Beantwoorden
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TV-app inlogscherm toont geen onderscheid CI+ of TV-box

Ik heb thuis een TV-box en een 3-tal CI+ modules. Al deze hardware produkten werken goed.

Als ik mij echter in de TV-app wil inloggen (web of Google-TV) wordt mij gevraagd een digitale lijn te kiezen. In dit overzicht kan ik niet zien welke bij de TV-box hoort. Kiest ik niet de juiste, dan zie ik mijn opnames en kijk-historie niet. Ik moet mij dan uitloggen en een andere lijn proberen. Helaas is de volgorder ook niet altijd gelijk. Ik kan dus niet zeggen ik neem altijd de tweede optie.

@Suzy, zou je dit eens intern kunnen aangeven? Het zou helpen als er bijvoorbeeld zou staan "TV-box / het basisaanbod"

Alvast dank.

Screenshot from 2023-02-16 14-19-07.png


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
10 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-app inlogscherm toont geen onderscheid CI+ of TV-box

bij mij zie ik ook geen onderscheid tussen de CI en de digicorder lijnen. De laatste dagen staat de digicorders lijn altijd als eerste. Mijn 2 digicorders staan op 1 DTV lijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-app inlogscherm toont geen onderscheid CI+ of TV-box

Bij mij ook niet, ik heb 2 CI+ en een Digicorder. En soms is dat gokken om de juiste te pakken te krijgen.

@SuzyGebruikers met meerder TV lijnen kunnen de juiste lijn niet zien. Het heeft volgens mij geen zin om de keuze te bieden van meerdere lijnen als er daar tussen een Digicorder zit of een TV-Box. In mijn geval enkel bij gok keuze van de lijn van de Digicorder heb ik de volledige functionaliteiet. Bij keuze van een lijn met CI+ heb ik uiteraard helemaal geen opnames.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TV-app inlogscherm toont geen onderscheid CI+ of TV-box

Inderdad, het heeft eigenlijk helemaal geen zin de digitale lijnen van de CI+  module(n) te tonen. Met de TV-app wil je immers altijd inloggen op de lijn die verbonden is met de TV-box of de digibox/corder.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

TV-app inlogscherm toont geen onderscheid CI+ of TV-box

Terechte feedback, @Arnie . Ik heb deze intern doorgegeven.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-app inlogscherm toont geen onderscheid CI+ of TV-box

Dit heeft wel zin voor iemand die enkel een CI kaartje heeft en telenetTV APP wil gebruiken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TV-app inlogscherm toont geen onderscheid CI+ of TV-box


@Janneke_Dust  schreef:

Dit heeft wel zin voor iemand die enkel een CI kaartje heeft en telenetTV APP wil gebruiken.


Dat is inderdaad correct. Enkel wanneer de abonnee enkel maar CI kaartje(s) heeft (geen TV-box of digibox/corder) zal hij die wel moeten zien; het is dan voldoen één enkele lijn te tonen, zelfs indien meerdere CI kaartjes.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

TV-app inlogscherm toont geen onderscheid CI+ of TV-box

Onze collega's zijn zich bewust van de onduidelijkheid. De reden hierachter is dat de app achterliggend op basis van je tv-lijnen werkt en niet op basis van je klantennummer. 

 


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-app inlogscherm toont geen onderscheid CI+ of TV-box

In het begin stond er nog de DTV lijn met nummer en zo kon de klant nog zelf op zoek gaan naar de juiste lijn. Nu moetde klant vogelpik spelen.

De colegas pogen je met een kluitje in het riet te sturen. 

Als ze vroeger de DTV lijnnummer konden weergeven dan kan dit nu ook nog. Daar de klant dan in "Mijn telenet" de juiste lijnnumer kon zouken dan kunnen de programeurs dat ook.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-app inlogscherm toont geen onderscheid CI+ of TV-box

Kan je dan aan je collega's vragen om het lijnnummer te tonen in de plaats van het adres? Of beiden (want er zijn ook klanten met lijnen op meer dan één adres).

Voor de meesten zal het laagste lijnnummer het goede nummer zijn om op in te loggen.

 

Edit @Janneke_Dust  pas na het posten gezien dat je juist hetzelfde zegt. Vermits de herhaling de basis is van het onderwijs kan ik mijn tekst gerust laten staan.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-app inlogscherm toont geen onderscheid CI+ of TV-box

Merk dat hier niemand van het community-team meer op terug is gekomen, maar dit werd een tijdje geleden verbeterd.
Nu kan je duidelijker zien welke "DTV-lijn" je precies aanduidt, handig voor zij die decoders combineren met CI+. 

Je ziet het als volgt:

Lijnnummer (type decoder)
Adres

Suzy_0-1686327561964.png

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes