25.131
netweters
|
154.687
antwoorden
|
20.949
vragen
|
Geachte leden,
blijkt dat er nu toch TV Boxen verkrijgbaar zijn voor klanten zonder internetverbinding.....Klopt dit ?
Zou werken via de coaxkabel....
gr,
B
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV BOX zonder internet
Opgelost! Ga naar oplossing.
@MartijnS schreef:Het achterpoortje bestaat momenteel nog (Internet+DTV bestellen, daarna internet stopzetten) maar zal de komende maanden dichtgetimmerd worden. Dan zal je dus ook je TV toegang verliezen.
@MartijnS hoe rapper hoe liever dat maakt het ook eerlijk voor de mensen die wel de spelregels volgen, dat al die vrekken maar naar Orange en Proximus gaan daar kan je wel tv krijgen zonder internet! NOT!!! 😂🤣
Als je u Telenet nie kan permiteren blijf er dan weg inplaats van te lopen janken dat ze te duur zijn. 😉
@MartijnS Zonder bronvermelding beschouw ik jouw bijdrage als een verzinsel.
Er valt trouwens niets dicht te timmeren. Internet en televisie zijn twee aparte diensten.
Als de klant zijn internetabonnement wenst op te zeggen, moet Telenet daar gevolg aan geven.
Televisie blijft dan bestaan als aparte dienst en een abonnement ongevraagd stopzetten is illegaal.
Jij mag van mijn bijdrage vinden wat je wilt 😄
En wat je schrijft is correct: een klant mag altijd beslissen om zijn internetdienst stop te zetten. Maar als hij die in combinatie heeft met een TV Box en TV Iconic, dan zal hij in de toekomst ook deze TV dienst moeten stopzetten.
Telenet heeft er nu eenmaal voor gekozen om (uit commerciële overwegingen), de TV Box enkel toe te laten voor klanten die daarbij minstens Telenet Internet bij afnemen. Jij kan je daar precies heel moeilijk bij neer leggen. Of dat wettelijk is of niet is een zaak voor de wetgever. Hoe gaat het met je advocaat eigenlijk?
@MartijnS schreef:En wat je schrijft is correct: een klant mag altijd beslissen om zijn internetdienst stop te zetten. Maar als hij die in combinatie heeft met een TV Box en TV Iconic, dan zal hij in de toekomst ook deze TV dienst moeten stopzetten.
Je kan dat vandaag nog niet weten. Daarom is het een verzinsel. Telenet kan dit niet afdwingen. Ik heb ondertussen een pak meer informatie via mijn advocaat dan jij hebt.
@Liam004 schreef:
@MartijnS Zonder bronvermelding beschouw ik jouw bijdrage als een verzinsel.
Er valt trouwens niets dicht te timmeren. Internet en televisie zijn twee aparte diensten.
Als de klant zijn internetabonnement wenst op te zeggen, moet Telenet daar gevolg aan geven.
Televisie blijft dan bestaan als aparte dienst en een abonnement ongevraagd stopzetten is illegaal.
@Liam004 deze informatie kan je ook op telenet.be terugvinden, je hebt internet van Telenet nodig om een TV-box of TV-box IP te nemen. Dit hebben we jou ook al meermaals uitgelegd, net zoals andere leden jou dit al meermaals hebben bevestigd. Je kan geen TV-box of TV-box IP van Telenet nemen zonder internet van Telenet.
We vragen je dat je stopt met continue dezelfde boodschap te herhalen, want hier ga je niets mee veranderen. We hebben je al aangegeven dat je dit gerust verder mag oppikken via de klachtendienst, via de ombudsdienst of zelfs je diensten kan stopzetten als je niet akkoord bent met deze policy. Maar de enige waarheid blijft: als een klant met een TV-box of TV-box IP zijn internet wil stopzetten, ook zijn televisie product stopgezet zal worden.
@Suzy Telenet stuurt me spamberichten via e-mail en zelfs op het scherm van mijn Digicorder dat ik binnenkort niet meer naar Play Sports kan kijken. Mag ik vragen dat Telenet stopt met continue dezelfde boodschap te herhalen?
Ik hoef Telenet's versie van de "waarheid" niet te aanvaarden. Het is bedrog. Internet en televisie zijn twee aparte diensten. De TV-box IP maakt gebruik van een aparte IP-verbinding via het Telenet-netwerk, speciaal bedoeld voor hoogwaardige tv-diensten. Live tv, opnames en terugkijk tv tellen niet mee voor de Telemeter. Je hebt dus geen internetabonnement nodig om tv te kijken.
Wees maar zeker dat ik al mijn diensten bij Telenet stopzet vanaf 1 december wanneer Telenet Play Sports op mijn Digicorder op zwart zet.
Ik zal Telenet's bedrieglijke policy nooit aanvaarden. Ben je gek? 80,10 euro per maand extra betalen voor internet via dat armtierig en traag coaxkabeltje? Ik heb retesnel internet via fiber bij Mobile Vikings. Denk je nu echt dat ik ooit nog een internetabonnement op coaxkabel wil? Never!
Is klanten bedriegen een fijne job @Suzy ? Haal je daar voldoening uit?
