Beantwoorden
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

TV-box aanschaffen

Dag iedereen,

 

De digicorder van mijn moeder was stuk. Nu wouden we deze vervangen door een TV Box. Maar nergens te vinden of te bestellen. Iemand @Suzy een idee wanneer dit opnieuw kan?

0 Likes
28 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box aanschaffen

@m-jan20 wat ga je dan doen als de stock op geraakt, er is geen nieuwe aanvoer van tv box, daarom dat enkel nieuwe klanten deze krijgen, die zijn veel lager in aantallen dan bestaande klanten, zo gaat die stock snel op zijn.

eens zal die stock ook opgeraken als er geen nieuwe aanvoer meer is uit de landen zoals Japan of China (weet niet juist van waar ze komen).

in andere landen waar deze box wordt gebruikt is dezelfde problemen.

spijtig voor wie die wilt maar als het nu zo is dan is het zo hé 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-box aanschaffen

Meer stock bestellen, bijvoorbeeld  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box aanschaffen

@m-jan20 maar als ze in dat land geen uitvoer doen van deze box omdat onderdelen misschien ook niet voor handen zijn omdat deze van andere landen komen dan kunnen ze geen stock aanvullen hé 😉 

is allemaal niet zo simpel met de uit en in voer rechten vanuit rode landen vrees ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
EricDeschuyter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

TV-box aanschaffen

Ik heb een orange abo en daar krijgen vaste klanten goodies, ook omdat je al jaren klant bent. Het is enkel maar hoe telenet naar zijn bestaande klanten kijkt. En ik weet dat julle geen Telenet medewerkers zijn. 

 

0 Likes
EricDeschuyter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

TV-box aanschaffen

Ook hier zelfde verhaal. Klant eerste uur. Ook ik overweeg over te stappen. Bestaande klanten zijn voor hen duidelijk mindrer waard, dat is duidelijk. Een heel verschil met orange waar ik een smartfoonabo heb. 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-box aanschaffen


@Master-Magic  schreef:

is allemaal niet zo simpel met de uit en in voer rechten vanuit rode landen vrees ik.


Is gewoon opmerkelijk dat bijvoorbeeld Apple wereldwijze release kan doen van nieuwe iPhones, MacBooks, ... zonder enige problemen. Maar een paar duizend TV Boxen naar hier halen lukt dan niet..... ik weet ook wel dat Telenet dit niet expres doet. 

 

Het duurt nu echter al +/- een jaar dat klanten die makkelijk €130/maand betalen, te horen krijgen dat ze bij het oude systeem moeten blijven (of zoals hierboven zelfs moeten betalen om terug oude technologie binnen te halen) gewoon omdat Telenet het verkiest nieuwe klanten voorrang te geven. Kan gewoon niet, in mijn ogen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box aanschaffen

@m-jan20 je zegt gemakkelijk, heb ook een nieuwe iPhone dat ik heb besteld, ging zaterdag binnenkomen, niks van gehoord, zal geen stock meer zijn vrees ik, 

die hebben zelf een beperkte stock in alle shops van de apple iPhone's en van de MacBook is dat ook zo, ze geven eerst een beperkte voorraad, is er meer vraag naar maken ze erbij en leveren ze die dan tot op een bepaald punt dat er meer productie is omdat er veel meer vraag naar is.

heb zelf optie gemeld aan de shop dat de kleur bijzaak is als ik maar een 128GB model heb.

ga morgen of dinsdag nog eens langs gaan hoe het zit met m'n iPhone.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-box aanschaffen

@Master-Magicbedoel je bij Telenet? 

want bij coolblue, bol.com, Amazon, fnac, mediamarkt en Apple zelf is quasi alles gewoon beschikbaar hoor 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box aanschaffen

@m-jan20 neen bij die andere provider in het oranje 😉 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-box aanschaffen

Telecom providers en voorraden, geen goede combinatie 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-box aanschaffen


@klive  schreef:

Bij mij idem dito.

 

Digicorder (AD2100) op de kamer van de oudste zoon defect. 

 

In de winkel gevraagd naar TV box. Was nog altijd niet beschikbaar. De AD 2100 evenmin. Dus maar 35 euro betaald voor AD2200 terwijl we zo vlug mogelijk naar TV box willen omschakelen.

 

 


 

Als een gehuurde AD2100 stuk is, en er is geen huur toestel AD2100 voorradig, dan mogen ze je geen 35 euro aanrekenen voor de AD2200. Iets anders is het als een AD2100 wel voorradig is en je expliciet kiest voor een AD2200.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

TV-box aanschaffen

Ik heb het ver gehad met Telenet. Met Speedboost en nog wat opties voor vaste tel. elke maand 160 euro aan kosten. 

De service die je daarvoor in de plaats krijgt staat niet meer in proportie tot wat je betaalt. 

 

Dus als hier Proximus fiber passeert binnen enkele maanden, ga ik me eens informeren in een Proximus winkel. Deze namiddag al ... 

 

Over die 30 euro heb ik een klacht ingediend, de klantenservice zegt ook dat ze dit bedrag moeten crediteren. Ik wacht af ...

 

Bovendien heeft een buur van mijn vader een all-in fiber abo bij Px en komt hij met een 1000mbps down en 100 up nog goedkoper uit dan ikzelf. Dus die 100 Mbps up is ook iets waar TN de duimen moet voor leggen.  

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box aanschaffen


@klive  schreef:

Bij mij idem dito.

 

Digicorder (AD2100) op de kamer van de oudste zoon defect. 

 

In de winkel gevraagd naar TV box. Was nog altijd niet beschikbaar. De AD 2100 evenmin. Dus maar 35 euro betaald voor AD2200 terwijl we zo vlug mogelijk naar TV box willen omschakelen.

Dus je gehuurde Digicorder is defect en je moet 35 euro betalen voor een vervangtoestel? Dat klopt niet. Je schrijft "Dus maar 35 euro betaald", bedoel je hiermee dat je effectief betaald hebt of dat de medewerker je gezegd heeft dat je dit zal moeten betalen?

In het eerste geval is er iets gebeurt volledig in strijd met de regels van Telenet. In het tweede geval moet je afwachten tot je de rekening van Telenet krijgt. Als er effectief 35 euro aangerekend wordt dan is dat in strijd met de regels van Telenet.

Bij effectieve betaling dien je onmiddellijk een klacht in bij Telenet, zo ook als het bedrag effectief aangerekend wordt.

 

 

klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

TV-box aanschaffen

Dank voor de reactie !

 

Ik heb voorlopig mijn maandelijkse rekening betaald -35€ en een klacht ingediend ... Voorlopig geen reactie maar ja, de klantendienst bij TN is nu ook niet meer wat het geweest is.