraar.

@Moderator even mention voor dit probleem.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Optie 'aansluitend programma' bij Terugkijk TV weg.

Ik ben nu op verplaatsing aan het kijken via de TV-app op een Apple TV; en die heeft die functionaliteit dan weer wel bij Terugkijk TV.

Op de TV-box heb ik het inderdaad nog niet gezien.

Het feit dat het in de TV-app wel zit, doet me wel geloven dat het op termijn kan komen op de TV-box.

 

Stoppen en later verder kijken zou wel moeten werken; alleen als je tegen het einde van het programma stopt dan rekent het systeem dit als volledig bekeken. In dat geval kan je inderdaad enkel opnieuw starten. Dat "probleem" is al meermaals aangehaald; maar zal men niet meteen veranderen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Optie 'aansluitend programma' bij Terugkijk TV weg.

@Hellothere1963 

Problemen met opnames gerelateerd aan de TV-gids kan je best hier plaatsen:  TV-gids meldingen - De Netweters daar lezen de juiste mensen mee.

Ik vermoed dat je het hebt over de afleveringen 's middags (seizoen 28) op VTM zelf (op VTM GOLD zijn momenteel geen uitzendingen van Familie). Je kan dit makkelijk oplossen door bij het plannen te kiezen voor opnames vanaf Seizoen 33 ipv Alle nieuwe afleveringen.

Door de switch naar een nieuwe EPG provider tellen die afleveringen 's middags ook als NIEUW omdat ze sinds de switch nog niet uitgezonden geweest zijn.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Optie 'aansluitend programma' bij Terugkijk TV weg.

(Het feit dat het in de TV-app wel zit, doet me wel geloven dat het op termijn kan komen op de TV-box.)

De vraag is vroeger gesteld ze gingen zien of dit mogelijk was na bijna 4 jaar zou ik er niet nog hopen

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Optie 'aansluitend programma' bij Terugkijk TV weg.

De nieuwe EPG provider kan dit moeilijk scheiden dat is ons een tijdje opgemerkt

Wordt af en toe manueel aangespast

ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Optie 'aansluitend programma' bij Terugkijk TV weg.


@Master-Magic  schreef:

@Hellothere1963  Het probleem van familie dat de middag afleveringen ook opnemen moet gemeld worden aan het team dat de EPG problemen opvolgt, kennelijk is er geen onderscheid gemaakt voor dat programma bij de nieuwe EPG Leveraar.

@Moderator even mention voor dit probleem.


@Master-Magic @Hellothere1963 
We hebben de feedback doorgegeven of dit kan nagekeken worden voor het aansluitend programma ook te kunnen verderkijken.
In verband met de opnames voor de TV-box, dit is een instelling bij de opname zelf. Je kan kiezen bij "Geavanceerde instellingen" voor "Deze en nieuwe afleveringen". Mogelijks staat deze instelling bij jou op "Alle beschikbare afleveringen". Kan je dit nakijken en ons het resultaat hiervan laten weten? Stel dat deze instelling toch juist zou staan, zullen we dit intern verder laten nakijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

CaroO
Expert Moderator
Berichten: 38
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Verander-je-wachtwoord-dag

Optie 'aansluitend programma' bij Terugkijk TV weg.

@Sylviane69 @Master-Magic @WG94 @Hellothere1963 

We hebben hier intussen feedback over ontvangen. Het klopt inderdaad dat deze functionaliteit niet op de Telenet TV-box bestaat. De afleveringen worden enkel gelinkt aan volgende afleveringen in dezelfde serie, niet aan programma’s die elkaar opvolgen. Momenteel zijn er geen plannen om dit aan te passen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewCaro | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.