25.133
netweters
|
154.749
antwoorden
|
20.957
vragen
|
Geachte leden,
blijkt dat er nu toch TV Boxen verkrijgbaar zijn voor klanten zonder internetverbinding.....Klopt dit ?
Zou werken via de coaxkabel....
gr,
B
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV BOX zonder internet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er was een tijd dat koppelverkoop verboden was in België. Dat verbod is al vele jaren geleden afgeschaft (persoonlijk betreur ik deze afschaffing).
Je kan hooguit van koppelverkoop spreken in de combinatie Digicorder, Digibox, CI+ enerzijds en internet anderzijds. Als het gaat over een tv-box dan is een optimale werking enkel gegarendeerd met internet van Telenet. Een goede reden om deze koppeling te doen.
Wil je alleen tv, ga dan naar TV-Vlaanderen. Kan je op alle netwerken gebruiken. Voldoet volledig aan uw criteria.
In onze liberaal kapitalistische maatschappij is er altijd wel iemand die poen schept. Maar dat is tenslotte het beleid dat de mensen die ons vertenwoordigen gekozen hebben. En wij hebben die mensen verkozen.
Origine van Orange en Proximus ligt bij telefonie. Telenet is ontstaan vanuit de distributie van TV.
Als je de vergelijking wilt maken met Orange en Proximus dan moet je zeggen dat beide u verplichten om internet bij hun te nemen als je een mobiel abonnement wilt afnemen. Deze vergelijking past het beste bij wat Telenet vandaag doet, u verplichten om internet af te nemen voor een dienst die volledig los staat van het internet. Ook streamen van de IP TV box verloopt niet via het internet.
Snap ook niet goed waarom.je het argument prijs altijd in de discussie wilt gooien? Ik denk dat er veel zijn die meer willen betalen voor de TV-only formule ipv verplicht te worden een product erbij te nemen dat ze niet nodig hebben.
Ik heb toch nergens aangegeven dat koppelverkoop verboden is?
Al denk ik wel dat in dit geval Telenet in de grijze zone zit van het wettelijke gezien hun dominantie op de TV-markt. En daar misbruik maken van hun positie. Dat is volgens mij ook de reden waarom de medewerkers bepaalde cases laten liggen en niet durven afsluiten met een officieel statement van Telenet, alsook de reacties van Telenet richting ombudsman fietsen ze rond het onderwerp.
Ik had graag ook een reactie ging op mijn vorige vraag:
"kan jij verklaren waarom een IP TV box perfect werkt als je deze bij Telenet klanten plaatst die alleen beschikken over een interactieve digicorder. Dus over een Telenet modem beschikken voor de interactiviteit van de digicorder maar voor de rest niet beschikken over een internet connectie, niet van Telenet, niet van een andere aanbieder."
@janne_man De leugens van Telenet zijn subtiel en jij laat in je reactie een essentiële nuance weg. De leugen is dat je "internet van Telenet" zou nodig hebben, wat onzin is. Data die via internet wordt verstuurd is ook toegankelijk via andere internetproviders. Niemand heeft "internet van Telenet" nodig, je kan steeds bij een andere internetprovider terecht.
Het argument "schending netneutraliteit" is valabel. Iedereen mag zijn internetleverancier vrij kiezen om toegang te krijgen tot alle diensten die via internet worden aangeboden. Nogmaals "je hebt internet van Telenet nodig" is een duidelijke schending van die netneutraliteit.
Bovendien, streams die niet meetellen voor de Telemeter verlopen volledig gescheiden van het internet. In dat geval heb je zeker geen "internet van Telenet" nodig. Je hebt dan tout court geen internet nodig.
Het argument "koppelverkoop is toegelaten" is lachwekkend want koppelverkoop is uitdrukkelijk verboden voor bedrijven met een machtspositie die koppelverkoop misbruiken om concurrenten uit de markt te duwen. Koppelverkoop is ook verboden als het een oneerlijke marktpraktijk is.
Telenet gebruikt beide verboden praktijken: