Beantwoorden
BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Overstappen naar TV-Box

Beste allen,


Ik heb momenteel een AD2200 digicorder. Ik vind dat ding nogal lomp. Gisteren heb ik eindelijk een nieuwe TV gekocht en die ook voor het eerst aan de muur bevestigd. Nu zit ik wat geambeteerd met die grote digicorder, die ik quasi toch nooit gebruik (sinds Netflix). Het ideaal zou voor mij zijn dat Telenet een streaming-only abonnement beschikbaar zou maken voor een bedrag per maand en als ik dan eens TV zou kijken ik gewoon TV zou kunnen streamen. Maar dat gaat (of beter : bestaat) dus (nog?) niet. Er is wel Yugo, maar ik ben niet geïnteresseerd in GSM abbo's van Telenet omdat ik dat via mijn werk heb.


Mijn vader heeft ondertussen zo'n TV-Box en dat vond ik op zich wel een oplossing : een stuk kleiner, dus makkelijker weg te werken achter de TV die aan muur hangt. Blijkbaar toch een probleem: ik heb geen "witte modem". Ik heb een gewone Docsis 3.0 modem zonder ingebouwde WiFi - model: CV7160E. (dat is dus zo eentje dat je niet via "mijn telenet" kan beheren - dat hoeft voor mij ook niet: ik beheer zelf mijn eigen netwerk wel en dat is nog nooit een probleem geweest).


Men beweert nu dat, omdat ik geen zo'n witte modem hebt, dat ik geen TV-Box kan gebruiken. Is dat effectief zo? Ik heb eens op de website gekeken bij Telenet, en blijkbaar zijn er ondertussen ook alweer nieuwe modems ter beschikking. De CV8560E lijkt mij wel een interessant model omdat dat een Docsis 3.1 model is en ik wellicht in de nabije toekomst zo'n gigabit speedboost zou vragen.

Mijn vragen zijn dus:

1) klopt dat, dat ik met mijn huidige modem geen TV-Box kan gebruiken?

2) als ik dan toch een nieuwe modem nodig heb, is de CV8560E al ter beschikking?

3) werkt de TV box dan wel met de CV8560E?


Bedankt!

 
 
 
 
 
0 Likes
34 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

@Suzy @Cru Indien jullie nog iemand zoeken om dit type all in one te testen ben ik eventueel wel bereid om de giga speedboost optie te nemen. 🙂

BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Overstappen naar TV-Box

@Suzy   Voor mij zou het ook specifiek over de CV8560E gaan en niet over de CH8568QE.  Ik heb nl een volledig intern Ubiquiti Unifi netwerk en kan dus niets aanvangen met de ingebouwde Wifi van de QE.  Ook wil ik dubbele NATing vermijden als ik dat kan (ik weet dat er nog andere oplossingen bestaan, maar als ik het op voorhand al kan vermijden door een ander type modem te kiezen dan vind ik dat de beste oplossing).

Mochten er nog tests moeten gebeuren hiervoor geef ik mij graag op hiervoor.  De bedoeling is inderdaad dat ik mettertijd die Gigabit speed optie activeer en dat ik een TV-Box zonder problemen kan gebruiken. Merci! 😊

 
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Overstappen naar TV-Box

Als je overstapt naar 1Gbps krijg je een andere modem die deze snelheid aan kan.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

De gigaspeedboost optie is trouwens nu 1 maand gratis. 🙂

 

0 Likes
HansM
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Handje vol! Leesbeest! Netjes!

Overstappen naar TV-Box

Onlangs van @Suzy nog te horen gekregen dat indien je de Telenet TV-box gebruikt dat alleen maar kan met hun modem met router functie (die je niet kan uitschakelen).  Is deze info nog steeds correct @Suzy of is er wat aan het bewegen?  Ikzelf heb een tv-box én Giga speedboost maar zit nu dus met die dubbele NAT die ik het liefst van al ook zou willen vermijden indien er een modem-only kan gebruikt worden zonder verlies van functionaliteit/performantie.  

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Overstappen naar TV-Box

@HansM het is nog altijd zo dat je een TV-box niet kan nemen in combinatie met een modem-only. Maar je kan hem wel nemen in combinatie met de E-Router (CV8560E). Dat is voor velen een oplossing gebleken. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

HansM
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Handje vol! Leesbeest! Netjes!

Overstappen naar TV-Box

Dank voor de feedback @Suzy ! 

Kan ik mijn huidige CH7465LG-TN modem eenvoudig omwisselen voor de CV8560E?  En zo ja, is hieraan een kost verbonden?  

 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

@Suzy  Hey Suzy, is er ondertussen al meer nieuws aangaande de CV8560 QE all in one? 

Ik maak tot op heden gebruik van de Giga speedboost optie maar deze nieuwe all in one werd nog niet geïnstalleerd bij mij thuis.

Ik gebruik nog de huidige witte modem. 

Het zou interessant zijn om het nieuwe model met deze Giga speedboost optie eens te testen aangezien de snelheden met mijn huidig model niet echt schitterend zijn. 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

@Suzy  We zijn nu bijna een maand verder en ik heb nog geen antwoord op mijn vraag gekregen. 

Heb je soms ondertussen al wat meer informatie aangaande die nieuwe CV8560 QE all in one? 

Kan die reeds afgehaald worden in een Telenet centrum? 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Overstappen naar TV-Box

 

Ga toch gewoon eens langs 'n Telenet center

Zelfs deze Compal CH8568LG HGW 3.1 is er al maar maakt veel lawaai  volgens enkele gebruikers.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Overstappen naar TV-Box


@fieldoxide  schreef:

@Suzy  We zijn nu bijna een maand verder en ik heb nog geen antwoord op mijn vraag gekregen. 

Heb je soms ondertussen al wat meer informatie aangaande die nieuwe CV8560 QE all in one? 

Kan die reeds afgehaald worden in een Telenet centrum? 


@fieldoxide het laatste dat ik vernomen is dat de policy nog altijd niet werd gewijzigd en dit type modem enkel geïnstalleerd wordt door technici op dit moment. Bij Telenet spreken ze trouwens over de CH8568LG als het over de DOC 3.1 Wireless gaat. Maar even om zeker te zijn dat we het over dezelfde modem hebben. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

@Suzy Ik heb het over de andere all in one. 

Je kan deze op onderstaande link terugvinden: 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet

Het is de CV8560 QE all in one. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Overstappen naar TV-Box

@fieldoxideschreef

Het is de CH7465LG-TN all in one.
Ik vroeg hun ook of ze deze aan klanten meegaven als ze de giga speedboost optie namen en het antwoord was ja.

 

Wat bedoel je hier dan mee?

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

@robatoras Ik bedoel hier mee dat ze het andere nieuwere model nog niet op voorraad hadden. (CV8560)

In 1 van de vorige posts heb je mij op gewezen dat ik dit moest gaan vragen in een Telenet center. 

( zie de post van overstappen naar tv box). 

Schermafbeelding 2020-06-19 om 17.21.28.png

0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Overstappen naar TV-Box

Welke modem bedoel jij dan juist @fieldoxide? Want de enige nieuwe all in one is naar mijn weten toch de ch8568lg. Het model dat jij noemt vind ik nergens terug?  En zoals @Suzy zegt worden deze blijkbaar op dit moment nog maar enkel door de techniekers geïnstalleerd. Als je de cv8560e bedoelt dat is de modem/router zonder ingebouwde wifi en die is in principe al enige tijd vekrijgbaar in de shops.

0 Likes