24767
netweters
|
152537
antwoorden
|
20717
vragen
|
Na mijn eerdere melding van problemen na update 4.15 (Melding 21/4/2019 01:19 ,etc...) ook nog maar eens melding maken van CS5600 op recente dagen en bv ook op 22/4/2019 9.00 hr :
Oproepen opgenomen programma's , keuze van het programma , er staan meerdere opnames ,
selecteer 1 van de opnames, speel af ( tot zover goed) , op einde terugknop , doe keuze wissen programma , in tegenstelling tot voordien wordt programma niet direct verwijderd uit de lijst , net bekeken programma blijft in de lijst staan maar nu met status BEKEKEN, druk nu op vuilbakje van de desbetreffende opname --> fout CS5600. Als je dan op ok drukt is de onpname wel gewist , en uit de lijst.
Hadden dit fenomeen niet in pre-4.15 tijdperk.
Dat is inderdaad gekomen met versie 4.15 en zou best verholpen worden, samen met de andere problemen van de laatste dagen. Het is in elk geval een algemeen probleem.
Groeten
Er zijn de verschillende problemen met de foutcodes van de laatste dagen die precies toch meer aanwezig zijn sinds de 4.15 update.
Ik heb sinds de 4.15 update ook nog het probleem dat mijn tv box na de eerste keer op te zetten onmiddelijk terug in stand by springt. Ik krijg het welkom scherm en dan gaat hij uit.
Als ik daarna opnieuw probeer lukt het wel.
Hier start de box ook in 2 keer op. Maar doet dat wel zelf. Hoelang wacht je om hem terug te starten?
In eco stand duurt het bij mij 15 sec om volledig op te starten.
@louishufk Ik wacht een 5tal seconden voor ik hem de tweede keer opgestart krijg.
Het vreemde is als ik hem de eerste keer opstart ik het welkomscherm krijg en dit springt dan na een aantal seconden uit, waardoor mijn tv dan ook in standby gaat.
Als ik de tv box dan terug opzet krijg ik wel onmiddelijk beeld.
Probeer eens opnieuw en laat hem eens rustig zijn gang gaan. Waarschijnlijk start hij na de eerste poging zelf terug op. Zoals beschreven, bij mij duurt het 15 sec en dat is wel langer dan bij de vorige versie.
Groeten
@louishufk Goedemorgen, ik heb het gisteren nog een aantal keer uitgeprobeerd.
Van zodra ik de tv box opzet krijg ik het welkom scherm, dit springt dan na een 5 tal seconden uit.
Op dat moment valt de tv box uit waardoor mijn tv ook in standby gaat.
Na een drietal minuten is de box nog nit opgestart, mijn tv toestel blijft gedurende heel die tijd in standby.
Pas nadat ik zelf op de afstandsbediening van de tv box duw start de box na een tweede poging op.
Dit probleem heb ik pas sinds de 4.15 update.
Goeie morgen
Ik ga ervan uit dat je de box al eens herstart hebt. Wat je nog eens kan proberen is: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/help-mijn-telenet-tv-box-werkt-niet-meer/
Dat lijkt meer voor de AB, maar proberen gaat mee.
Ik heb ook verder gezocht naar een manier om de box diep te resetten maar vind er niets van terug.
Misschien herinnert @Suzy zich daar nog iets van of weet ze de toetscombinatie nog terug te vinden. Het aan-uit springen bij het opstarten geeft wel een rare indruk. Ook hier.
Je kan natuurlijk nog bellen naar klantendienst, maar dit is zo specifiek dat er wel veel geluk nodig is om de juiste persoon te vinden.
Ik zoek in elk geval verder.
Groeten
@louishufk Dit zijn de zaken die ik al uitgeprobeerd heb:
Geen van beide geven resultaat.
Ik zie geen mogelijkheid om je op een goed spoor te helpen. Tenzij er nog iemand een idee heeft ga ik ervan uit dat je een ander toestel zal moeten krijgen.
Nog even een vraagje. Opstarten doe je dat uit ECO of normaal? Of heb je dat ook al gewisseld?
Groeten
@louishufk Ik start mijn tv box steeds op via de normale modus.
@Suzy Heeft het zin om dit probleem door te bellen naar Telenet? Ik vrees dat ze mij hier niet echt mee gaan voort kunnen helpen. Misschien bestaat de mogelijkheid om mijn huidige tv box in te ruilen voor een ander exemplaar?
@fieldoxide, heb eens snel bij iemand van de engineers gehoord en hij herkende dit probleem totaal niet. Kan je het eens uittesten in snelle start? Is het gedrag dan exact hetzelfde als in normale start?
@Suzy Ik ga dit straks even uitproberen, van zodra ik meer nieuws heb stuur ik het door.
@louishufk Als ik me niet vergis heb jij hetzelfde probleem?
Ik heb niet helemaal hetzelfde probleem. De box doet een beetje raar bij het opstarten, maar start wel op.
Bijkomend: ECO opstart zou 20 sec duren. Bij mij klaart hij het op 15sec. Dus alles OK?.?.
@dc2920, de CS5600 foutmelding die je krijgt met het verwijderen van opnames, is blijkbaar iets dat geweten is bij Telenet. De engineres konden de toename van deze foutmelding uit de rapporteringen afleiden. Meer info heb ik op dit moment niet, buiten dat het onderzocht wordt.