Beantwoorden
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

TV-box doet plots vreemd met opnames

Gisterenavond deed onze box vreemde dingen. Eerst begon hij te bufferen toen ik een opname van zondag wou bekijken,daarna kwam het bericht dat mijn internetverbinding slecht was en de uitzending niet kon afgespeeld worden. Op pauze zetten hielp niet, alsmaar bufferen.

Er is aan de installatie niets veranderd,de box is met een kabel verbonden met de modem.

Daarna vertrekkende vanuit mijn tv en dan maar andere opname genomen keerde de Box niet terug naar mijn tv als ik op de terug toets drukte,ik kwam gewoon in de live tv terecht en moest dus terug via menu naar mijn tv.

Als klap op de vuurpijl miste ik een stuk van 10 minuten van een opgenomen programma hoewel de lijn achter het programma geen onderbreking vertoonde en het een geprogrammeerde opname was van VTM.

Graag verneem ik of er nog mensen zijn die deze zaken herkennen.

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-box doet plots vreemd met opnames

Ik heb hier al een paar keer gelezen dat de servers voor opnames & terugkijk-tv op zondagavond wel eens overbelast kunnen zijn, misschien is het daardoor dat de opname van zondagavond niet goed is opgenomen in de cloud. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

TV-box doet plots vreemd met opnames

Het bufferen heb ik niet meer gehad,maar na het bekijken van een opgenomen uitzending van é é n keert de box niet terug naar mijn tv.Ik moet dus iedere keer zelf terug via home naar mijn opnames.

Vreemd dat dit enkel op é é n gebeurt.

Verder word ik gek van het geklooi met de instelling van de audio delay,soms moet die op 0,dan eens op -10 maar ook soms op -20 in dezelfde uitzending.Dit probleem is ontstaan de dag van de update naar de laatste softwware 4.18, voordien nooit  iets gemerkt.

Sinds het nieuwe tv seizoen gestart is moet ik ook bij elk programma dat opgenomen is en ik ga bekijken 5 minuten en meer doorspoelen daar waar voordien de programma's direct begonnen.

Het geluid gaat ook alsmaar achteruit, moet elke dag het volume harder zetten wil ik iets verstaan, en mijn gehoor is niets mis mee.

Is er dan niemand die dezelfde problemen ervaart?

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

TV-box doet plots vreemd met opnames

Ondertussen is er bij Telenet een dossier geopend  nadat een harde reset geen soelaas bra cht.

Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

TV-box doet plots vreemd met opnames

Gisteren na nog meer problemen die konden vastgesteld worden maar waar geen oplossing voor was een nieuwe box gaan halen. Eens aangesloten en bijgewerkt de melding "

Sorry dit gaat even niet , contacteer ons. Na 10 minuten in dacht was het antwoord dat ik om een nieuwe modem moest.

Hopelijk gaat mijn lijdensweg dan opgelost zijn!

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-box doet plots vreemd met opnames

@Silverwing we hopen met je mee! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

TV-box doet plots vreemd met opnames

Het was ijdele hoop blijkt nu.De nieuwe box vertoont al direct hetzelfde probleem met de back toets.Ik ben er wel achter gekomen dat het te maken heeft met het ondertitel profiel,als dat gebruikt word keert de box sowieso naar live tv ipv mijn tv.Door de nieuwe modem kan ik nu niet in mijn Telenet om het wachtwoord van de WiFi aan te passen en andere zaken met betrekking tot het thuisnetwerk,het zou binnen de 24u opgelost zijn,maar toen ik deze middag na 24u wachten belde zat alles bij Telenet zelf geblokkeerd omdat ze dachten dat het de box was die niet werkte. De "achterliggende" dienst had over de back toets enkele vragen in het dossier staan, maar ik heb ze niet gekregen.Ze lopen daar kwa verstand ook achter lijkt mij.Diegene die ik als "technische dienst" aan de lijn krijg snappen het allemaal en vinden het allemaal zeer vreemd en jammer dat ik niet gecontacteerd word met de vragen van de "achterliggende dienst".De "technische dienst" mensen lezen mij voor wat ze in het dossier allemaal ingezet hebben en dat is echt wel duidelijk geformuleerd.Waarom de "achterliggende" dienst" het nog steeds niet snapt is een raadsel.Ik ga ze ter plaatse uitnodigen zodat ze met eigen ogen kunnen zien wat er juist scheelt.Hopelijk komt er dan schot in de zaak.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box doet plots vreemd met opnames

@Silverwing 

Problemen met de modem kunnen ze uiteraard alleen bij Telenet oplossen.

Wat betreft ondertiteling. Teletekst ligt over uw scherm over het programma dat je bekijkt. Voor je iets aan dat programma kan doen moet je eerst die teletextlaag eraf halen. Dat doe je met de back toets.

Vanaf dat ogenblik zou alles terug normaal moeten werken.

Hopelijk heb ik je niet verveeld met een uitleg die je al lang wist.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

TV-box doet plots vreemd met opnames

We hebben alle opties die mogelijk waren getest,eerst ondertitel profiel terug naar normaal profiel zetten en dan de back toets pas indrukken.Direct de back toets gebruiken,resultaat is steeds dat de box direct naar live tv schakelt ipv naar mijn tv.Dat kan je moeilijk normaal noemen.

Naar mijn idee moet men eerst alle instellingen in de cloud wissen zodat ik echt met een nieuwe box aan de slag kan, vermits een nieuwe box dezelfde fouten maakt zal het niet aan de hardware gelegen zijn denk ik.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box doet plots vreemd met opnames

@Silverwing alle instellingen van de eerste box worden bij een 2de box en verder ook overgenomen omdat de instellingen in de cloud worden opgeslagen, daardoor merk je dezelfde problemen vrees ik.

of het mogelijk is de instellingen te wissen bij telenet is nog de vraag, best eens bellen naar de technische dienst van telenet en dit bespreken.

hoop dat uw problemen zo worden opgelost.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

TV-box doet plots vreemd met opnames

En de story vervolgt met nog een nieuwtje. Mijn tv box speelt het klaar om een uitzending die pas 2 dagen later word uitgezonden reeds in de lijst van opgenomen programma's te plaatsen, met de datum in de toekomst er netjes voor!Na een zoveelste telefoon naar de technische dienst en 3x resetten (dat is het enige dat ze kunnen) blijft het programma doodleuk staan.Er word iets gezegd over de WiFi die slecht ontvangen word door de box terwijl die via de kabel is aangesloten!Plots word ik doorgeschakeld met een echte technieker die mij verteld dat alle vorige klachten afgesloten zijn omdat ze niet reproduceerbaar waren in hun testlabo.Ze hadden nog enkele vragen voor mij maar vonden het niet nodig ze te stellen.Er word nogmaals een nieuw dossier aangemaakt.Op mijn vraag of de instellingen alleen niet gereset kunnen worden moet de technieker het antwoord schuldig blijven.De man verteld me ook dat ik dan toch niet alleen zou zijn met mijn problemen, er zou weet zijn van nog enkele gevallen war de box raar blijft doen en waar men maar niet vind wat de oorzaak is.

Vandaag ontvang ik een mail van Telenet met een link naar de gebruiksaanwijzing van de afstandsbediening als antwoord op de vraag die ik stelde aan de klantendienst.

Ik krijg ondertussen alle kleuren van de regenboog.Zal ik dan maar naar Orange stappen?

0 Likes