25.412
netweters
|
156.742
antwoorden
|
21.189
vragen
|
Beste forummers of zo.
Na mijn laatste gesprek net met de 'technische dienst' van Telenet ben ik in de war. Er zijn nu 3 interventie's geweest op mijn adres, vanwege storing in het tv signaal. Ik heb enkel digitale tv van Telenet. Verder niets. Na twee controles en in het licht van de nieuwe woonwijk hier vlak bij waar woningen en 3 flatgebouwen staan werd er afgesproken de netwerktech in te schakelen. Er zou nog een netwerktech langs komen werd door de tweede tech gezegd. Oke, goed. Wij wachten af. Een maand, 5 weken, 7 weken. Uiteindelijk bel ik naar de klantendienst. Of het nodig was om nog langs te komen vroeg die mens? Ja, de storing is nog steeds niet verdwenen.
Nu, heeft de derde tech, (netwerktech?) een versterker vervangen. En plots krijg ik een factuur van 64€. Ik viel uit de lucht. De uitleg van de klantendienst, a ja, de vorige twee interventie's waren gratis, maar nu heeft de technieker gewerkt, en dat is niet gratis meneer. Goed ja, maar de storing is bij bepaalde tv zenders weg, maar bij sommige nog steeds niet. ik werd ook niet vooraf ingelicht of er kosten waren verbonden aan de interventie. Dit is dus een opgedrongen verkoop geweest van 'iets'. En het probleem is er niet door opgelost.
Nu ben ik echt in de war, want een van de signalen was 69%, wat aanvaardbaar zou zijn, na vervanging van die 'versterker' was het signaal 71%. Ik vroeg of het normaal is dat die 'versterkers' slijten, en dat is inderdaad zo. Maar nu zegt een tech aan de telefoon dat de modem vervangen is en dat is niet gratis. De naam van de modem is nog steeds hetzelfde, en het modem paswoord is ook hetzelfde. Dan is de modem toch nog steeds dezelfde WITTE modem denk ik dan?
De netwerktech verving een zwart apparaatje. Ik heb hem er mee zien rond lopen.
Wel, nu heb ik een klacht lopen want we betalen dus 64€ voor een niet vervangen modem of zo?
En we betalen 64€ voor niets want de storing is niet verholpen.
Nu zou het liggen aan het feit dat we een oude decoder hebben, een gekocht toestel nog. Jaa, echt waar. Ik vraag dus een vierde interventie de storing verder te onderzoeken. Niet om een nieuwe decoder te zetten, een jaar gratis, en dan huren. Want dat is wel wat de tech aan de lijn heeft gezegd een half uur terug. Dus de nieuwe decoders gaan woensdag terug de camionette in, ik moet ze niet. Trouwens, wie zegt dat de storing te wijten is aan de MD2200 of aan de MD2100?? Eerder was het een probleem in het netwerk, dan was het een lokaal probleem bij mij thuis, dan was het een versterker die plots een modem is, en nu misschien de decoder?
De oorzaak is onbekend en ik word op kosten gejaagd terwijl men verder volgelpik speelt, of darts.
Zijn dit de nieuwe spelletjes die Telenet moet spelen sinds een Aussie eigenaar is geworden van dit bedrijf? Want laat ons eerlijk zijn het is er niet beter door geworden.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Storing tv beeld
@GrietDJ schreef:Nu de vraag:
Mijn overbuur waar over ik schreef blijft bij telenet vanwege disney, studio 100, voor de kinderen. Ze betalen 170€. Wij zijn met twee, de kinderen zijn uitgevlogen. En momenteel betalen we 39€ + 2x3€ voor data simkaarten gekoppeld aan dat abonnement. En tv is nu 132€ voor 12 maanden.
Welk alternatief heeft Telenet in de aanbieding waarbij sprake is van data simkaarten ipv een onstabiele coax met internet?Misschien moet ik een nieuwe topic maken voor deze vraag?
@GrietDJ schreef:Het is aarsmoeiljk om deze info te vinden bijde aanbiedingen van de providers.
Helpt Beste Tarief van BIPT misschien?
Je begrijpt mijn specifieke probleemstelling niet. Tadaam bvb. Om te beginnen krijg je een eSIM, geen fysieke sim. Soms kan je, bij Telenet ondermeer een tweede sim krijgen voor bvb je smartwatch, zodat je deze kan gebruiken met hetzelfde abonnement als dat van je smartphone. Geeft tadaam een tweede sim, bvb om de data te gebruiken bij digitale tv met de app van een satelietaanbieder?? Of om met mijn laptop te surfen wanneer ik thuis ben en dingen wens te bekijken op een groot scherm? Neen denk ik. Het is 1 sim per persoon. Dus ik ben met en sim modem en tadaam niets want een sim modem heeft geloof ik nooit eSim.
