Beantwoorden
leonell
Professional Beetjesweter
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Slecht signaal via TV-box

Wij hebben dagelijks problemen. Het eerste sein is dat er op het scherm "bufferen" verschijnt.  Dan valt het scherm in een soort bevroren toestand. Soms houd het daarmee op en kunnen we na enige seconden verder kijken. Vrij vervelend...

Ook kan het zijn dat er allerlei codes volgen. Soms gaat dit over en kunnen we terug verder kijken, maar het gebeurt ook dat er raadgevingen volgen om de modem en de TV-box opnieuw op te starten, maar dit heeft soms een verschil, maar meestal niet!!!

Ook wordt er soms gevraagd om de verbinding te testen. Het interne netwerk is altijd OK, maar meestal is de internet verbinden te traag of niet OK.

Enig zoekwerk heeft mij doen verstaan dat dit een gekend probleem is en dat eraan een fix gewerkt wordt. Dit blijft maar aanslepen. Wanneer verwacht men in deze toestand iets te kunnen doen?

Kan ik verder nog iets doen? 10 tallen keren de modem en de TVBOX heropstarten of de test doen heeft geen zin... veranderd niet aan de zaak.

Zeer ongelukkige klant 

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Slecht signaal 

Inhoud gewijzigd door Frederik (mod) | Reden: persoonlijk adres gedeeld

Tags (2)
25 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

ja, gratis is enkel de test of de verbinding tot en met de modem OK is. 

Als deze test OK is dan is men nog even ver. Een speedtest met een UTP kabel op de modem is ook heel eenvoudig. Men doet die best met enkel dat toestel aangesloten op de modem. Want een fout in het lokale netwerk kan ook dergelijke problemen veroorzaken.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@leonell Indien op je scherm "bufferen"tevoorschijn komt, heeft dit meestal te maken met het netwerk. 

Kijk het volgende even na : 

1. Heb je netwerkproblemen op andere toestellen ? 

2.  Heb je voldoende snelheid op de kabel die naar de tv-box gaat?

3. Is je kabel niet defect (coax en UTP kabel)

Je ziet ook stilstaande beelden, wat meestal gebeurt wanneer er gebufferd wordt, maar de netwerksnelheid onvoldoende is.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
leonell

Hello,

Ik heb bij mijn weten geen problemen op andere toestellen.

Van de snelheid heb ik nog geen meting gedaan, maar gisteren tijdens de problemen zag ik in de analyse dat de internet verbinding niet meer goed was. Geen verbinding.

Heb vandaag geprobeerd de coax te vervangen, maar de coax kabel is met een geschroefde verbinding op de modem? Dit soort kabels heb ik niet in mijn bezit. Heb wel opgemerkt bij het losmaken dat de schroefverbinding niet helemaal tot het einde gedraaid was. Goed terug geplaatst. Deze avond doen we opnieuw een test.

Inderdaad op het moment van de problemen hebben we een stilstaand beeld.

Echter heb ik met mijn vrouw gesproken en bij ons weten doet het probleem zich enkel voor tussen 17u en 22u . Dit is dus waarschijnlijk op de piekmomenten van de internet belasting. We gaan er nu beter op letten.

leonell

Wat ik gisteren geprobeerd heb (coax opnieuw geinstalleerd), heeft niets opgelost.

Ondertussen met de buurt gepraat, men schijnt op Telenet op de hoogte zijn, maar wel geen oplossing. Dus wij zijn met een hele buurt die dezelfde problemen hebben... Iedereen hartelijk dank voor de hulp, maar ik kon de oplossing van het vervangen van de coax niet geloven. Nu ik weet dat de buurt allemaal problemen heeft is verdere actie van mij geen zin. Ik ga proberen bij Telenet een probleem te openen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Eerst nog een vraag: Welke telenet modem heb je ?

Als je dan toch eens een speedtest (direct aan de modem met UTP kabel) zou willen doen dan kan men oordelen of er iets abnormaal is met de Telenet aansluiting.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@leonell ik vrees dat er een overbelasting is in de buurt op het netwerk, ze zullen de node moeten opwaarderen als heel de buurt er last van heeft.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@leonell  schreef:

Heb vandaag geprobeerd de coax te vervangen, maar de coax kabel is met een geschroefde verbinding op de modem? Dit soort kabels heb ik niet in mijn bezit. Heb wel opgemerkt bij het losmaken dat de schroefverbinding niet helemaal tot het einde gedraaid was. Goed terug geplaatst.

Het ging niet over de coax waarmee jouw modem verbonden is, maar over de coax maarmee jouw TV Box verbonden is ...

leonell

Vermoedelijk goed nieuws, daar de buurt via allerlei kanalen gereageerd heeft naar telenet hebben wij gisterenavond geen berichten meer gehad, ik weet niet exact welke actie ondernomen is en wij zijn ook vrij laat TV beginnen kijken. Dus ik zal bij de buren even navraag doen en de resultaten van deze avond afwachten.

Groetjes Leonel.

Peter78
Professional Weetjesweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

@leonell  schreef:

Wij hebben dagelijks problemen. Het eerste sein is dat er op het scherm "bufferen" verschijnt.  Dan valt het scherm in een soort bevroren toestand. Soms houd het daarmee op en kunnen we na enige seconden verder kijken. Vrij vervelend...

Ook kan het zijn dat er allerlei codes volgen. Soms gaat dit over en kunnen we terug verder kijken, maar het gebeurt ook dat er raadgevingen volgen om de modem en de TV-box opnieuw op te starten, maar dit heeft soms een verschil, maar meestal niet!!!

Ook wordt er soms gevraagd om de verbinding te testen. Het interne netwerk is altijd OK, maar meestal is de internet verbinden te traag of niet OK.

Enig zoekwerk heeft mij doen verstaan dat dit een gekend probleem is en dat eraan een fix gewerkt wordt. Dit blijft maar aanslepen. Wanneer verwacht men in deze toestand iets te kunnen doen?

Kan ik verder nog iets doen? 10 tallen keren de modem en de TVBOX heropstarten of de test doen heeft geen zin... veranderd niet aan de zaak.

Zeer ongelukkige klant 

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Slecht signaal 

Inhoud gewijzigd door Frederik (mod) | Reden: persoonlijk adres gedeeld

@leonell mss eens heel duidelijk kort en bondig vertellen wanneer je da hebt, je hebt een TV-box met coax aansluiting dus bij live tv kan je geen melding van bufferen krijgen, dus ik ga er vanuit da je het hebt bij het bekijken van opnames en content op aanvraag.

bedoel als je me zo een uitleg ga afkomen bij de klantendienst gaan ze er ook nie aan uit geraken. 🤔 

heb je al de moeite gedaan om de klantendienst te bellen? hier gaan we het niet kunnen oplossen en u buren gaan da ook nie kunnen, ik raad u aan om da zeker te doen.

leonell

Hello allemaal,

Vooreerst dank aan iedereen.

Het probleem doet zich enkel voor bij opgenomen items en bij terug kijk tv. Ook enkel op bepaalde tijdstippen van de dag. In de week zo tussen 18u en 22u. Veel verschillende symptomen.

Vooreerst begint het meestal met een stilstaand beeld en geen klank. Daarop de melding bufferen. 

Dan stopt het soms, maar het heeft dan soms nog verdere berichten zo van wij kunnen het gevraagde niet afspelen. 

Soms wordt er gevraagd om de modem en de TVbox te heropstarten ,  dit helpt geen fluit. Door de verloren tijd gebeurt het dat men de indruk heeft dat het probleem opgelost is. Maar dit is maar schijn.

Een andere keer vraagt men dat je een analyse doet via de software van de TV-box. Helpt terug niet, maar je krijgt nogmaals het bericht dat het internet onbeschikbaar of te traag is en men het gevraagde niet kan uitvoeren.

Heel verwonderlijk is dat men zegt dat er een probleem is en er aan gewerkt wordt!!!!!!!

Je ziet, een hele waslijst van mogelijkheden wij blijven gewoon zitten en wachten tot het voorbijgaat.

Ook kun je op de website van Telenet vinden dat er een vage omschrijving is van een probleem waar aan gewerkt wordt!!!!!!! Geduld is een schone deugde, maar ik weet niet wanneer er een oplossing komt. Technische staf is waarschijnlijk niet bekwaam om dit zelf op te lossen, zal misschien hiervoor afhankelijk zijn van de constructeur van de TVbox. Het zou ook kunnen zijn dat de beschikbare snelheid op onze kabel niet hoog genoeg is. Maar ik heb geen technische uitleg genoeg gevonden van de gebruikte toestellen opdat ik hier iets zinnigs zou kunnen vertellen.

De buren hebben reeds contact opgenomen met de technische dienst maar daar krijgen ze de standaard antwooorden waar  ik weinig vertrouwen inheb en ook niets oplost.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@leonell  schreef:

Het probleem doet zich enkel voor bij opgenomen items en bij terug kijk tv. Ook enkel op bepaalde tijdstippen van de dag. In de week zo tussen 18u en 22u. Veel verschillende symptomen.

Nu je het probleem toch iets concreter en duidelijker hebt omschreven, zie ik 2 mogelijke oorzaken:

1. overbelasting op het netwerk gedurende de drukke uren. Zoals je weet is coax een gedeeld medium, met een zéér grote graad van overboeking. Telenet probeert dat te voorkomen door:
    1. netwerkbeheer (snelheid beperken van de grote downloaders).
    2. frequentie spectrum te vergroten (eerst stap van 850 Mhz naar 1 GHz), zodat er iets meer bandbreedte vrijkomt voor meer download.
    3. Docsis 3.1
  2. Storing op het netwerk gedurende bepaalde uren. Dat kan bijvoorbeeld door één klant veroorzaakt worden met een slecht TV toestel of slechte binneninstallatie, die op bepaalde uren (18u - 22u) zijn toestel aanzet 🤔.

Beide problemen moet Telenet oplossen 🤔

@leonell  schreef:

De buren hebben reeds contact opgenomen met de technische dienst maar daar krijgen ze de standaard antwooorden waar  ik weinig vertrouwen inheb en ook niets oplost.

Als jij problemen ondervindt, dan moet jij bellen - niet de buren - en jouw probleem gedetailleerd beschrijven.

Heb je al zelf naar de klantendienst gebeld?

PS - Welke modem heb je? zie: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...

Zorg ervoor dat je zeker een Docsis 3.1 modem hebt, want hiermee kan je gebruik maken van de nieuwe uitgebreide frequenties, en op die manier minder vatbaar voor overbelasting:

• CH6643E, CV7160E, CH7465LG-TN zijn oude D 3.0 modems
  • CV8560E, CH8568LG, F(a)ST3896LG(TN) zijn nieuwe D 3.1 modems

Als je een oude mdoem hebt, ga deze dan omwisselen in het dichstbij gelegen Telenet center.