42016
netweters
|
18491
gesprekken
|
19982
vragen
|
Ik heb sinds vandaag een tv box en blijf constant de melding krijgen om de afstandsbediening te koppelen aan mijn Sony tv en Philips soundbar. Ik heb deze stappen doorlopen en toch blijft deze melding steeds als pop up verschijnen
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Meldingen afstandsbediening tv box
Beste kristof,
Het heeft altijd gewerkt met de vorige de decorders en werk met mijn dvd speler en ps4 en Nintendo switch.
Mijn tv is automatisch gelinkt met hdmi ARC naar men home cinema en mijn luidsprekers van de tv worden automatisch uitgeschakeld. Ik denk eerder dat probleem zich stelt door de TV-BOX. Er zou beter een instelling zijn om aan of uit te zetten ivm geluid
Kijk eens even hier naar de raad van @kristofDW
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Tv-box-pop-up-geluid-instellen/m-p/133246#M17011
Kan je deze 2 artikels samenvoegen?
Ik zou de raad van @kristofDW opvolgen.
Hier is iemand met hetzelfde probleem:
Kan je deze 2 items samen voegen?
@kristofDW ik heb ze net samen gevoegd. In het verleden zijn er bij bepaalde topic merges al eens wat dingetjes fout gelopen, waardoor het soms heel complex wordt om terug recht te trekken.
Maar zal zien dat ik jullie Kraks hier wat uitleg over kan geven. 😉
Ja , inderdaad .
Een simpele instelling zou gemakkelijk zijn.
Meldingen weergeven : ja/nee.
Van deze pop-up word ik gek . Een avondje tv kijken met een 100 keer deze pop-up te zien is allesbehalve leuk.
@kristofDW @Jimmy1978 @Ex-Netweter
Ik heb telenet technische dienst aan de lijn gehad. Kon me vertellen dat de behoorde HDMI kabel niet ideaal is voor 4k tv. Ik direct na mediamarkt achter top HDMI kabel en nog een nieuwe voor mijn soundbar. Alles gemonteerd en alles heropgestart en tv-box naar fabriek instellingen gebracht, maar HELAAS geen geluk.
Ik heb wel iets gevonden dat mss het probleem is. De koppeling tussen afstandsbediening en soundbar ga weg achter 2 min dan kan ik hem niet meer gebruiken en dan komt de pop up te voorschijn en achter 5 min begin hij terug te flippen. Heb dit ook manueel ingevoerd als automatisch maar niets helpt. Indien het zou mogelijk zijn dat hij men soundbar niet meer wil vinden dan is er geen probleem want alles ga toch via mijn tv maar er is niets dat we kunnen zeggen "niet koppelen". Morgen krijg ik telefoon van een technieker op de baan, die er meer van op de hoogte is. Keep you post it 😉
Ik heb momenteel deze aansluiting gemaakt
Van tv box naar tv met HDMI-kabel. Van tv naar soundbar met optische kabel . HDMI ARC uitgetrokken. Instelling op tv box voor geluid is Philips soundbar. Nu krijg ik geen melding meer maar heb ik ook geen tv icoontje van mijn geluidsniveau en moet ik de display van de soundbar in de gaten houden. Nog niet getest of ik geluid van de PS4 heb via de soundbar. Geluid klinkt een beetje anders via de optische kabel dan met de HDMI ARC kabel.
De optische aansluiting is de dag van vandaag verouderd. Via deze aansluiting kan je enkel gecomprimeerde audio naar je soundbar sturen. In jouw geval is het nu niet zo erg aangezien je spreekt van een ARC aansluiting. Voor de betere geluidservaring heb je een eARC aansluiting nodig.
Maar je situatie is wel bekend. Echter niet zo extreem zoals je waarneemt. Ik heb dit bij diverse televisies die aangesloten zijn met een soundbar gemerkt. Soms gaat het dagen goed en dan plots krijg je die pop-up dat er een nieuw apparaat gevonden is.
Ik denk inderdaad dat de technici bij Telenet hier nog eens goed naartoe moeten kijken.
@BillyX vrees dat het probleem is, er zijn zoveel soorten en merken soundbars en tv’s en surroundgeluid systemen enz dat Telenet niet altijd alle apparaten ter beschikking heeft om te testen en het daarom zo lang duurt soms.
de eerste digibox was van in het begin ook nog niet perfect, heb het meegemaakt, was 1 van de eerste gebruikers van oost Vlaanderen van het Telenet digitale aanbod, er waren veel minder zenders op toen dan nu en toen had je nog canal+ 3 filmzenders.
@Master-Magic Klopt. Maar zelfs bij een Samsung HW-Q950A treedt het probleem op, zelfs bij een Sonos Arc hetzelfde verhaal. Dit zijn toch twee grote namen die in principe geen problemen mogen creëren. Als we dan naar de wat oudere soundbars gaan dan heeft de LG SK10Y hier ook last van.
Het is weliswaar niet om de 5 minuten dat die popup verschijnt van 'Er is een nieuw apparaat aangetroffen...'. Het kan soms dagen goed gaan en dan plots is die melding er.
Het is misschien daarom goed dat er misschien nog eens wordt over nagedacht om deze automatisering wat aan te passen. Iemand had hier het idee om dergelijke meldingen misschien gewoon te kunnen uitschakelen. Dat is alvast een oplossing. Want als je die melding krijgt en je annuleert deze dan blijft alles perfect werken.
@Jimmy1978 @BillyX @Master-Magic @kristofDW @Suzy
Hallo iedereen,
Nog steeds geen verandering, Telenet zelf versta hun er ook niet aan. Voorlopig werk ik men een optische kabel en geen HDMI kabel meer, het geluid is wel niet het zelfde maar het werkt zonder pop-ups en het switchen van geluid.
Ze gingen het bekijken bij Telenet zelf maar tot nu toe nog geen gehoor.
Indien er ergens een oplossing is hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten,
Terry Van Renterghem
@Terry Kan je eens het volgende proberen:
Zet bij de expert settings van de audio settings HDMI input audio format op bitstream of passtrough ipv PCM. Dit staat standaard op automatisch en daarom dat je deze popup krijgt omdat deze van setting veranderd naargelang de audiobron.
PCM geeft blijkbaar problemen met de nieuwe tv box omdat daar de compressie van het audio signaal anders verloopt dan bij de vorige boxen (digirecorder of digibox)
Hallo,
Iemand al een oplossing? Zelfde probleem hier.