42194
netweters
|
18609
gesprekken
|
20103
vragen
|
Sedert enkele weken hebben wij regelmatig problemen met terugkijk-TV.
Wij krijgen dan de volgende foutboodschappen:
CS2217
CS2517
CS2511
Dit gaat gepaard met de tekst "Probeer het later opnieuw. Nog niet opgelost? Contacteer ons".
Na enkele pogingen start de uitzending dan wel.
Dit is een recent probleem dat slechts enkele weken geleden begonnen is.
Het lijkt erop dat herstarten van de TV-box (power off/power on) het probleem tijdelijk oplost.
Wij beschikken over een Telenet TV-box.
Die is verbonden met de modem via een "Powerline Set PG-9087LG-TN" van Telenet.
De firmware versie van de TV-box is 5.13.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Problemen met terugkijk-TV
Opgelost! Ga naar oplossing.
@HCN @De foutmeldingen hangen samen met een internet probleem, probeer eens met een directe UTP kabel van de modem naar de tv box,
de powerline kan het probleem zijn door een connectie probleem.
Bedankt voor dit snelle antwoord.
Een directe UTP kabel is in ons geval niet echt een praktische oplossing: de modem staat op de eerste verdieping en de TV-box op het gelijkvloers (dat is de reden waarom we voor een powerline gekozen hebben).
Trouwens onze configuratie heeft steeds (jaren!) zonder problemen gewerkt. De problemen zijn slechts enkele weken geleden begonnen.
Het is ook zo dat de versie 5.13 van de TV-box firmware nog niet zo lang geleden (ik denk begin oktober) uitgerold is. Dus, ik dacht meer in die richting.
Toch eens proberen wat @Master-Magic ook al aanhaalt. Het kan zijn dat het altijd goed gewerkt heeft maar dat gaat niet zeggen dat niet stuk kan gaan. Als jij recentelijk iets in je electriciteitsnet hebt veranderd of dingen bij gezet hebt dan kunnen er problemen komen. Denk niet dat het aan de nieuwe versie ligt op de tv box want dan hadden we meer topics gehad met hetzelfde probleem.
of al maar een versleten wasmachine-ontstoringsfilter op het net of dergelijke. mocht het daaraan liggen, en als er coax voorzien is kan u ook moca gebruiken ipv powerline. of eventueel een wifi brug ( 2 dedicated meshpods). hang eens een pc aan de powerline bij de tv en typ in cmd ' ping -t telenet.be ' zonder de aanhalingstekens, dan kan u zien of er onderbrekingen zijn, of vertragingen. zo ja, zal de reden van de verbrekingen niet aan de tv box liggen
@HCN schreef:Wij beschikken over een Telenet TV-box.
Die is verbonden met de modem via een "Powerline Set PG-9087LG-TN" van Telenet.
Welke Powerlines heb je? Een Powerline set PG-9087LG-TN is mij niet bekend.
Ik ken alleen de PG-7072/7073LG-PN set en de PG-7082/7083LG-PN set. De 7072 en 7082 zijn de exemplaren met WiFi
Is de Telenet TV-Box bedraad verbonden met de Powerline of via WiFi?
Indien via WiFi, ben je zeker dat de TV-Box met de Powerline verbonden is, en niet met de modem (vandaar de slechte verbinding?).
Kan je eens op het gelijkvloers een laptop bedraad verbinden met die Powerline en een speedtest doen?
@flip1953 het is een ouder type van telenet, zie topic
https://www.netweters.be/t5/WiFi/Hoe-wifi-uitzetten-op-wifi-powerline-PG-9087LG-TN/td-p/116753
De PG-9087LG-TN komt oorspronkelijk van Telenet, ter beschikking gesteld op 20-Jan-23.
Deze set bestaat uit de volgende adapters: PG-9082LG-TN (WiFi) en PG-9083LG-TN.
De TV-box is bedraad verbonden met de powerline.
Heb ondertussen een power-off/power-on van de TV-box gedaan en het probleem heeft zich al 2 dagen niet meer voorgedaan.
Dus ... er is hoop.
Heb 15 dagen geleden een reset (power off/power on) gedaan van de volledige configuratie, ttz:
- modem
- powerline adapters
- TV-box
... en, het probleem heeft zich sedertdien niet meer voorgedaan.