25.126
netweters
|
154.661
antwoorden
|
20.947
vragen
|
Geachte leden,
blijkt dat er nu toch TV Boxen verkrijgbaar zijn voor klanten zonder internetverbinding.....Klopt dit ?
Zou werken via de coaxkabel....
gr,
B
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV BOX zonder internet
Opgelost! Ga naar oplossing.
@MartijnS schreef:Het achterpoortje bestaat momenteel nog (Internet+DTV bestellen, daarna internet stopzetten) maar zal de komende maanden dichtgetimmerd worden. Dan zal je dus ook je TV toegang verliezen.
@MartijnS hoe rapper hoe liever dat maakt het ook eerlijk voor de mensen die wel de spelregels volgen, dat al die vrekken maar naar Orange en Proximus gaan daar kan je wel tv krijgen zonder internet! NOT!!! 😂🤣
Als je u Telenet nie kan permiteren blijf er dan weg inplaats van te lopen janken dat ze te duur zijn. 😉
@MartijnS Zonder bronvermelding beschouw ik jouw bijdrage als een verzinsel.
Er valt trouwens niets dicht te timmeren. Internet en televisie zijn twee aparte diensten.
Als de klant zijn internetabonnement wenst op te zeggen, moet Telenet daar gevolg aan geven.
Televisie blijft dan bestaan als aparte dienst en een abonnement ongevraagd stopzetten is illegaal.
Jij mag van mijn bijdrage vinden wat je wilt 😄
En wat je schrijft is correct: een klant mag altijd beslissen om zijn internetdienst stop te zetten. Maar als hij die in combinatie heeft met een TV Box en TV Iconic, dan zal hij in de toekomst ook deze TV dienst moeten stopzetten.
Telenet heeft er nu eenmaal voor gekozen om (uit commerciële overwegingen), de TV Box enkel toe te laten voor klanten die daarbij minstens Telenet Internet bij afnemen. Jij kan je daar precies heel moeilijk bij neer leggen. Of dat wettelijk is of niet is een zaak voor de wetgever. Hoe gaat het met je advocaat eigenlijk?
@MartijnS schreef:En wat je schrijft is correct: een klant mag altijd beslissen om zijn internetdienst stop te zetten. Maar als hij die in combinatie heeft met een TV Box en TV Iconic, dan zal hij in de toekomst ook deze TV dienst moeten stopzetten.
Je kan dat vandaag nog niet weten. Daarom is het een verzinsel. Telenet kan dit niet afdwingen. Ik heb ondertussen een pak meer informatie via mijn advocaat dan jij hebt.
@Liam004 schreef:
@MartijnS Zonder bronvermelding beschouw ik jouw bijdrage als een verzinsel.
Er valt trouwens niets dicht te timmeren. Internet en televisie zijn twee aparte diensten.
Als de klant zijn internetabonnement wenst op te zeggen, moet Telenet daar gevolg aan geven.
Televisie blijft dan bestaan als aparte dienst en een abonnement ongevraagd stopzetten is illegaal.
@Liam004 deze informatie kan je ook op telenet.be terugvinden, je hebt internet van Telenet nodig om een TV-box of TV-box IP te nemen. Dit hebben we jou ook al meermaals uitgelegd, net zoals andere leden jou dit al meermaals hebben bevestigd. Je kan geen TV-box of TV-box IP van Telenet nemen zonder internet van Telenet.
We vragen je dat je stopt met continue dezelfde boodschap te herhalen, want hier ga je niets mee veranderen. We hebben je al aangegeven dat je dit gerust verder mag oppikken via de klachtendienst, via de ombudsdienst of zelfs je diensten kan stopzetten als je niet akkoord bent met deze policy. Maar de enige waarheid blijft: als een klant met een TV-box of TV-box IP zijn internet wil stopzetten, ook zijn televisie product stopgezet zal worden.
@Suzy Telenet stuurt me spamberichten via e-mail en zelfs op het scherm van mijn Digicorder dat ik binnenkort niet meer naar Play Sports kan kijken. Mag ik vragen dat Telenet stopt met continue dezelfde boodschap te herhalen?
Ik hoef Telenet's versie van de "waarheid" niet te aanvaarden. Het is bedrog. Internet en televisie zijn twee aparte diensten. De TV-box IP maakt gebruik van een aparte IP-verbinding via het Telenet-netwerk, speciaal bedoeld voor hoogwaardige tv-diensten. Live tv, opnames en terugkijk tv tellen niet mee voor de Telemeter. Je hebt dus geen internetabonnement nodig om tv te kijken.
Wees maar zeker dat ik al mijn diensten bij Telenet stopzet vanaf 1 december wanneer Telenet Play Sports op mijn Digicorder op zwart zet.
Ik zal Telenet's bedrieglijke policy nooit aanvaarden. Ben je gek? 80,10 euro per maand extra betalen voor internet via dat armtierig en traag coaxkabeltje? Ik heb retesnel internet via fiber bij Mobile Vikings. Denk je nu echt dat ik ooit nog een internetabonnement op coaxkabel wil? Never!
Is klanten bedriegen een fijne job @Suzy ? Haal je daar voldoening uit?
Ja jongens? Sinds Trump de alternatieve waarheid heeft uitgevonden? Waar gaat de wereld naartoe?
Geen tijd meer in steken. We zijn de @Liam004 al lang kwijt..... (en ik bedoel niet bij Telenet).
Dit bewijst helaas nog maar eens dat Telenet haar oude technologische-koploper-status al jaren terecht volledig terug kwijt is. Los van de fiber achterstand.
Deze discussie is helaas echt kinderachtig geworden. TECHNISCH gezien heb je géén WWW (wereldwijd) internet nodig voor Telenet haar IPTV (zie meermaals de uitleg hierover van leden, en op Userbase), maar puur (en alleen) COMMERCIEEL gezien is het wel vereist.
En ik vind het jammer dat de medewerkers juist dat niet durven benoemen. En hier draait juist de hele (gespeelde) verwarring/verontwaardeging om. Maar het laten blijken - door niet duidelijk te communiceren - dat het echt een technische vereiste is? Ongelofelijk... Laat daar geen discussie meer over zijn, leer gewoon eerlijker en transparanter communiceren. Doe het dan a.u.b. tenminste hier, op een technisch forum.
PS: Ik wil geen "Je haat Telenet!" antwoorden. Ik ben zelf ONE klant, en wil gewoon dat er transparanter wordt gecommuniceerd, en technischer wordt ingegaan op belangrijke zaken. Wat nu niet het geval is. Want deze commerciële keuze zou wel eens kunnen tegenvallen. Men onderschat soms klanten, maar die 'honkvastheid' zal snel verdwijnen bij een verplichte internetkoppelverkoop.