Beantwoorden
yannick1990
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

Dag allemaal,

 

ik heb het volgende probleem. 

Sinds de overschakeling naar de Telenet box loopt na 5 minuten kijken het geluid niet meer synchroon via mijn Phillips soundbar. Zowel via de HDMI in de tv als de optische kabel rechtstreeks in de box. Ik heb alle geluidsinstellingen nagekeken , alles een keer op en af gezet van extra functies als 5.1 maar tevergeefs. Onze oude Digibox terug aangesloten , geen issues. Met de PS5 ook geen issues. Speel ik het geluid rechtstreeks uit de tv ook geen issues. Maar met de soundbar dus wel. Hopelijk iemand hier die een oplossing weet!

 

zo niet zou ik graag terug naar mijn oude digicorder willen (die nu gedeactiveerd is)

 

Alvast bedankt

Yannick

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Tv box / Audio niet synchroon

Tags (2)
0 Likes
13 reacties
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

Als het inderdaad alleen voorkomt met de TV-box zoals u zegt zou u best eens kunnen proberen de TV-box te resetten, en als dit niet helpt de TV-box omruilen voor een andere in de winkel, normaal is dit gratis indien de TV-box echt een defect heeft.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

@yannick1990   Heb je ook al Dolby Audio uitgezet bij de instellingen (Beeld en geluid) bij de tvbox?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tjappe1
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Sonos Beam.   Enige oplossing was om in de tv box Dolby Audio uit te zetten.  Maar daarvoor koop je natuurlijk geen soundbar.    Ik heb de Sonos retour gestuurd en heb nu een soundbar van LG.   Daar heb ik het probleem niet.

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

Hier ook geen issue met tv-box en een samsung soundbar ( verbonden via eArc hdmi ) .

0 Likes
yannick1990
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

Hallo,

 

Yes de 5.1 settings aangepast , met de delay wat geprobeerd op de box en de soundbar, andere HDMI kabel, tv settings aangepast

0 Likes
yannick1990
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

Hallo,

 

ja daar las ik al wat over maar zelfs met 5.1 uit blijft dit problemen geven…

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

@yannick1990 

Controleer of de functie Vertraging audio-uitgang in [Setup] > TV settings > Sound> [Audio out delay] (Vertrag. audio-uitg.) is ingesteld op On. Deze functie vertraagt de digitale audio-uitvoer van de 'DIGITAL AUDIO OUT'- en 'HDMI1 ARC'-aansluitingen van de TV naar het HCS.

Als de vertraging niet optimaal is, kan je de instelling voor de vertraging van de audio-uitvoer wijzigen via [Setup] > TV settings > Sound > [Audio out offset] (Verschuiving geluid uit). Je kan deze instelling niet selecteren als [Audio out delay] (Vertrag. audio-uitg.) niet is ingeschakeld.

Door dit verschil in verwerkingstijd kan het voorkomen dat uw home cinema-systeem het geluid laat horen voordat het beeld op uw TV verschijnt.

Sommige home cinema-systemen zijn uitgerust met een audiovertragingsfunctie ('audio delay','Lipsync' of 'audiosync'), waarmee het audiosignaal wordt vertraagd ter compensatie van dit verschil in verwerkingstijd.

Het is het proberen waard natuurlijk. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

@kristofDW

@yannick1990  geeft aan dat het probleem zich zichtbaar is na 5 min.

Jouw suggestie configureert een fixed offset op basis het lipsync verschil tussen beeld en geluid, maar dat gaat hier dus niet helpen.

 

Je gebruikt best een soundbar die eARC ondersteunt. Lipsync is standaard mee ingebouwd in eARC (niet in de gewone ARC). En gebruik dan best ook niet de optische kabel, want dan sluit je lipsync uit.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

@Steven-E Dit heeft te maken met uw buffering en kan dus na 5 minuten optreden. 

Hetgeen het ook kan zijn is de opstartvolgorde van uw toestellen.

Eerst de TV aanzetten en nadien de rest helpt dat niet ? 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

Er wordt hier toch niet gebuffered?  Lipsync problemen beginnen klein en worden groter naarmate er meer tijd verstrijkt, bijv 5 minuten.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

Ik begrijp een beetje wat je bedoelt. Ik ben ook van mening dat er iets niet goed loopt met de Telenet TV Box op audio gebied. Veel mensen valt het zelfs niet op tot je hen erop wijst.

 

Ik heb het vooral wanneer er effectief een Dolby Digital 5.1 signaal wordt afgespeeld. (Zie: https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/TV-Box-en-lip-sync-problemen/m-p/130689)

 

Voorlopig is de oplossing om in je TV settings in te stellen dat het geluid moet doorgegeven worden (pass through). Op die manier verwerkt je TV in principe niet (sommige merken doen het weer wel, jawel de Philips TV's 😡) het audio signaal en stuurt deze rechtstreeks door naar je Sonos Beam. Je Beam verwerkt deze en je zal een beter resultaat krijgen.

 

Je Telenet TV Box hoeft helemaal niet aangesloten te zijn op een eARC aansluiting voor de zogenaamde "Auto Lip Sync". De TV Box ondersteunt dit helemaal niet. Hou je eARC aansluitingen voor je soundbar en game consoles want meestal heb je er maar een beperkt aantal van.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar


@BillyX  schreef:

 

Voorlopig is de oplossing om in je TV settings in te stellen dat het geluid moet doorgegeven worden (pass through). Op die manier verwerkt je TV in principe niet (sommige merken doen het weer wel, jawel de Philips TV's 😡) het audio signaal en stuurt deze rechtstreeks door naar je Sonos Beam. Je Beam verwerkt deze en je zal een beter resultaat krijgen.

 


Akkoord, dat is sowieso de beste oplossing.  Deze optie wordt vaak ook "bitstream" genoemd.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tt4403
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

TV-box audio na 5' niet synchroon via Philips soundbar

Als je ook een Philips tv hebt moet je bij uitvoer 'meerkanaals bypass' selecteren. Op enkel 'meerkanaals' had ik ook last van vertraging.

0 Likes