Beantwoorden
gdv
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Prijs upgrade TV-box

hallo.

ik kreeg vandaag een mail van telenet voor een gratis upgrade met een tv box

is dit dan volledig gratis?

ik heb nu een wigo bundel waar de huur inbegrepen is en een tweede aangekochte oude digibox die dan niet meer bruikbaar is.

kan ik daar eventueel casten naar die tweede tv?

alvast bedankt

guido

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) | Vorige titel: tv box

0 Likes
30 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prijs upgrade TV-box

@gdv 

Waarschijnlijk heb je de email gehad waarin je kan aangeven om over te stappen naar de tv box. 

De tv box is natuurlijk niet volledig gratis daar betaal je ook huur voor in je pakket. Je kan de tv box ook niet kopen dus het is enkel maar huur dat je er voor betaald. 

Het ligt er aan wat je bedoeld met casten naar de tweede tv box maar je kan via de Telenet tv app casten naar je tv. Je zou dus eigenlijk aan één tv box voldoende hebben om in een andere ruimte tv te kunnen kijken via de app. Houd er wel rekening mee dat je via de tv app niet alle zenders hebt en via de tv box wel meer zenders hebt maar dat kan je zelf beslissen om eventueel een tweede tv box te plaatsen in de andere ruimte. 

Je opnames daarin tegen gebeuren in de cloud dus om die te bekijken op een andere tv heb je geen tweede tv box nodig omdat je via de tv app die opnames ook kunt zien en casten naar een andere tv , of natuurlijk op een tablet of gsm toestel. 

Nu weet ik niet of het nog in voege is maar houd er rekening mee dat je wel € 50 betaald voor de tv box éénmalig en dit ongeacht hoeveel discorders je dan inruilt tegen de tv box. Heb je dus twee digicorders en je wil daarvoor twee tv boxen terug betaal je dus éénmalig € 50. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gdv
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Prijs upgrade TV-box

bedankt voor de snelle reactie

via de app kan het dus op tv nr2

maar ik betaal nu ook huur voor de digicorder maar dat staat niet vermeld in mijn wigopack,dat is inbegrepen in de pakketprijs.

zou die wigoprijs dan dezelfde blijven?

en in de mail staat er wel degelijk dat dit gaat over een gratis upgrade en staat de door jou aangegeven 50€ doorstreept en een 0€ eronder

prettige avond verder

 

 

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijs upgrade TV-box

@gdvals je overgaat op de tv box kan het zijn dat je een tv iconic pakket moet bijnemen voor tv te kijken, dat is 20€ per maand, daar zit huur tv box en kabel tv en de taksen in zoals ze het vroeger noemde kijk en luistergeld, de kosten dus maandelijks voor de rechten op wat je kijkt en opneemt enz.

de opnames van de tv box worden wel gedeeld over alle toestellen in het huis (smartphone, tablet en eventueel 2de of 3de tv box) dus je 200 uur opname is over elk toestel verdeeld, je krijgt dus geen extra 200 uren erbij per tv box ter informatie.

maar je kan dan via de Telenet tv app alle opnames bekijken in huis op een 2de toestel (idem 2de tv box moest dat een optie zijn) deze kunnen via wifi verbinding maken, (een optie moest je gaan voor een tv box op 2de plaats in huis), ook kan je hem enkel via wifi of utp kabel verbinden en je opnames daarop bekijken of terugkijk tv daarmee gebruiken (live tv is dan niet mogelijk, daarvoor is nog een coax kabel nodig), let wel een 2de box is in huur 4€ en nog iets extra per box.

wens je meer info dan ben je aan het goeie adres hier op dit forum 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prijs upgrade TV-box

@Master-Magic 

Ik begrijp niet goed waarom je aangeeft dat TS iconic TV zou moeten bijnemen.? Hij heeft nu een Wigo met TV, anders had hij geen digicorder. Hier kan ik dus even niet volgen ...

 

@patrick37 

Ik heb die mail ook gehad en daar staat effectief uitdrukkelijk in vermeld dat we die €50 omruilvergoeding niet moeten betalen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Prijs upgrade TV-box

geen extra kosten meer ,

van 3 toestellen komt er iemand langs ,

alles gebeurt via internet (niet naar de winkel gaan telt niet ) box (2).png

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijs upgrade TV-box

@StefaanHOmdat Wigo niet meer bestaat officieel voor nieuwe klanten en als je iets veranderd in je Wigo abbo dat je dan naar one wordt overgezet (misschien dat dit ook dan gebeurd en je dan onder het nieuwe aanbod komt).

weet niet of daar iets wordt over vermeld in de brief, heb die nog nooit gezien 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prijs upgrade TV-box

@Master-Magic 

Van Setop box veranderen is geen verandering in het abonnement. De gehuurde Digicorder wordt gewoon vervangen door de gehuurde TV-Box. Dat het achterliggend platform verschillend is, is niet relevant voor het abonnement.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prijs upgrade TV-box

@Master-Magic 

In die brief wordt nergens gesproken over het abo dat je hebt of zou moeten hebben / nemen. En inderdaad, zoals @janne_man aangeeft veranderen we niet van abo. We ruilen enkel de digicorder in voor de TV Box.

Nu ja, "we" ... Of ik ga overstappen is vrij twijfelachtig .... Maar dat is in deze thread niet relevant.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Prijs upgrade TV-box

Telenet zou effectief begonnen zijn met mondjesmaat klanten te mailen ivm een gratis omschakeling naar de TVbox.

Dit zonder aanpassing van je abbonement.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Prijs upgrade TV-box

juist: als je interesse hebt er zijn meer dan één miljoen klanten,

 

er zullen er zijn die wachten op een toestel met meer vooruitgang .

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05/23/reclame-doorspoelen-binnenkort-onmogelijk-voor-telenet-klant...

 

0 Likes
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Prijs upgrade TV-box

Nu ik al een tweetal maanden zelfs op mijn oude digicorder (AD2200) reclame niet altijd meer kan doorspoelen, vind ik de tijd rijp om ook een TV-box te krijgen. Ik ga er wel geen 50 euro voor betalen want de jarenlange huurgelden voor de AD2200 moeten maar voldoende zijn. Is er een manier om dit te verkrijgen buiten heel geduldig wachten? (mijn afstandsbediening is al we langs alle kanten gebarsten met stukjes af 🙂

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prijs upgrade TV-box

@gvg1 

Heb jij dan recent niet die mail gekregen dat je als digicorder gebruiker gratis kon overstappen naar de TV-Box?

Het zal wel iets tijdelijk geweest zijn, maar daar stonden geen details over in de mail.

Ik persoonlijk heb die mail gekregen op 20/07.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Prijs upgrade TV-box

nee ik heb die mail niet gekregen, Of hij moest in de spam zijn terechtgekomen.

Ik verwacht ook niet dat ze alle klanten tegelijk gaan mailen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prijs upgrade TV-box

@gvg1 

Ik zou toch eens navragen bij de klantendienst. Uw spam nakijken zal wel wat aan de late kant zijn ....
Ik was zeker niet alleen, er is destijds hierover gepost in dit forum ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes