24756
netweters
|
152403
antwoorden
|
20700
vragen
|
Waarom moet ik 50€ betalen om te ruilen ik huur toch de digicorder
of word dit dan mijn box
Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Waarom kost de overstap naar een TV-Box 50 euro?
En als je écht zou willen, is er nog wel een manier te bedenken om de regeltjes om te buigen.
Je zou bv je diensten kunnen opzeggen en nieuwe diensten op naam van je partner laten inboeken.
Dan is het gratis. Misschien is dreigen bij de stopzettingsdienst om het zo te doen al voldoende om een uitzondering klaar te krijgen.
Maar hoe ver wil je gaan om 50 euro uit te sparen?
Als ik iets wil, betaal ik er voor.
@RuZIdd als je een digicorder of digibox oud type wilt omruilen naar nieuw type digicorder of Digibox is het idd 35€ Dat je moet betalen, al paar keer moeten doen voor vrienden, had ze op voorhand verwittigd en op de volgende factuur staat dan die 35€ kost,
voor de tv box is het deels administratie omdat het een heel ander systeem is en instelling in hun pc voor te activeren.
de oude digicorder wordt via de kabel geactiveerd met een signaal en de tv box via internet, die kabel moet ook altijd in de utp zitten (of WiFi) anders wordt je tv box gedeactiveerd.
Ruz
je zegt als ik iets wil betaal ik er voor
awel ik ook huurgeld per maand als ik xtra moet betalen om van toestel te wisselen wat ondertussen al 10 jaar oud is en al lang terugverdiend is toch onlogisch
@Robertvanlooy1 schreef:Waarom moet ik 50€ betalen om te ruilen ik huur toch de digicorder
Waarom??
Deze vraag kan alléén Telenet beantwoorden 😊.
Antwoord is eigenlijk "omdat de klanten dat graag betalen" en ze er dus mee weg geraken 🤔
Wat ik niet begrijp is dat hier zoveel Telenet fans zitten die dat doodnormaal vinden en Telenet hierin "verdedigen".
Persoonlijk vind ik dat absoluut niet normaal dat je nog eens moet betalen voor een toestel dat je huurt. Vooral nu Telenet zelf de klanten aanspoort om de oude decoders te ruilen voor de TV-Box ☹️.
Trouwens, zo'n TV-Box is volgens mij kwa kostprijs een stuk goedkoper dan een digicorder (geen harde schijf), maar de huurprijs blijft wel dezelfde 🤔.
@RuZ schreef:Vergeet niet dat Telenet een commercieel bedrijf is dat winst wil/moet maken.
Dat is het inderdaad (super winsten) 😔 ...
Uw laatste zinnetje klopt Ruz.
@flip1953 schreef:
Trouwens, zo'n TV-Box is volgens mij kwa kostprijs een stuk goedkoper dan een digicorder (geen harde schijf), maar de huurprijs blijft wel dezelfde 🤔.
Ik ben met het meeste van je relaas akkoord maar dit is een beetje kort door de bocht.
Je betaald niet alleen huur voor het toestel maar ook voor de achterliggende diensten!
En die harde schijf zit niet meer in je TV-box maar in de servers waar jouw programma(opname) wordt opgeslagen.🤔.
je krijgt de keuze om een nieuw toestel ,
bij prox krijg je terug zelfde model daar heb je geen keuze
voor aantal mensen is 50 euro te betalen een bijzaak ,
vroeger werd er ook een spel gemaakt over prijs stijgingen nu is dat veel minder
klanten schoppen meer dat zie je meer
Ja, ook ik kreeg vandaag een mailtje om me te trachten overtuigen mijn oude digicorder om te wisselen naar een tv-box voor de kost van 50€.
Neen, neen en nog eens neen telenet. Ik ga mijn opnames niet weggeven en al helemaal niet om er dan nog is 50€ voor te moeten betalen, zijn jullie een beetje betoeterd of wat ?
Waarom zou ik in godsnaam 50€ gaan betalen om achteruit te gaan ?
Terugkijken voor 7 dagen ? ik kan nu ook alles terugkijken, en als ik het gemist heb, het komt vast nog wel is terug. Met prime erbij blijf ik lekker op mijn digicorder verder kijken.
En die data die opgenomen wordt op server met de tv-box , als je ze terugkijkt telt dat mee op je dataverbruik allicht ?
Als jullie graag willen dat iedereen overstapt dan ga je geen 50€ vragen voor een gehuurd toestel om te wisselen, klaar ? Ik ben er alvast wel klaar mee. De digicorder blijft.
Ok, dat is goed om te weten, de digicorder zal blijven tot ie moest stuk gaan, zou niet weten waarom die stuk zou gaan overigens. En dit ook mede onder het moto van we moeten minder afval creëren om onze planeet te ontzien. Men vraagt ons overal om te bezuinigen , maar als we dat doen dan gaan de winsten omlaag en worden de prijzen aangepast (omhoog) waardoor het voor de consument geen moer uitmaakt, wat we ook doen. Aan dat spel speel ik liever niet mee.
@PlacidoHet enige dat altijd snel kapot gaat bij een digicorder is de harde schijf die kapot gaat of crasht, dan ben je ook je opnames kwijt, een omruiling met een andere digicorder kan voorlopig ook nog altijd, heb je nog een oud type digicorder en wil je de nieuwste digicorder (niet tv box) dan mag je ook 35€ eenmalig betalen, dit ter info.
als je hetzelfde type digicorder omruilt dan betaal je normaal niks.
Bedankt voor de info,
Ik wacht wel tot de digicorder ooit de geest moest geven, maar aangezien elektronica bij mij erg lang leeft (hout vasthouden) ben ik er vrij gerust in hoor.
Soms koop je wel wat en dat gaat dan vrijwel onmiddelijk stuk ofwel werkt het foutloos voor vele jaren. Ik heb zo nog heel wat elektronica van vorige eeuw die nog altijd perfect werkt. Het helpt als je weet waar je mee bezig bent, en de juiste klimaat omstandigheden helpen daarbij natuurlijk ook.
Groetjes..
Telenet stuurt blijkbaar naar alle klanten een mail om reclame te maken voor zijn nieuwe TV box. Het lijkt wel alsof het succes van hun TV box dan toch niet zo groot is en dat de melkkoe dreigt droog komen te staan. Nog even geduld en die schandalige 50 Euro komt te vervallen.
Dag,
Vindt ook niet dat wij hiervoor zouden moeten betalen.
Ben nu al zeker 20 jaar klant bij Telenet, heb de prijsstijgingen er maar bij gepakt.
Maar dit is voor mij een straatje te ver.
Ga er eens over nadenken, om toch maar eens de overstap te wagen, naar een andere provider.
Vaste en trouwe klanten worden niet beloond. 😡
Deze mogen alleen maar betalen.
Mvg
het is een moeilijke zaak
geef je elke klant een nieuwe box zijn er te kort ,
en hebben nieuwe klanten geen box en moeten ze tijdelijk niet betalen tot ze de box hebben
de klanten die elk jaar overstappen krijgen korting en kado's dat weten we
natuurlijk andere tv box en ook zenders dat een aanbieder niet heeft ,
heeft voor en nadelen
prijsstijgingen kan nu niet anders vorig jaar corona veel minder winst gemaakt
en klanten hadden tijd om tarieven na te zien en aan te passen
grote winnaar netflix ,disney plus ,amazon prime .....