Beantwoorden
Wimpie3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

TV box niet geactiveerd na omruil

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe TV box. Bij het aansluiten merk ik dat de box niet is geactiveerd. Er komt een foutmelding op het scherm als ik naar bijvoorbeeld VTM wil kijken. Vrije zenders zoals één en Canvas werken wel. De app doet het ook goed, en die ziet mijn Streamz abonnement, dus ik kan voorlopig met Chromecast mijn plan trekken.

Dan denk je: ach, foutje, dat is snel rechtgezet. Maar het telefoonnummer van de klantendienst van Telenet is volledig overbelast. Na 40 minuten krijg ik eindelijk iemand aan de lijn. "Oei ik krijg hem ook niet geactiveerd, ja dat zal niet meer voor vandaag zijn. Ik doe het nodige om het in orde te brengen".

Helaas: drie dagen later en nog steeds geen nieuws. Dan maar via Whatsapp eens proberen. De chatbot start op, vraagt naar het probleem en klantnummer. Daarna: "We nemen contact met je op". Nu al drie dagen niks meer. Twitter misschien? Daar hetzelfde probleem, na een initieel contact en de vraag om mijn klantnummer en het nummer van de box: niets.

M'n oude Digicorder gaf al geen beeld meer de dag voor de levering van de TV box, dus die kan ik niet meer terug aansluiten.

Jammer, want dit is eigenlijk mijn eerste problematische contact met Telenet. Wat nu?

0 Likes
12 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV box niet geactiveerd na omruil

Geduld hebben en serieus balen. Als je uw rekening krijgt, deze onmiddellijk betwisten voor de periode dat je geen tv had, doe dat overeenkomstig artikel 5.3 va de Algemene voorwaarden van Telenet.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV box niet geactiveerd na omruil


@Wimpie3  schreef:

 

Wat nu?


Zolang Telenet TV niet werkt kan je TV Vlaanderen App TV nemen.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV box niet geactiveerd na omruil

Op je tv kan je tv kijken gewoon instellen

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/

moet je niets missen en niet op kosten jagen

0 Likes
Wimpie3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

TV box niet geactiveerd na omruil

Dank voor de suggesties, 't is niet dat ik mijn plan niet kan trekken via omwegen. Maar is het niet ongelofelijk dat er na bijna een week nog steeds geen oplossing hiervoor is? Heb intussen nog eens gebeld en na veeeeeeel wachten te horen gekregen dat ze 5 werkdagen hebben om een ticket op te lossen. Ben benieuwd.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV box niet geactiveerd na omruil

Zal in orde komen maar je zal geduld moeten hebben

0 Likes
Wimpie3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

TV box niet geactiveerd na omruil

Kleine update. Twee telefoontjes naar de call desk verder, en ik kreeg steeds dezelfde boodschap: "geduld". Ik wacht dus nu al TWEE weken op beeld. Dit soort service ben ik echt niet gewoon van Telenet, en ik vermoed dat er dus intern echt wel iets grondig fout loopt.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV box niet geactiveerd na omruil

Weken worden maanden.
Gewoon Telenet TV opzeggen, want de facturatie blijft nu gewoon doorlopen.
Je kan toch alles via internet bekijken.

0 Likes
RVA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

TV box niet geactiveerd na omruil

Hallo @Wimpie3 ,

 

ik heb net hetzelfde voor met mijn nieuwe tvbox. Oude werkte niet meer goed, ingeruild met een nieuwe en sinds vorige week vrijdag enkel één en canvas maar mogelijk. Dagelijks contact met Telenet via Whatsapp, maar tot nu toe nog steeds zonder resultaat. Is de eerste keer in meer dan 20 jaar dat ik moet gebruik maken van de klantendienst van Telenet. Is dus een echte ramp, als je als bedrijf zo'n een slechte service aanbied, is het maar niet meer dan normaal dat de meeste klanten opstappen. Ik overweeg zelf ook om op te stappen, dit zijn echte wanpraktijken. Wel regelmatig prijsverhogingen doen, mar service nu komma nul.

Wanneer was het bij jou opgelost, als het al is opgelost mag ik hopen.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

TV box niet geactiveerd na omruil

fout

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV box niet geactiveerd na omruil


@Christof75  schreef:

fout


Dit is een nietszeggende post. Zou je aub eens willen verduidelijken wat uw boodschap is, dus wat je eigenlijk hiermee wil zeggen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

TV box niet geactiveerd na omruil

@StefaanH ik stuurde een antwoord, maar zat in het verkeerde draadje

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV box niet geactiveerd na omruil


@Christof75  schreef:

@StefaanH ik stuurde een antwoord, maar zat in het verkeerde draadje


En heb je dat te laat opgemerkt? Want je hebt een zekere tijd om uw post te wijzigen / corrigeren ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes