42002
netweters
|
18486
gesprekken
|
19975
vragen
|
werkt de tv box al naar behoren ?
zijn er nog problemen die niet opgelost zijn ?
was van plan om deze vandaag te bestellen, maar na alles wat ik hier lees, denk ik dat ik beter nog wat wacht.
vooral wat opnemen betreft heb ik geen vertrouwen, met de digicorder stel ik altijd in dat ie 20 minuten langer opneemt. zo te lezen kan dit niet met de tv box, met dus het risico dat je een stuk opname mist, als eerdere programma's op de zender uitlopen
lees ook dat je soms je opnames niet kan bekijken.
en hoeveel uren kan je nu eigenlijk opnemen, volgens telenet 100 uur, maar sommige spreken van 200 uur.
kan je de zendernummering instellen volgens eigen keuze, zoals bij de digicorder mogelijk is ?
graag wat info
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: is het al de moeite waard om de tv box aan te schaffen
De TV box is super en werkt zeer stabiel!
Er zijn eigenlijk geen kritische problemen die nog moeten worden opgelost.
In de changelog (zoals deze bijv) zie je een lijst van huidge issues, maar dat zijn eigenlijk maar kleine zaken.
Moest elke fabrikant zijn lijst met problemen zo transparent publiceren, en de klant zou op die lijst voortgaan: er zou niet veel meer gekocht worden.
De tv box heeft mij aangenaam verrast,en kan het aanbevelen.
Tijd instelling is wel een punt dat zou moeten worden nagekeken,maar heb nog geen opname
eindes moeten missen.Is wel zo dat opnames maar een jaar kunnen bekeken worden,(op de digicorder,stonden er
drie jaar).
Hoeveel uren opnames weet ik niet.
Zendernummering doe je via profiles,heel simpel.
Er zijn kleine details ambetant, maar dat is voor een dit en een ander dat.
Waar je wel moet voor opletten ,is je modem nog goed en gaat het activeren
vlot ,bij mij niet ,fouten bij de de winkel,en zoals gewoonlijk de schitterende klantendienst.
Vriend heeft me geholpen via de achterliggende (technischedienst),toch driedagen
geen tv(winkel fout) en geen tv of internet(klantendienst).
heb vorig jaar nog een nieuwe modem ontvangen, een witte, eurodisc 3.0 (CH7465LG-TV)
amai, konden ze dan niet direct het laatste model leveren, had een mail ontvangen dat mijn modem veroudert was en gratis een nieuwe kon aanvragen.
Je modem is verouderd en moet vervangen worden. Wees gerust, je kan meteen gratis een nieuwe aanvragen. Zo blijf je ook in de toekomst zorgeloos verbonden! | ||||||||||||
|
@cercle De Tv box is zeker een aanrader. Je moet alleen weten, als je geen internet hebt, heb je ook geen tv 😉 want de opnames komen via internet binnen.
Eerlijk gezegd, ik gebruik meer de Telenet Tv app op mijn chromecast tv dan de tv box zelf.
De Tv box is zeker wel goed maar omdat ik meerdere apps op mijn chromecast tv heb staan is het gemakkelijker dat alles centraal staat.
Op je TV box kan je ook enkele apps gebruiken maar ook niet allemaal, vandaar de keuze.
In de slaapkamer staat de Tv box wel, maar deze gebruiken we alleen maar om eventjes tv te kijken of opgenomen content te bekijken, dus niet zozeer voor films, dan werkt dit prima. Iedereen zijn keuze natuurlijk, maar de tv box vind ik zeer leuk werken en is ook snel als je dit vergelijkt met de digicorder van voordien.
Om nog een voordeel aan te geven, de opnames staan in de cloud, dus als ooit je tv box defect is, moet je gewoon een nieuwe gaan halen en heb je alle oude opnames nog.
Veel succes met je keuze 😉
heb alles bij telenet (one for 1)
lees dat je ook naar opgenomen content kijkt, bij de tv box kan je niet instellen om de opname bv 15 minuten langer te laten opnemen. ik doe het altijd met 20 minuten
vooral op canvas en vtm 5 als er darts wordt uitgezonden, lopen de programma's uit. had in een andere post wel gelezen dat opnames via de cloud automatisch langer opgenomen worden, als de info van de zenders doorgegeven is, zodat de uitzending volledig opgenomen is, klopt dit ? zoniet, ben je eigenlijk haast verplicht om het programma dat na je opname komt ook op te nemen.
en qua zendernummering op de tv gids, gezien ik alleen ben, heb ik geen profiel nodig, kan je dan zoals op de digicorder de zendernummers instellen naar persoonlijke voorkeur. en houdt de tv box daar dan ook rekening mee bij opnemen. bv vrt staat staat standaard op 2, als ik die op 1 zet en een programma wil opnemen op vrt, gaat de tv box dan net zoals de digicorder doet, daadwerkelijk het programma van de zender die op nr 1 staat opnemen, of denkt die dat vrt nog op nr 2 staat en neemt ie daardoor het verkeerde programma op
ik zou liefst mijn zendernummering instellen zoals ik het al jaren gewoon ben
Mijn voornaamste frustratie met de TV-box zijn de opnames. Zo nu en dan lukt het niet om opnames te bekijken (of haperen ze) omdat het netwerk overbelast is. Soms is het weken aan een stuk goed, en dan een paar dagen slecht. Voor de rest weinig op aan te merken. Ook is de kwaliteit van verschillende opnames minder dan bij live kijken, lagere resolutie en/of compressie.
Anderzijds frustreert het me niet genoeg om naar een Telenet-winkel te lopen en een Digicorder te gaan halen.
@cercle schreef:lees dat je ook naar opgenomen content kijkt, bij de tv box kan je niet instellen om de opname bv 15 minuten langer te laten opnemen. ik doe het altijd met 20 minuten
vooral op canvas en vtm 5 als er darts wordt uitgezonden, lopen de programma's uit. had in een andere post wel gelezen dat opnames via de cloud automatisch langer opgenomen worden, als de info van de zenders doorgegeven is, zodat de uitzending volledig opgenomen is, klopt dit ? zoniet, ben je eigenlijk haast verplicht om het programma dat na je opname komt ook op te nemen.
Dat gaat niet, maar voor het merendeel van de opnames (vooral van de Vlaamse zenders) loopt de tijd inderdaad correct zelfs als ze afwijken van de TV-gids.
@cercle schreef:en qua zendernummering op de tv gids, gezien ik alleen ben, heb ik geen profiel nodig, kan je dan zoals op de digicorder de zendernummers instellen naar persoonlijke voorkeur. en houdt de tv box daar dan ook rekening mee bij opnemen. bv vrt staat staat standaard op 2, als ik die op 1 zet en een programma wil opnemen op vrt, gaat de tv box dan net zoals de digicorder doet, daadwerkelijk het programma van de zender die op nr 1 staat opnemen, of denkt die dat vrt nog op nr 2 staat en neemt ie daardoor het verkeerde programma op
ik zou liefst mijn zendernummering instellen zoals ik het al jaren gewoon ben
De zendernummering kan je niet aanpassen zonder een profiel te maken. Hoe profielen maken voor de Telenet TV-box?
Opnames staan los van de zendernummering, je neemt immers een specifiek programma op geen zender.
van de opnames had ik het net hier gelezen : https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Beeldkwaliteit-opnames-TV-box/td-p/15082...
2 jaar later dus nog niet echt opgelost. en hoe meer er de tv box nemen hoe slechter het zal worden.
ik kijk veel sport, als er dan 2 uitzendingen zijn die ik wil zien, kijk ik er 1 live en 1 uitgesteld (indien mogelijk) anders opgenomen, maar bij sommige sporten (formule 1, moto gp, skispringen) heb je kans dat de uitzending uitloopt. (formule 1 is vorig jaar een keer 2 uur uitgelopen), die stel ik op de digicorder dan in om 3 uur langer op te nemen. met de tv box wordt dit dus een probleem, en correct lopen zal hier niet van toepassing zijn als het zolang uitloopt. of ik moet er playsports bijnemen wat dan weer extra kosten met zich meebrengt
ps. formule 1 kijk ik via tipik, (rtbf2) daar heb je wel terugkijk tv, maar niet voor elk programma, wel voor formule1, maar programma daarna soms niet, dus daarom dat ik het opneem.
wordt moeilijk om te beslissen wat ik nu moet doen, lees goeie dingen, en slechte dingen. wordt het in de toekomst beter of niet ?
Heb in de begin dat de tv box uit kwam deze direct genomen en was er direct tevreden van. Hier komt geen digicorder meer in huis want de tv box vindt ik vele malen beter. Heb een kleine compacte nu gekregen tov een digicorder neemt deze weinig plaats in beslag.
Over de opnames kan ik weinig zeggen aangezien ik niks opneem en hier alles via terug kijk tv gaat , maar je kan tot 200 uur opnemen. Alle opnames gebeuren ook in de cloud dus moest je ooit de tv box moeten vervangen en je hebt een andere er voor in de plaats je opnames zijn niet weg. Als je een digicorder vervangt waar je opnames op hebt staan dan zijn je opnames wel weg die heb je dan ook niet meer terug.
Wat betreft de issues of de 'problemen' ervaar ik zelf niet. Je gaat altijd merken dat de negatieve dingen naar boven komen maar je zal nooit direct altijd de positieve dingen lezen. Maar ben er van overtuigd dat Telenet hard werkt achter de schermen om ook deze fouten en 'problemen' op te lossen. Zoals hier ook al vermeld als men enkel van de negatieve dingen uit gaat dan koopt of neemt niemand nog iets.
problemen met beeldkwaliteit zal waarschijnlijk ook wel deels verschillen van woonplaats tot woonplaats
terugkijk tv op zenders van vtm en play, begin ik niet aan, zit ik de ganse avond reclame te bekijken
zijn wel juist de zenders waar ik veel series van opneem 😞
zal het er dan maar op wagen
Opnames staan los van de zendernummering, je neemt immers een specifiek programma op geen zender
heb met de digicorder al meegemaakt dat als telenet de zendernummering aanpast, ik de opnames ook moet aanpassen
neem nu dat ik homeandaway opneem op vtm 2, die op nummer 5 staat bij mij, en telenet zet vtm 2 op nummer 6, de digicorder
wel op het juiste uur start met opnemen, maar niet van vtm 2, maar van de zender die in de plaats gekomen is op nummer 5