41891
netweters
|
18400
gesprekken
|
19887
vragen
|
Ik heb sinds vandaag een tv box en blijf constant de melding krijgen om de afstandsbediening te koppelen aan mijn Sony tv en Philips soundbar. Ik heb deze stappen doorlopen en toch blijft deze melding steeds als pop up verschijnen
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Meldingen afstandsbediening tv box
Hoe kan je deze meldingen afzetten ?
Beste,
Ik heb sinds kort een TV-Box maar er komt altijd een pop up in de rechter bovenhoek ivm geluid instellen tv en geluid instellen home cinema.
Mij home cinema is aangesloten op mijn HDMI ARC en word automatisch door men tv aangesloten en werkt gewoon automatisch. Maar het stoort dat het om de 5 min op beeldscherm komt.
Alles is ingesteld bij tv box ook zowel de tv als de home cinema en ze werken alle 2 als ik zelf wissel bij optie geluid.
Hierbij de pop up tekst:
"Gebruik je afstandsbediening om het volume aan te passen van je TCL tv"
"Je kan je telenet TV-afstandbediening om je Sony audiosysteem aan en uit te zetten, mits compatibel"
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Terry
Heb je al geprobeerd de TV-box opnieuw op te starten?
TV-box afzetten met het knopje linksachter, 1 minuutje wachten, terug aanzetten en wachten tot de TV-box helemaal opgestart is.
Beste, heb dit reeds gedaan maar helaas het zelfde probleem, het is zelfs slechter. Nu wisselt hij tussen home cinema en gewone geluidsprekers en de pop ups blijven.
Ik denk dat de aansluiting hier hetzelfde is.
HDMI van TV-box naar HDMI 1 van (Samsung) TV.
HDMI van HDMI-ARC (TV) naar (Samsung) Soundbar.
Je kan nog proberen om je Home Cinema en TV eens 1 minuutje zonder stroom te zetten.
Reeds gedaan blijft het zelfde...
Tv-box hdmi 2 (TCL android tv)
Sony home cinema hdmi ARC
Nooit geen probleem met gehad met vorige model... als dit niet opgelost raakt ben ik genoodzaakt om naar oud model terug te keren, jammer genoeg
Ga morgen toch eens bellen naar telenet klantendienst
Wie kan @Jimmy1978 helpen met zijn vraag?
(P.S., je let er best op om je Nederlandstalige vraag op het Nederlandstalige gedeelte van de community te posten, dan word je doorgaans sneller geholpen. Ik heb je bericht nu verplaatst.)
Steek de TV-box eens in HDMI 1? (of is dit je HDMI-ARC?).
Mijn HDMI 1 is mijn ARC dus geen andere optie ondertussen gebeld naar klantendienst, ze weten ook geen raad hoe dit komt, jammer dat er niet meer mensen zijn die dit probleem hebben 🙈
Dit is hetzelfde probleem als in dit bericht:
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Tv-box-pop-up-geluid-instellen/m-p/133211#M16998
Kan je deze samen voegen?
@Terry schreef:Mijn HDMI 1 is mijn ARC dus geen andere optie ondertussen gebeld naar klantendienst, ze weten ook geen raad hoe dit komt, jammer dat er niet meer mensen zijn die dit probleem hebben 🙈
Heb net gezien dat er nog iemand is met jouw probleem:
Ik heb gevraagd de 2 items samen te voegen.
Kan je ook eens vermelden hoe alles aangesloten is?
Momenteel aangesloten via HDMI ARC. Dan blijft de melding komen. Ik heb nu ook een optische kabel ingestoken van soundbar naar tvbox. Nog steeds blijft deze melding pop-up. Als ik de HDMI uit trek verdwijnt de pop-up maar dan heb ik geen geluid meer bij de PS4. Dus de HDMI ARC zou toch moeten blijven dienen. Ik zoek gewoon een oplossing om de pop-up boodschap af te zetten
@Terry Ik denk dat het probleem ligt bij HDMI ARC. Uw toestellen moeten dit ondersteunen en de kabel moet een HighSpeed HDMI kabel zijn. Dus deze dingen moet je even nakijken ;
1. Staat deze functie aan op je tv
2. Staat deze functie aan op uw homecinema (aangesloten op HDMI out)
3. Uw HDMI kabel moet een HighSpeed HDMI kabel zijn.
Als één van deze dingen niet beschikbaar zijn zal de audio soms op je tv springen en soms op je homecinema. Ik weet niet uit het hoofd dat je deze HDMI ARC kan activeren op je tvbox of niet maar misschien daar ook eens naar zien.