Beantwoorden
Patrick-H
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV-box versus digicorder en digibox

beste Netweters,
ik zou graag overschakelen naar de TV-Box, maar ook nog alle opnames op mijn huidige digicorder bekijken. In de shop zegt men mij dat dit niet kan, maar ik heb moeite om dat te geloven. Andere vragen hier suggereren dat het wel mogelijk is om bestaande opnames op de digicorder toch nog te bekijken zelfs als de TV-box al actief is en al de nieuwe opnames dus in de cloud gebeuren. Kunnen jullie uitsluitsel geven ?
Ik heb ook nog een (aangekochte) digibox, waarop ik nu de opnames van de digicorder ook kan bekijken. Zal het mogelijk zijn om via de digibox opnames van de TV-box te bekijken ?

Zal ik de digibox nog kunnen gebruiken om TV te kijken en terugkijkTV te gebruiken ? Alvast bedankt voor jullie input.

0 Likes
13 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box versus digicorder en digibox

@Patrick-H je opnames kan je max 30 dagen bekijken, zolang tijd heb je om je toestel binnen te brengen als je over gaat naar de tv box.

opnames op je digibox van de digicorder zal je niet meer kunnen bekijken eens de tv box er is, en de digibox zal ook geannuleerd worden want ze willen geen 2 systemen naast elkaar registreren.

dus je opnames van de TV box zal je ofwel via de app kunnen bekijken of via een 2de tv box (wel mee nemen dat als je 2 tv boxen hebt of meerdere je maximum 200 uur kan opnemen in de cloud, dus niet 200 uur per tv box).

de keuze is nu aan u of je al wil overschakelen naar de tv box of je oude getrouwe digicorder wilt blijven gebruiken tot ze deze uit roulatie nemen voor de tv box nog enkel te ondersteunen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

TV-box versus digicorder en digibox

@Patrick-H 

Als je overschakelt op de TV box:

- Je kan je opnames op je Digicorder blijven bekijken (en alleen maar bekijken). Is je Digicorder gehuurd dan moet je hem binnen de 30 dagen inleveren.

- Je Digibox is waardeloos omdat deze niet samen kan werken met de TV-box. Is je Digibox gehuurd dan moet je hem binnen de 30 dagen inleveren.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box versus digicorder en digibox

Gewoon de hdmi kabel aansluiten en de stroomstekker

de rest trek je uit , de opnames staan op harde schijf van je digicorder  na een tijdje komt er een boodschap op scherm weg klikken met pijltje of terug knop

De digibox kan je niets meer mee doen om de opnames te zien heb je netwerk nodig werkt niet

Aan iemand geven en hem aan de coax kabel aansluiten om tv te zien kan wel zijn dat hij terug geactiveerd moet worden op andere naam

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

TV-box versus digicorder en digibox

@Patrick-H 

Je hebt @Master-Magic zijn antwoord als oplossing aangeduid???

Hij schrijft echter dat je de opnames op de Digicorder niet meer kan bekijken.

Je kan de opnames op je Digicorder bekijken tot het einde der tijden zolang hij zelf niet kapot gaat!

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box versus digicorder en digibox

@Santa als je een gehuurde digicorder hebt en je gaat over naar een tv box heb je 30 dagen tijd om deze binnen te doen en te bekijken, dat is niet eeuwig dus zoals jij vernoemt 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box versus digicorder en digibox

@Master-Magic  en @Santa 

Jullie hebben allebei gelijk want jullie praten over twee verschillende situaties: gehuurd en gekocht.

Puur technisch; je kan de opnames onbeperkt in de tijd bekijken zonder aangesloten te zijn op het internet en de kabel. HDMI kabel van de digi naar de TV  en klaar is kees. 

Zakelijk: is het een gehuurd toestel dien je hem binnen de 30 dagen in te leveren. Zuiver theoretisch kunnen ze dan in de shop of in Mechelen uw opnames bekijken zolang ze willen. Tip: alles resetten naar fabriekstoestand alvorens binnen te brengen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box versus digicorder en digibox

@StefaanH ik houd het hier enkel over dit topic door de topic starter dat spreekt enkel over een gekochte digibox, de digicorder is gehuurd dus na overgaan naar de tv box heeft die nog max 30 dagen tijd om de opnames te bekijken op de digicorder voor die hem binnen doet, dan is de aangehaalde info van oneindig kijken niet van tel.

andere dingen vermelden maakt het soms voor iemand die een vraag stelt lastiger om nog te lezen wat die wilt weten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box versus digicorder en digibox

@Master-Magic 

Als de gehuurde Digicorder niet teruggebracht wordt, moet een vergoeding betaald worden en wordt je eigenaar van het toestel. Dus een gehuurde Digicorder kan omgezet worden in een eigen toestel waardoor de opnames later nog bekeken worden. In principe als het toestel binnen het jaar teruggebracht wordt kan je de vergoeding recupereren.

Patrick-H
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV-box versus digicorder en digibox

Bedankt ook voor jouw reactie, die is ook correct maar voor mij iets minder volledig. Er staat duidelijk dat ik 30 dagen heb om de opnames te bekijken. Geen mogelijkheid om nog op de digibox de opnames van de digicorder te bezien. En de digibox wordt nutteloos eens ik de tv-box heb. Daarmee heb ik al wat ik weten moest. Grtz

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

TV-box versus digicorder en digibox


@Master-Magic  schreef:

@Santa als je een gehuurde digicorder hebt en je gaat over naar een tv box heb je 30 dagen tijd om deze binnen te doen en te bekijken, dat is niet eeuwig dus zoals jij vernoemt 😉 


Dat schrijf ik toch ook in mij vorig antwoord!!!

Jij schrijft en ik citeer: "opnames op je digibox van de digicorder zal je niet meer kunnen bekijken eens de tv box er is" en voor de digicorder dat is fout (of minstens erg verwarrend?), gehuurd of gekocht....

Ik heb hier al dikwijls opgemerkt dat als kraks een fout schrijven (en dat kan, we zijn allemaal maar mensen) dat zij dit heel moeilijk kunnen toegeven....

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

TV-box versus digicorder en digibox

Zolang jouw digibox en jouw digicorder verbonden blijven met het netwerk, ga ik ervan uit, dat je ook tijdens deze 30-dagen periode jouw digicorder opnames kan blijven bekijken op de digibox.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box versus digicorder en digibox

Als hij niet op tijd binnen is dan betaal je 50 euro voor toestel

dan heb je een toestel met nog opnames op

Dat je de 50 euro na 3 maand terug krijgt weet ik niet

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box versus digicorder en digibox


@flip1953  schreef:

Zolang jouw digibox en jouw digicorder verbonden blijven met het netwerk, ga ik ervan uit, dat je ook tijdens deze 30-dagen periode jouw digicorder opnames kan blijven bekijken op de digibox.


Dit betekent impliciet dat de TV-Box nog niet geactiveerd en aangesloten is op uw lijn. Is dat wel het geval kun je uw opnames enkel nog bekijken via uw digicorder in "standalone", los van het netwerk, en dus niet meer via de digibox.

Digicorder en TV-Box kunnen niet simultaan actief en aangesloten zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes