Beantwoorden
CarineL67
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV-box opname afspelen en bewaren met andere software

Goedemiddag, 
als fan van Tina Turner, zou ik graag de opnames op BBC, TF1, CANVAS, ... nav haar overlijden voor eeuwig bewaren.  Helaas zullen ze na 1 jaar gewist worden (TV-BOX).   

Ik heb allerlei geprobeerd om de opnames op PC, IPAD, SAMSUNG gsm af te spelen en ondertussen op te nemen met VIMEO, XBOX GAME BAR, Movavi, ... of met de ingebouwde screencapture van IOS of van Android.  

Helaas bevat de opname enkel geluid en een zwart scherm als beeld.  Nochtans ben ik daar "vroeger" wel ingeslaagd  ???  Toen hadden we nog wel een digicorder en YELOTV ???

Er zijn genoeg ideeën terug te vinden op het internet maar als ik het dan zelf probeer met die tool is de tool niet meer voorhanden of is het resultaat eveneens zonder beeld. 
VLC zou het ook moeten kunnen maar daar ken ik te weinig van. 

Is er iemand die een positieve test/ervaring heeft met het opnemen van een digitale TV-opname zodat het bewaard kan worden (als MP4 bijvoorbeeld)? 

Een andere optie zou zijn als we een bepaald % van de TELENET- opnames voor eeuwig in de cloud kunnen bewaren. 


Alvast bedankt voor je hulp

Mvg, Carine

 

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: TVBOX opname afspelen en opnemen via ??? om te bewaren

0 Likes
20 reacties
Ex-Netweter
 

TV-box opname afspelen en bewaren met andere software

Telenet balanceert op het randje van de wet door voorwaarden te stellen aan een privékopie of dit zelfs te bemoeilijken.

Er is namelijk helemaal geen toestemming vereist van eender wie om een privékopie te maken!

Telenet heeft daar wettelijk gezien niets over te zeggen op welke drager ik een privékopie wil hebben.

zie ook https://economie.fgov.be/nl/themas/intellectuele-eigendom/intellectuele-eigendomsrechten/auteursrech...

0 Likes
CarineL67
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV-box opname afspelen en bewaren met andere software

Hallo Jari,

 

ik ben er eindelijk aan toegeraakt om het te proberen.  Alles gedaan wat jullie zeggen. 

Alleen slaag ik er niet in de Telenet TV-box toe te voegen

maw bij bron, kies ik toevoegen.  Ik selecteer Video opname-apparaat, maar er verschijnt geen lijstje waaruit ik mijn Telenet TV-box kan kiezen.  Als ik gewoon OK klik, dan neemt hij de camera van mijn PC. 

Kunnen jullie mij verder helpen?  Thanks.

Het is gelukt, je moet dan bij apparaat nog USB-video kiezen en dus is het gelukt.  YES !!!!

Nog 2 laatste vraagjes (voorlopig :-)):
1. Nu wordt er default opgenomen in mkv-formaat.  Kan je dat ook makkelijk afspelen op IPAD, Android ?  Of moet je de video dan converteren ? 

2.  Heb ik de juiste keuzes gemaakt  ?  bij het instellen van 

CarineL67_0-1687184918280.png

Nu neemt hij op in mjpeg. Of wat zijn de mogelijkheden en wat is het beste? 

CarineL67_1-1687185165438.png

 





CarineL67
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV-box opname afspelen en bewaren met andere software


De opnames zijn enkel voor mezelf !

Net alsof ik ze voor eeuwig op de digicorder zou laten staan hebben, maar we hebben nu een TV-box waarvan de opnames maar 1 jaar bewaard blijven. 😞

En daar zou geen enkel probleem over gemaakt worden. 

0 Likes
WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1647
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

TV-box opname afspelen en bewaren met andere software


@CarineL67  schreef:


1. Nu wordt er default opgenomen in mkv-formaat.  Kan je dat ook makkelijk afspelen op IPAD, Android ?  Of moet je de video dan converteren ? 


Het formaat van de opname (en de locatie) kan je hier vinden:

  • Bestand > Instellingen > Uitvoer

 

MKV is geen slecht formaat, al ben ik inderdaad niet 100% zeker of iPad dit zal afspelen in de standaard video app. MP4 zal volgens mij wel gewoon werken op zowel iPad als Android.

Je kan ook altijd de VLC app (of een alternatief) installeren, die speelt bijna alles af.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CarineL67
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV-box opname afspelen en bewaren met andere software

Beste Krak en Jari,  

@Jari_Opsomer @WG94 

ik begrijp er niets van:  ik ben er in geslaagd een succesvolle opname te maken op de manier zoals jij/jullie beschreven.


Alleen bij de volgende poging, slaag ik er niet meer in om ook de audio op te nemen.  Als ik de opname afspeel, krijg ik niet meer dan heel simpele morse-geluiden.

 

Als ik gewoon een filmje afspeel op chrome heb ik wel geluid. Maar als ik in OBS een opname maak van een filmpje op Chrome, krijg ik ook geen geluid te horen in de opname. Alleen beeld.

 

Als ik een chrome venster opneem via Audacity, heb ik wel geluid opgenomen. 

De volumemixer van de laptop is ok.  OBS staat maximaal open. 

Ook al een oudere versie van OBS geïnstalleerd, maar het probleem blijft.
De audiomixer was op een bepaald moment statisch; stelde dus geen geluid vast.  Ondertussen beweegt de balk in de audiomixer terug, maar hij neemt nog steeds geen geluid op.

Ondertussen ook PC herstart, en nu is de audiomixer opnieuw statisch de db-balken bewegen niet meer. Ze pikken geen geluid op.

0 Likes
Alain3582
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Dag van de Chocolade A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TV-box opname afspelen en bewaren met andere software

Voor 40 euro heb je de software Audials Movie.  Legaal en geen gedoe.

0 Likes