Ja jongens? Sinds Trump de alternatieve waarheid heeft uitgevonden? Waar gaat de wereld naartoe?
Geen tijd meer in steken. We zijn de @Liam004 al lang kwijt..... (en ik bedoel niet bij Telenet).
Dit bewijst helaas nog maar eens dat Telenet haar oude technologische-koploper-status al jaren terecht volledig terug kwijt is. Los van de fiber achterstand.
Deze discussie is helaas echt kinderachtig geworden. TECHNISCH gezien heb je géén WWW (wereldwijd) internet nodig voor Telenet haar IPTV (zie meermaals de uitleg hierover van leden, en op Userbase), maar puur (en alleen) COMMERCIEEL gezien is het wel vereist.
En ik vind het jammer dat de medewerkers juist dat niet durven benoemen. En hier draait juist de hele (gespeelde) verwarring/verontwaardeging om. Maar het laten blijken - door niet duidelijk te communiceren - dat het echt een technische vereiste is? Ongelofelijk... Laat daar geen discussie meer over zijn, leer gewoon eerlijker en transparanter communiceren. Doe het dan a.u.b. tenminste hier, op een technisch forum.
PS: Ik wil geen "Je haat Telenet!" antwoorden. Ik ben zelf ONE klant, en wil gewoon dat er transparanter wordt gecommuniceerd, en technischer wordt ingegaan op belangrijke zaken. Wat nu niet het geval is. Want deze commerciële keuze zou wel eens kunnen tegenvallen. Men onderschat soms klanten, maar die 'honkvastheid' zal snel verdwijnen bij een verplichte internetkoppelverkoop.
Telenet is een triestige boite geworden. Ik merk op dat @Suzy moet liegen van haar bazen en dat zonder verpinken doet.
De marketing rond de tv-box is duidelijk FUD: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fear,_uncertainty_and_doubt
Je hebt vanzelfsprekend geen internet "van Telenet" nodig. Dat is bull**bleep**. Elke internetprovider biedt toegang tot exact hetzelfde wereldwijde netwerk dat "het internet" wordt genoemd.
@Kevin10 We vragen wel om het hier beleefd en netjes te houden. Neem gerust onze spelregels door. Gelieve dan ook op jouw taalgebruik te letten.
Sorry, met bull**bleep** bedoelde ik onzin.
Door uw tunnelvisie waarheid boven elke andere waarheid te stellen beledig je anderen.
Is het technisch mogelijk? Ja.
Is het commercieel mogelijk: neen.
Dit is een beleidsbeslissing die Telenet genomen heeft.
Is die beslissing van Telenet zomaar genomen? Dat betwijfel ik, er zijn allicht sterke argumenten voor deze beslissing.
Een voorbeeld: al de bestaande contracten die Telenet nu heeft met de inhoudaanbieders, moeten mogelijk herzien worden.
Net zoals jij en ik heeft Telenet contractuele vrijheid en niemand hoeft zich te verantwoorden over de uitoefening van deze vrijheid.
Vergeet niet dat de Netweters niet Telenet is. Netweters proberen anderen te helpen. Wens je een gezonde discussie dan moet je de anderen overtuigen met argumenten. Worden die argumenten te licht bevonden, kom dan met andere en betere argumenten. Duizend en één keer hetzelfde herhalen getuigt eerder van tunnelvisie en onwil om elk ander standpunt te willen begrijpen en te relativeren.
Zoals hier reeds werd gemeld kan je klacht indienen bij Telenet, bij de Ombudsdienst Telecommunicatie, bij de Economisch Inspectie, bij de Procureur des Konings en als die uw klacht verticaal klasseert, kun je nog op eigen kosten Telenet dagvaarden voor de rechtbank die het best past.
@janne_man Als je een benzinewagen koopt, kan je benzine tanken bij Total, maar toch ook bij Gabriëls of Avia? De autofabrikant dwingt je nooit om te tanken bij Total.
Het zou nooit in mij opkomen om dat een beledigende tunnelvisie te noemen.
Ik denk dat @Liam004 precies aantoont waar het schoentje in het marketingverhaal van de tv-box wringt. Internettoegang is geen monopolie. Je kan bij verschillende aanbieders terecht voor toegang tot exact hetzelfde wereldwijde netwerk.
Hoe Telenet de tv-box probeert te verkopen, klopt eenvoudigweg niet.
@Kevin10 @Jari_Opsomer @Liam004
Stel je hebt een TV-box en internet ergens anders en je TV-box werkt niet zoals het moet, bij wie ga je aankloppen?
Is dat je argument? Hilarisch.. Ik ga tock ook alleen de VRT melden als de streams van hun platform VRT MAX het niet meer doen, en niet de ISP (internet service provider, zijnde in dit geval: Telenet)??? Want volgens Telenet werkt hun IPTV via "het publieke internet" hé, haha. Dus spreek je jezelf volledig tegen nu, door toe te geven dat je de dienst 'via het internet' kan verkrijgen, wat NIET zo is bij de IPTV box, wél bij de Telenet TV APPS.
Kan er a.u.b. alleen gediscussieerd worden met gebruikers die een beetje technische kennis hebben? Zo blijft het een welles-nietes gedoe, met leden die de backbone/backend van het netwerk niet begrijpen..