Nu ben ik bij Orange, zij bieden een sim naar keuze, sim, microsim etc aan die gekoppeld is aan je mobiel abonnement. En wanneer ik thuis ben gebruik ik de laptop op datzelfde mobiele abonnement. Nu word verwacht dat je een smartwatch gebruikt met een gekoppelde simkaart maar ik geen de voorkeur aan de laptop. Telenet bied een tweede sim aan, onder bepaalde voorwaarden die mij onduidelijk zijn en enkel als microsim voor een smartwatch. Databundel is beperkt laatste keer dat ik keek. Dus nee, geen info over gekoppelde datasim of 1 sim per persoon. Bij tadaam staat het duidelijk aangegeven, bij andere vind je zeer moeilijk de voorwaarden voor een gekoppelde datasimkaart. Dat is net het probleem. Met de linkjes die u geeft kom ik er niet.
@GrietDJ schreef:Je begrijpt mijn specifieke probleemstelling niet.
Sorry daarvoor, het was wat moeilijk om uit uw tekst de concrete vragen en probleemstelling te halen.
@GrietDJ schreef:Soms kan je, bij Telenet ondermeer een tweede sim krijgen voor bvb je smartwatch, zodat je deze kan gebruiken met hetzelfde abonnement als dat van je smartphone.
Die extra sim is uitsluitend voor internet zeker? Het product dat je bij Orange hebt is daar inderdaad ideaal voor. In ONE en ONEup zit een datasim inbegrepen, dat is komt daar bij in de buurt (maar dan moet je dus al minstens mobiel + internet hebben bij Telenet)
@GrietDJ schreef:Telenet bied een tweede sim aan, onder bepaalde voorwaarden die mij onduidelijk zijn en enkel als microsim voor een smartwatch. Databundel is beperkt laatste keer dat ik keek.
Nee Telenet heeft 2 zaken. One Number voor smartwatches van Apple en Samsung met een eSIM (bij ONE, ONEup, WIGO (S), YUGO CONNECT en YUGO ALL-IN). Zij zijn (voor zover ik weet) de enige in België die dat aanbieden. Daarnaast kan je dus ook een datasim krijgen bij ONE of ONEup maar je kiest zelf waar je die voor gebruikt, bijvoorbeeld een MiFi router (router met simkaart), een laptop, smartwatch, ...
De databundel voor de ONE(up) datasim is 300 GB, daarna surf je verder tegen lagere snelheid.
@GrietDJ schreef:Bij tadaam staat het duidelijk aangegeven, bij andere vind je zeer moeilijk de voorwaarden voor een gekoppelde datasimkaart.
Dat komt volgens mij omdat bijna geen enkele provider dat aanbiedt. De meeste bieden wel een datasimkaart aan, maar die heeft dan een eigen limiet en is niet gekoppeld aan je mobiel abonnement.
In de mifi router van Tadaam heb je onbeperkt internet. Dat kan je gerust gebruiken voor om het even welke app.
Als je thuis goede ontvangst hebt, werkt dat prima. Je hebt drie tarieven. Het verschil tussen de drie tarieven zijn de snelheid en het aantal gelijktijdige Tadaam streams.Wil met drie gelijktijding naar een verschillend programma of strem uit het aanbod van Tadaam kijken, moet je het duurste nemen. Is het maar met twee dan kan de derde gerust een app van de één of andere zender gebruiken en ook kijken.
@GrietDJ schreef:Je begrijpt mijn specifieke probleemstelling niet.
Als wij al uw (elllenlange) posts in deze topic herlezen, is het inderdaad heel moeilijk te achterhalen wat jouw speciefiek probleem is:
Voor klachten over de Telenet service ben je hier aan het verkeerde adres, je kan je beter wenden tot juiste diensten ...
Of probeer in het vervolg uw klachtenposts en problemen in aparte topics te posten ...
Wat betreft uw probleem, kan je het best geholpen worden door een goede beschrijving van de probleemstelling:
PS
Je sprak in een van de vorige posts dat je "dig tv" hebt, en hiervoor 132€ per jaar betaalt. Dat is in principe onmogelijk.
Niets is natuurlijk onmogelijk , maar dan ben jij een grote uitzondering op de regel.