24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Hey iedereen,
Ik heb een tijdje geleden een vraag gesteld ivm tv box 1ste generatie. De algemene consensus was dat ik beter m’n box zou inwisselen. Dat is ondertussen gebeurd. Ik kreeg een gerefurbished exemplaar van de 2de generatie. Nu moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit serieus te wensen overlaat. Het beeld is niet scherp kleuren zijn gecrusht. Wat dat betreft was de 1ste generatie beter van beeld opbouw, zeker qua scherpte en kleuren. Alle kabels zijn ok en in orde, het verschil is frappant en zeer duidelijk. Iemand suggestie…? Wissel ik hem terug in? Zou de IPTV Box een oplossing zijn? Het is toch niet normaal dat ik er zelf zo moet achteraan lopen om dit in orde te krijgen. De kosten gaan omhoog maar de kwaliteit en dienstverlening nemen een serieuze duik naar beneden. Ben zeer teleurgesteld.
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: TV Box 2de generatie
Je kan eventueel terug gaan en die binnen doen en de IPTV box gaan vragen. Maar waarom heb je de eerste box dan binnen gedaan , om dit zelfde probleem ?
En je zegt de kabels zijn in orde maar als eens getest met een andere kabel of een andere poort om te zien of het ook daadwerkelijk daar niet aan ligt. Is makkelijk roepen ligt niet aan de kabels maar bij Telenet de tv box maar als je niks test weet je het niet.
Ik vraag me af waarom je van TV-box V1 naar V2 zou willen gaan?
Dat jij er zelf moet achteraan gaan om dit op te lossen lijkt me logisch. Jij hebt er toch zelf voor gekozen om over te schakelen naar de V2! Het is altijd hetzelfde. Het werkt niet zoals verwacht => het is de schuld van Telenet!
Als de kabels voor een goed beeld zorgden bij de V1 dan moeten deze toch ook goed zijn bij de V2?
Heb je dat probleem bij rechtstreeks kijken, of bij streamen (dus alles wat niet rechtstreeks kijken is)?
Bij rechtstreeks kijken zou er in elke geval geen verschil mogen zijn. Controleer toch eens of de HDMI-kabel zeer goed in de TV-Box staat en ook in de tv.
Heb je toegang tot een andere TV ?,om eens te vergelijken.
@patrick37 schreef:... maar wat is dan het probleem geweest bij de eerste box waardoor die omgeruild is ? Dat word ook nergens vermeld.
Dus….
1Mijn tv is een XR555A95LOled het topsegment van de Sony Oled tv’s.
2Alle kabels zijn gecheckt en op een andere tv gecontroleerd.
3Op de AppleTV4K is alles perfect en een lust voor het oog.
4De Telenet tvbox v2 is ondermaats en dan druk ik me beleefd uit. Er waren een paar zenders die er met kop en nek uitstaken qua beeldkwaliteit…zoals BBC First, NPO 1,2,3, National Geo…het lijkt wel of het signaal langzaam wordt dichtgedraaid. We zijn 2024 en de kwaliteit gaat er niet op vooruit.
5Als je een “nieuwe” tvbox installeert neemt ie automatisch de vorige instelling over, en ja dat is gedubbelcheckt.
Dag Patrick,
Probleem met tvbox v1 was dat het beeld bevriest en geluid niet synchroon was. Dat is nu niet meer met v2 mr de beeldkwaliteit is abominabel. De bekabeling is gecontroleerd op een andere tv en die waren ok. Begrijp ook niet echt hoe een ketel opeens “slecht” kan worden. Bedankt voor je tijd en moeite. 😉
@Jo77 Bizar want de zenders dat je benoemt zijn net de mindere kwaliteit zenders,
heb je geen beter beeld op VRT1 canvas en VTM??
die zijn qua beeld beter normaal, die krijgen meer bitrate om het beeld beter te verwerken, de vraag is dan ook, hoe staat de tv box ingesteld, staat deze op 1080i ingesteld zoals de meeste zenders de beeldkwaliteit door geeft zodat je tv de verwerking doet of staat deze op 4K instellingen zodat de tv box de verwerking doet.
ook beeldverbeteraars mogen niet aanstaan op de tv, dat verminkt ook de beeldkwaliteit.
Hey Master Magic,
beeldverbeteraars zijn uiteraard uitgeschakeld , tvbox staat op automatisch zoals aanbevolen, niet op 4K
Volgens de info dat ik heb betekent de instelling "auto" in uw geval hetzelfde als 4K omdat je een 4K TV hebt.
Volgens mij kan je beter 1080i instellen omdat de meeste zenders op de kabel 1080i zijn. Er zijn nog enkele zenders in SD en een paar duitse zenders in 720p, voor deze zenders is er dan een dubbele upscale. De box verhoogd dan de resolutie van SD of 720p naar 1080i en de TV naar 4K. Voor de zenders in 1080i doet de box niets en doet enkel de TV een upscale naar 4K.
Dag Janneke,
1080i is niet beschikbaar 1080P wel…zal eens proberen en je laten weten wat het resultaat is, Thanks 👍